'Issam... Zeg me niet dat ze alles bij elkaar heeft gelogen...' Zeg ik met een trillende stem.
Hij zucht diep en kijkt weg. Volgens mij ben ik hier echt niet klaar voor nee, ik hou zijn vast en wrijf erover.
'Alles komt goed Issam.' Fluister ik, iets dat op een glimlach moet lijken verschijnt op zijn gezicht.
'Ik hield zoveel van haar.' Fluistert hij met een brok in zijn keel.
'Zullen we wat gaan drinken? Ik heb je nog veel te vertellen...'
We lopen samen een restaurant in en nemen plaats in een hoek waar niemand komt.
Issam houdt me hand stevig vast, ik heb hem echt gemist. Hij is net als een broer voor me, altijd al geweest.
'Ik heb Hanane nooit pijn gedaan.' Zegt hij serieus.
'Ik geloof je Issam, het spijt me oprecht dat ik je niet geloofde. Ergens wou ik je geloven maar de manier hoe Hanane kapot ging. Ze wou niet eten, trok geen hoofddoek meer aan, sprak niet, huilde en huilde alleen maar... Zo iets acteer je toch niet?'
Hij zucht diep.
'Ik vertel je alles, als alles achter de rug is. Vertel me nu wat jij hebt meegemaakt.'
De tranen stromen al weer over mijn wangen bij het denken wat me moeder zei...
'Ze hebben me niet meer nodig, ik besta niet meer voor ze. Mijn eigen moeder Issam... Rafika el (...) zei dat ik niks waard ben... Dat...' Ik zucht diep.
'Het doet zoveel pijn Issam, het doet vreselijk veel pijn. Ik heb geen tranen genoeg om dit uit te huilen. Het begon allemaal bij mijn schoonmoeder en Jaouad zijn zusje. Wollah ik behandelde hun echt met respect, je kent mij, ik ben netjes opgevoed. Ze zagen dit niet in en beledigde mij om elk klein ding, Fatima zei ook dingen van ze is ontmaagd voordat ze met je getrouwd was. Ze probeerde mij en Jaouad uitelkaar te drijven. Jaouad ging vreemd, en ze wist hier van. Ze vroeg me om hem te gaan halen precies op de plek waar hij seks had met dat meisje. Die avond kwam ik Nouredinne tegen, toen was ik eigenlijk al helemaal verkocht maar ik hield van Jaouad en scheiden was het laatste dat ik wou! Omar kwam vaak langs... Beweerde dat hij verliefd op me was, maar ik wist dat dit niet zo was. Hij heeft me zelfs gezoend, dat is echt niks voor Omar. Ook was hij me hand komen vragen, maar hij deed dit alles om me te beschermen tegen de Ben Salah's...'
En zo sprak ik maar verder, Issam heeft veel tranen laten vallen. Iets wat hij niet wou maar hij kon het gewoon niet binnen bedwingen.
'Mijn respect voor jou neemt alleen maar toe, je bent een sterke vrouw Saloua.' Zegt hij serieus.
'Dankjewel.' Zeg ik terwijl ik mijn tranen afdroog met een servet.
'Geloof me, je gaat hier sterker uit komen dan hun allemaal. Je bent prachtiger dan ooit, je haar, je groene ogen.'
Ik voel mijn wangen gewoon vuurrood worden. Issam schiet in de lach en staat op van tafel. Ik doe hetzelfde en samen lopen we naar de uitgang.
'Wanneer zie ik je weer?' Vraagt Issam.
'Dus je eerst manipuleer je mij? Dan ga je over naar mijn neef en nu spreidt je je benen wijdt open voor je nicht haar ex?' Hoor ik een stem zeggen, ik keer me om en kijk recht in de ogen van Jaouad.
Issam loopt naar hem toe en draait zijn kraag strak tegen zijn keel aan waardoor Jaouad een paar centimeters van de grond afraakt. Is de rechtszaak al afgelopen?
'Zie je die prachtige vrouw daar? Dat is mijn zusje, als je nog een keer zo respectloos over haar praat laat ik je alle hoeken van dit hotel zien.' Sist Issam in zijn oor, Jaouad's hele gezicht wordt rood door zuurstof tekort.
JE LEEST
Pijnlijke liefde
RomanceIs dit liefde? Noemt men dit liefde? Nou als dit liefde is, dan hoef ik er niks van. Was ik maar die 'highclass bitch' gebleven die geen enkele jongen vertrouwde, dan zat ik hier nu niet met pijn en 'liefde', pijnlijke liefde. ~ Saloua el (...) Hoog...