31

9.3K 388 87
                                    

We gaan rustig op een bankje zitten, ze strijkt haar rok glad en doet haar bos lange krullen in een staartje. Trouwens ze heeft net als Nourredine blauwe ogen, echt prachtige mensen.

'Fatima... Ze was vroeger nooit zo, vroeger was ze een leuk mens waar je gewoon van kon genieten. We waren 'beste' zussen en hartsvriendinnen, ik mis die tijd.' 

'Wat heeft dat veranderd galti?' 

'Mijn vader Saloua, mijn vader.' Een traan rolt over haar wangen, ik hou haar hand stevig vast en sla mijn andere arm om haar schouder heen

'Fatima kreeg voor Haneefa en Jaouad nog een kind, Fatima was nog niet getrouwd. Mijn ouders waren natuurlijk woedend op haar, ze heeft een platte hand gekregen van elk familie lid, letterlijk elke Saloua. Mijn vader bracht het kind van uit het ziekenhuis naar huis en heeft het voor ons allemaal gewoon gestoken. Ik vergeet het nooit meer, Fatima was niet te troosten. Toen we erachter kwamen wie de vader was van het kind werd alles nog erger. Het was een el (...) onze grootste vijand, hij had haar verkracht. Vandaar dat ze heel jullie familie nu haat.'

'Elke Ben Salah in dit huis, jong of oud heeft een verhaal over een el (...) en zo ook omgekeerd. Zo gaat het al generatie's.' De tranen die rollen over haar ogen verraden haar gemoedstoestand want ze kijkt emotieloos voor zich uit.

'Sorry...' Fluister ik zacht, ik wist dat mijn familie niet zuiver was maar dit...

'Sinds die dag is Fatima veranderd in een duivelse vrouw.' Ze droogt haar tranen af en staat op.

'Ik wil je wel waarschuwen Saloua, ik wil dat dit stopt. Ik wil dat jij deze generatie-ketting breekt, jij kan er een verandering in brengen als je nu scheidt van Jaouad.'

'Galti... Ik hou van Jaouad, na hem komt er geen andere. Ik wil niemand anders dan Jaouad...' Fluister ik zacht, ze kijkt me vol medelijden aan en loopt weg.

'Saloua, jij moet uit dit huwelijk stappen als overlevende.' Fluistert ze nog. 

Een koude rilling gaat door mijn lichaam heen, zijn de Ben Salah's echt zo erg? Waarom ben ik met Jaouad getrouwd? Liever had ik naar mijn ouders geluisterd en bleef ik gewoon thuis dan in de Bas werken wat nergens op sloeg. Ik had het geld helemaal niet nodig en dan was ik Jaouad ook niet tegengekomen.

Ik loop het huis binnen en zie dat iedereen weg is, gelukkig maar. Ik loop naar mijn slaap kamer en zie een briefje op mijn bed.

Neem maar gerust afscheid van je familie benti afz lella Fatima.

Wat bedoeld ze hiermee? Ik zet het briefje in mijn zak en ren de trap af naar beneden nu is het klaar. Ik vertel het gewoon aan mijn vader, mijn vader zal ze allemaal 1 voor 1 vermoorden. Dat weet ik zeker, er is geen familie gevaarlijker dan de mijne.

Ik ren naar de deur als ik opeens een rare kramp in mijn buik voel, een misselijk gevoel dringt mijn maag binnen. Ik ren naar de wc en geef over. Gatver, ik spoel mijn mond en loop naar de keuken.

Ik pak een glas water en ga rustig zitten aan tafel. Ik voel me behoorlijk zwakjes, ach ja mijn vader is er toch niet dus ik vertel het later wel.Ik pak mijn telefoon erbij en zie 3 appjes van Jaouad.

Whatsapp

Jaouad: Hayati                                                                                                                                                                                   Jaouad: Ik ben net aangekomen hbiba                                                                                                                                   Jaouad: Weet dat ik van je hou he amoura

Saloua: Ik hou ook van jou schattttt

Ik doe mijn telefoon weer weg en neem een slok van mijn water. Mijn gedachtes blijven nog steeds bij dat briefje, zal ik scheiden van Jaouad voordat het te laat is? Het is voor mijn eigen best wil... Ik wil nog lang niet dood en al helemaal niet om die shitana.

Vieze idiote izan hoer dat ze is, mijn haat jegens haar wordt met de dag groter. Ik heb lang genoeg mijn mond gehouden zij gaat er aan zolang mijn vader er is. Ik kijk op mijn Rolex watch en zie dat het al 5 uur is. Over een half uur komt mijn vader thuis, hij gaat haar gelijk schieten ik weet het zeker.

Mijn vader heeft om precies te zijn al 39 mensen vermoord, en dan ga ik niet eens beginnen over mijn gehele familie bij elkaar. Het is niet dat ze ermee lopen te pronken, nee. In de 'echte' zakenwereld gaan die dingen nou eenmaal zo, en meestal luister ik mijn vader en zijn broers gewoon af.

'ZINAAAAAAAAAAAAAAAA.' Roept Hamza terwijl hij op een stoel naast me ploft. Nourredine komt lachend de keuken binnen. Hij is zo knap, hij heeft tenue aan van PSG en een rayban zonnebril op. Het staat hem gewoon geweldig en dan nog die perfecte lach met die glinsterende tanden en kuiltjes...

'Hamza, Yasmina is er.' Zegt Nourredine lachend. Mijn nichtje dus, wat moet Hamza met mijn nichtje.

'Beter blijf je van me nichtje af he.' Zeg ik fel.

'No worries zine inou die dikke nicht van jou blijft erbij.' Zegt Hamza terwijl hij de keuken uit rent. Ik schiet in de lach, zeker Soumaya.

'Sorry voor mijn neefje, hij heeft soms geen respect.' Ik knik en neem een slok van mijn water terwijl ik Nourredine bewonder.

'ma3lik mari ghari rmefteh di fous inou azem a tiwora ashmeghiegh gi our inou.' Zingt Nourredine zacht.

'ma3lik mari ghari rmefteh di fous inou azem a tiwora ashmeghiegh gi our inou a Samira arayed rber inou a Samira shem de dwa n our inou.' Zing ik mee, ok hij is mooi en dan wilt hij nog mijn lievelingslied zingen... Was ik maar met... Nee Saloua, je houdt van Jaouad. 

'Je kan echt prachtig zingen.' Zegt hij terwijl hij een slok neemt van zijn Redbull, ik kijk op mijn horloge en zie dat het al 3 uur is. Ik drink snel mijn glas leeg en zet het in de wasbak.

'Van waar al die haast Saloua? Ik begon het net zo gezellig te vinden.' Zegt hij verward.

'Sorry Nourredine, ik moet er echt vandoor.' Ik ga je tante zo hard pakken he, denk ik in mezelf.

'Saloua, waar je ook naar toe gaat doe voorzichtig en weet dat ik van je hou.' Ik schrik van zijn woorden en blijf hem aanstaren.

'Ik... Ik hou meer van jou Nourredine.' Die oogverblindende lach met die kuiltjes en witte tanden bezorgen me bijna een hartverzakking, te erg. Hij haalt zijn bril van zijn gezicht af en geeft me een kus op mijn mond.

Ik ren naar de deur en kijk hem nog een keer aan. Voor jou ga ik scheiden hobi... Voor jou zal ik strijden, alles komt goed denk ik in mezelf. Ik ren naar de kant van mijn familie maar wordt dan hard aan mijn lange haar getrokken naar achter, ik val hard op mijn rug en voel een pijnlijke steek in mijn buik, sowieso een mes. Ik schreeuw het uit van de pijn maar al snel wordt er een hand op mijn mond gedaan.

'Nu is  het klaar Saloua, nu heb ik  je. Ik zal je breken tot het uiterste.' Fluistert Fatima in mijn oor.


Pijnlijke liefdeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu