'JE LIEGT HANANE JE LIEGT!' Schreeuw ik vol ongeloof. Ze kijkt me met tranen van blijdschap in haar ogen aan. Ze is een klap veranderd, ze is helemaal weer de oude dat zie je zo.
Haar huistelefoon gaat af en ze rent snel naar de woonkamer, na 2 seconden hoor ik haar alweer luid schreeuwen van blijdschap terwijl ze vertelt dat haar moeder ontwaakt is uit haar coma.
Ik ben nog steeds in shock... Wie had dit nou verwacht? Wie had verwacht dat ze het zou overleven? De kans was vrij klein... Volgens de artsen was het niet eens mogelijk. Het was volgens hun zelfs een wonder dat haar hart nog klopt. Ondanks dat bleven mijn ouders ervoor betalen.
Het verbaasd me echt nog steeds... Hoe is dit mogelijk... Allah is de Allergrootste, dit is gewoon een wonder van Hem zelf.
'Saloua kom je nog naar binnen of ga je daar blijven staan?' Ik kijk Marouane aan en vlieg hem om z'n hals. Hij tilt me op en draait rondjes. Soms zijn we echt kinderachtig maar oke.
'Ze is gewoon wakker... Ik moest je gelijk geloven toen je zei dat alles goed kwam...' Zegt hij zacht.
Na 3 uurtjes te hebben gehuild, gelachen, gegeten met de familie zitten we rustig op de bank. Mijn moeder was zo blij, ik heb haar volgens mij nog nooit zo blij gezien in heel me leven. Amal is trouwens de enige die hier is gebleven.
--
Ik duw Amal haar benen van me af en sta op uit het bed. Als ik ben gedoucht trek ik een grijze strakke jurk aan met een opening aan de zijkant, ik doe mijn haar in een strakke donut en maak mezelf lichtjes op. Ik doe mijn goude ring, ketting en oorbellen aan en klaar is kees.
Ohja parfum, ik pak snel wat Chanel parfum van Hanane voordat ze het ziet en spuit het over heel me lichaam. Lekker moet ze niet zo gierig doen.
Ik loop de trap af en kijk wat er in de koelkast is, ik bak pannenkoeken en croissantjes. Nadat ik het ontbijt klaar heb gelegd op tafel loop ik naar Marouanes kamer, Hanane en Amal hoef je niet wakker te maken of je krijgt slipper tegen je hoofd of ruzie maar dan ook echt ruzie.
'Marouane ben je wakker e player!' Hij maakt de deur van zijn kamer open en een heerlijke geur komt me te gemoed. Hij heeft een tenue van het Marokkaans elftal aan en zijn pet achterste voren. Zijn blauwe ogen stralen weer net als vroeger.
'Je kan die spierballen weer bedekken hoor wat denk jij?' Zeg ik lachend terwijl ik aan zijn spieren voel, ik sta gewoon versteld.
'En jij dan, ga je weer lauwste zina van Arnhem uithangen vandaag met die klote jurk? Denk je je bent beyonce?' Ik kijk hem raar aan en schiet in de lach.
'Kom eten kom.' Ik trek hem mee naar beneden en duw hem op een stoel, zonder nog wat te zeggen of iets begint hij gelijk te eten.
Niet veel later komt Hanane ook naar beneden, ze heeft dezelfde jurk als mij aan maar dan in het zwart. Haar licht bruine krullen heeft ze los, en die glimlach van haar gezicht is niet weg te slaan.
'We matchen!' Ze komt aan tafel zitten en begint te eten, als ik klaar ben met me brood kijk ik naar Hanane en Marouane, ik vind ze zo prachtig, hun ogen, hun gezicht alles is perfect.
'Wat kijk je?' Zegt Hanane met een volle mond.
'Jullie ogen zijn zo mooi, ben hayeck jaloers.' Ze schiet in de lach en kijkt me hoofdschuddend aan.
'Ik ben altijd jaloers op jou geweest, nog steeds. Grote boobs! Dikke kont! Groene ogen! Lang style haar! Havo! Kapsones! Aardig! Iedereens lieveling!' Zegt ze terwijl ze allerlei gebaren maakt met haar handen.
'Stil man groothoofd, jij bent pas mooi. Je body is erger dan beyonce en je ogen zijn blauwer dan een oceaan.'
'Hou je bek a izan, jij bent gewoon Marokkaanse versie van Nicki Minaj maar dan mooier en niet fake.'
'Oke, ik ben weg.' Marouane kijkt ons raar aan en schuift van tafel. We schieten in de lach en trekken onze schoenen aan.
'Zeg wollah jullie gaan weg zonder mij? Ga maar vieze bitch ga maar!' Zegt Amal terwijl ze met haar slaperige hoofd en haar warige haren wankelt naar ons.
'Je moet sowieso niet denken dat iemand hier om je geeft.' Hanane kijkt haar vies aan trekt me de deur uit, ik gebaar nog een luchtkus naar Amal en stap in Hanane haar Range rover. Toevallig heeft ze deze gekregen van me moeder, me moeder verwend ze ook heel erg sinds hun ouders in coma liggen. Lagen dan!
'ROTTERDAM MAAK JE KLAAR VOOR DE LAUWSTE ZINA'S EVERRRR!' Zegt ze terwijl ze de weg op racet, oke nu weet ik het zeker. De oude Hanane is terug. Ik zet ismo - geen partij op en we beginnen samen hard mee te zingen.
We lopen net als twee kleine meisjes hand in hand de stad in, van alle kanten worden we bekeken door jongens. Alleen puinjongens hier wollah, nadat we eindelijk klaar zijn met shoppen lopen we Restaurant Tetouan in, mijn lievelings restaurant.
Ik bestel gewoon een paar loempia's en visbestilla terwijl Hanane heel het menukaart besteld.
'Ik ga even naar de wc.' Hanane steekt haar duim op en eet verder, ik geef der een kus op haar voorhoofd en pak me tas.
'Jaouad!' Hoor ik een meisjes stem lachend roepen, in een reflex keer ik me om. Ik zie Jaouad met dat zelfde meisje staan, hij kijkt me aan en ik kijk hem vies aan. Snel loop ik door, ik voel dat iemand me hand vast pakt. Ik keer me om en zie Jaouad staan.
Hij trekt me mee naar achteren en duwt me tegen de muur aan.
JE LEEST
Pijnlijke liefde
RomanceIs dit liefde? Noemt men dit liefde? Nou als dit liefde is, dan hoef ik er niks van. Was ik maar die 'highclass bitch' gebleven die geen enkele jongen vertrouwde, dan zat ik hier nu niet met pijn en 'liefde', pijnlijke liefde. ~ Saloua el (...) Hoog...