XLIX - Yan hikaye 6

25 0 0
                                    

Ziyarette öğle yemeği planlandı.

Kısa bir tanışmanın ardından Marquis çifti Hisran ve Jaeha yemek odasına geçti. Beyaz örtülerle kaplı bir masa onları karşıladı.

Normlara göre yemekler sırayla tek tek servis edilirdi, ancak Markiz bu kültüre yabancı olan Jaeha'yı göz önünde bulundurarak yiyeceklerin hemen çıkarılması talimatını vermişti.

Büyük masayı yemek tabaklarıyla dolduran hizmetçiler sessizce yemek odasından çekildiler. Diğerlerinin bakışları azaldıkça Jaeha'nın gerginliği de hafifledi.

"Aşçı bu konu üzerinde çok düşündü çünkü burada yemek yemeyeli ve değerli bir konuğu da getirmesinin üzerinden uzun zaman geçmişti. Umarım Bayan Jaeha'nın zevkine uygundur."

"Bence her şey çok lezzetli olacak."

Bir akşam yemeğinden daha basit olmasına rağmen masadaki yemeklerin sayısı farklılık gösteriyordu. Ayrıca kabaca tarayınca Jaeha sevmediği herhangi bir yiyecek bulamadı ve yemesi rahatsız edici görünen hiçbir yiyecek yoktu.

'Bu, Hisran'ın benim yeme alışkanlıklarım hakkındaki bilgisinin bir sonucu mu?'

Bunun Hisran'ın kendisiyle ilgilenmesinin ve Markiz'in ilgisinin bir sonucu olduğunu düşündüğü için gerginliği daha da azaldı.

'İyi hazırlanmış olduğundan, onu sadece çiğneyerek yersem kötü olur, ama aynı zamanda normalde yaptığım gibi yemek de kötü. Ölçülü, ölçülü yiyelim.'

Aklını topladı ve yemeğe dokundu.

Yemek öncesi çorbasından ekmeğe, erişteye, bifteğe ve hatta salataya kadar her yemek dilinde kaldı. Belki de bu, yemek pişirme işini sihirli bebeğe aktaran bir zanaatkarın becerisiydi.

Üstelik Hisran yemek tabağını önünde sürükleyip duruyordu, şunu şunu denemesini söylüyordu, hatta et yemeklerini de ona veriyordu, o da neredeyse her zamanki gibi yemek yiyordu. Jaeha bunu fark ettiğinde yemek çoktan bitmişti.

Yüzünde filtrelenmemiş bir utanç belirirken, Markiz geniş bir gülümsemeyle konuştu.

"Bayan Jaeha'yı davet eden kişi olarak gurur duyuyorum."

"Teşekkür ederim, teşekkür ederim."

"Hikâyeyi duydunuz mu bilmiyorum ama ne o ne de ben çok çeşitli yemeklerden hoşlanmıyoruz. Zevklerimizin güçlü olup olmadığını merak ediyorum. Normalde yemeği ne kadar çok paylaşırsak o kadar lezzetli ve mutlu oluruz ama bu konuda O'nu pek dikkate almadık. Jaeha'nın Kendisiyle birlikte çeşitli yemeklerden hoşlandığını düşünsem de çok minnettarım."

...Ah, bu durumu şöyle yorumlayabilir mi? Sert bir kişiliğe sahip bir kayınvalide, oğlunun açıkça gösteriş yapan davranışları karşısında dilini ısırmak zorunda kalırdı...

Jaeha aniden Hisran'ın tıpkı ailesine benzediğini düşündü. Görünüşü babasının genlerinin %90'ından fazlasını miras almış olsa da, kurnazca olumlu ses tonu ve davranışları annesininkine benziyordu.

'Belki de öyle bir ortamda büyümüş ve Hisran'ın bugünkü dost canlısı ve nazik haline gelmiştir...'

Harika ebeveynler ve mutlu bir aileydiler.

Çiftin evlilik ilişkisi mükemmel bir uyum içinde görünüyordu. Hisran gibi karısının yemeklerine önem veren Marki ve Markiz'in kocası ona baktığında gülümsemesi parlayarak partnerini ne kadar sevdiğini gösteriyordu.

Jaeha, farkına varmadan, Marquis Ephesion çiftine bakan Hisran'ı onun yerine koymaya çalıştı. Eğer bu adamla evlenseydi, yıllar geçtikçe karşısındaki çift kadar neşeli ve mutlu olabilecek miydi...?

Soğuk Sihirbaz ile Bir AnlaşmaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin