ERIQSYA 21

5.9K 237 13
                                    

"Perlu ke make up bagai ni aku rimas lah!" Hasya menepis tangan Aina yang sedang menepek bedak di pipinya.

"Perlu lah gila kalau tak muka kau macam orang mati laki" perli Damia yang baru tiba dengan selendang yang baru digosok.

"Tak sekarang asal korang yang beria dandan aku ni. Aku tak kecoh asal korang gelabah" marah Hasya lagi. Dia bukan tidak suka tapi rimas.

"Kau boleh diam tak murai, mulut macam bontot ayam" Aina mengetuk mulut Hasya menggunakan berus makeup. 

"Now kau kena pakai tudung pula, aku dah tengok tutorial kat ig. Meh aku try dekat kepala kau" Damia meletakkan selendang berwarna nude di atas kepala Hasya.

Kedua belah sama panjang. Pin dibahagian belakang leher lalu dipeniti dikiri dan kanan tudung supaya tidak bergerak. Lalu diikat dibelakang lalu mengemas dibahagian belakang dan leher.

"Comey dooh lah mek kito ni. Confirm si Hadi tu meleleh air liur, hidung berdarah, mata bersinar, muka merah, telinga bernanah tengok kau malam ni" uish macam tu sekali ek.

"Kalau jumpa dengan dato' yang ada jambang sikit lepastu pakai jam rolex, minyak wangi semerbak pastu rambut sikat tepi jangan lupa mengorat kalau kau tak nak bagi nombor aku dekat dia tau Sya" mula dah si Aina ni. Merenyam.

"Kalau ada CEO yang muka putih pastu jambu jambu sikit kau terus seluk poket dia pastu ambil phone dia. Kau buka lepastu kau terus type nombor aku then save. Nama contact Mia babygirl tau tau tau" Damia pula menyambung, lengan Hasya digoncang. 

"Korang punya taste memang macam tu ek, sorang nak tua sorang nak muda padahal dua dua hauk" ambil kau kan dah kena.

"Eh hello jangan pandang kitaorang sebelah mata eh" jawab Damia. 

"Hm betul... kitaorang ni perempuan paling cantik tau kat Malaysia. Dah boleh lawan Hannah Delisha dengan Zahirah Wilson tu" sambung Aina pula. Rambut dikibas kebelakang.

"Mandi pun malas kemas apa tah lagi, bilik korang dah macam tongkang pecah ada hati nak lelaki kaya. Tak berbaloi hantaran. Silap silap laki korang yang jadi bibik kat rumah tu nanti" bebel Hasya. 

"Engkau ni sejak kena tinggal makin berbisa ya mulut kau" Aina menolak bahu Hasya. 

"Kena tinggal? Hasya pernah bercinta ke?" tanya Damia. Setahu dia Hasya single sejak lahir hm.

"Pernah tapi-" belum habis bercakap telefon Hasya mengganggu suasana. 

TING TING 

Mesej dari Hadi. 

"Hadi dah sampai aku pergi dulu" Hasya langsung mencapai telefon pintarnya dan handbag kecil.

"Sorry lambat, susah sikit nak berjalan laju kalau pakai dress ni" Hasya berjalan kearah Hadi.

Hadi mengangkat wajah melihat Hasya di hadapan. Matanya tidak berkelip memandang si dia yang sangat elegent dan yang pasti sangat cantik. 

Mengena kan dress berwarna nude yang tidak terlalu kembang dan minimalist. Tudung kemas terletak dikepala dan make up sangat simple tapi memukau. Hadi tidak lepas memandang Hasya di hadapannya. 

Hasya melambai lambai tangan di depan muka Hadi. Dia tersedar dari lamunan dan membetulkan tuxedo miliknya. Dia memegang pipi nasib tak meleleh air liur. 

"Boleh kita gerak sekarang?" Hasya bertanya.

"Oh ya ya jom" Hadi membuka pintu untuk Hasya. 

"Thank you" ucap Hasya. Hadi berlari ke arah tempat pemandu.




"Saya nervous lah Hadi, saya tak pernah datang majlis macam ni" dia berbisik pada Hadi sebelah. Tangannya sudah sejuk.

Kau Aku Kita [C]Where stories live. Discover now