HAPPY READING 🤍
Becky mencuba untuk mengurangkan detakan jantung dengan membaca buku. Sudah menjadi tabiatnya sebelum tidur dia akan menjadi ulat buku cuma bila terlalu penat bekerja, dia akan terus tidur.
"Where is the bathroom?"
"Di sana khun."
Ibu Becky datang sebaik saja Freen masuk ke bilik mandi.
"Ini, mae siapkan pakaian. Freen mana Becca?"
"Dia tengah bersihkan badan mae."
"Baiklah kalau macam tu, mae keluar dulu. Selamat malam, sweetheart." Becky memejam mata saat ibunya mencium dahi serta pipinya.
"Selamat malam mae."
Becky kembali membuka buku setelah ibunya keluar. Namun belum sempat ia membukanya, telefonnya berbunyi menandakan ada mesej masuk.
Dari Irin. Dia bertanya tentang tempat barunya yang sementara itu. Becky berfikir ini adalah masanya untuk bergosip sebelum wanita itu keluar. Mungkin.
'Rin, kau tahu tak si Freen tu ada kat sini dengan aku. Mae ajak dia makan malam sekali.'
'Freen? Boss Chankimha Company tu ke? Ishh macam tak caye aku. Kau dah buat apa dengan dia?☻️ Cuba kau cerita.'
'Macam ni, awalnya tadi aku nak balik sorang je lepas mae ajak makan malam. Dia macam tiba-tiba datang tawarkan tumpangan untuk aku balik.'
'Uishh menarik na..Ha lepastu, apa jadi?'
'Aku tolak tapi dia macam paksa Rin. So, aku nak tak kena terima jugak😪 Sampailah kat depan rumah, mae dah terjenguk-jenguk tengok kami. Aku tak nak mae salah faham.'
'Wahh jangan kau, silap-silap ada Bella ikut dari belakang perhatikan korang. Ingat, si Freen bukan orang yang calang-calang. Mae kau tahu tak dia siapa?'
'Tidak. Mae belum tahu lagi. Rin, malam ni dia tidur sebilik dengan aku!🤧'
'What?! Waduh, berita tergempar ni. Cuba kau ambil gambar dia diam-diam, aku nak tengok betul ke tidak.'
Becky membulatkan matanya. Permintaan macam apa ni?
'No no no, kau merepek apa ni Rin.'
'Jangan kasi kantoilah, buatlah secara sembunyi😙'
'Tak payah, ok.🙄 Woi, dia datang! Aku tutup dulu bye.'
'Break a leg dear🤯'
Becky menutup perantinya lalu membuka kembali buku sambil matanya ikut memerhati wanita itu sekali-sekala. Becky agak kekok kerana wanita itu hanya menggunakan bathrobe.
"Khun Freen boleh pakai ini. Tadi mae datang hantarkan masa khun di dalam sana." Ujarnya lalu memberi pakaian yang ibunya tadi siapkan.
Freen melangkah mendekati untuk mengambil pakaian itu.
"Terima kasih. So, awak rasanya kena mandi juga dan tukar pakaian. It's been late right now."
YOU ARE READING
You Mean To Me
Romance"hanya kamu yang aku mahu nothing else, i promise" Sombong? Gelaran yang tidak pernah ia minta kerana sudah melekat pada dirinya. Namun ketika seorang gadis hadir dan berjaya mengetuk pintu hati, semuanya berubah 360°. Tetapi akankah sebuah takdir t...