-42-

154 24 7
                                    

On sekizinci yaş gününün sabahı James, kahvaltıya giderken Evan Rosier ve Barty Crouch tarafından durduruldu.

Normalde James, iki Slytherin'le gizlice bir araya gelmemesi gerektiğini iyi bilirdi ancak onlar Regulus'un arkadaşlarıydı ve Regulus dün gece İhtiyaç Odası'na geri dönmemişti. James haritayı iyice kontrol etmiş ve onu hiçbir yerde görememişti.

Doğal olarak iki çocukla yüz yüze geldiği an sorduğu ilk şey "Regulus nerede?" oldu.

Crouch başka tarafa bakıyordu, mavi gözleri James'in arkasındaki duvardaki bir noktaya odaklanmıştı. Biraz daha cesur olan Rosier, James'in bakışlarına ve yüzünü buruşturmasına karşılık verdi. “Dün annesi geldi ve onu eve götürdü. Babasının durumu çok kötü."

"Ah."

"Evet," dedi Crouch. "Gerçek doğum gününü kaçırdığı için üzgün olduğunu sana söylememizi istedi."

James'in göğsündeki sevgi sancısı çiçek açtı. Bu, Regulus'a kötü olduğu  bildirildiği halde babasının yerine, James'in doğum gününü düşündüğü anlamına geliyordu.

"Bu onun tatil bitimine kadar dönmeyeceği anlamına mı geliyor?" James moralinin bozulduğunu hissederek sordu. Bu sorunun  mantıksız olduğunu biliyordu. Sonuçta Orion Black onun babasıydı. Ve eğer çok kötüyse Regulus'un onun yanında olması doğaldı.  Ama yine de bencilce ve saçma bir şekilde James, erken ayrılmak zorunda kalmamış olmayı diliyordu. Regulus'u özleyecekti.

Rosier ve Crouch, James'in okuyamadığı bir bakış attılar ve bu James'in ensesindeki tüylerin diken diken olmasına neden oldu.

Rosier, "Doğru" dedi. "Tatilden sonra geri dönecek."

"Pekala. O halde...bu iş bitti," diye ekledi Crouch. "Görüşürüz Potter."

James'in bunu anlaması bir dakika sürdü. Regulus'un ayrılacağı gerçeğine takılıp kaldığı için, bir kalp atışı süresi boyunca kendisine söylenenlerin anlamını tam olarak kavrayamamıştı.  Sonra tık sesi geldi ve alçak sesle küfretti.

Büyük Salon her zamanki gibi gürültülüydü, içeri girdiğinde James'i bütünüyle yutmuştu. Odanın karşı tarafındaki arkadaşlarına doğru yürürken birkaç kere kafasını çevirdi, öğrenciler sanki bir daha asla beslenemeyeceklermiş gibi ağızlarına yemek tıkıyorlardı.

Bir zamanlar bundan keyif alıyordu. Sirius'la birlikte kalenin içinde yürürken insanların ona dönüp bakacağını bilmek hoşuna gidiyordu.  Önemli olduğunu hissediyordu. "O zamanlar ne kadar da aptalmışım" diye düşündü şimdi kendi kendine.

Tam Sirius'un yanındaki koltuğuna kayarken baykuşlar geldi. Gelecek Postası Peter'ın balkabağı suyunun üzerine düştü ve onu her yere sıçrattı. Olive ciyaklayarak ıslanmamak için hızla uzaklaştı.

Peter, pisliği temizlemek için asasını sallayarak, "Merlin'in taşakları," diye mırıldandı. "Gerçekten onların tek işi bu olabilir."

Olive, yanağına sıçrayan suyu silmek için peçeteye uzanıp, "Pete, şuranda  biraz meyve suyu var," dedi.

"Teşekkür ederim" dedi Peter başını sallayarak. Kulakları anında pembeleşmişti.

"Kahretsin."

Hepsi Remus'a döndü. Gazeteyi sımsıkı tutuyor ve kısılmış gözlerle bakıyordu.

"Ne oldu?" Sirius yorgun bir ses tonuyla sordu.

Remus hiçbir şey söylemeden Sirius'un başının üzerinden baktı ve James'le göz göze geldi. Ve o anladı.

Bacağının kendisine doğru bastırıldığından emin olarak Sirius'a yaklaştı. Sirius en yakın arkadaşına kaşlarını çattı ama oradan uzaklaşmadı. Kendisine neden teklif edildiğine dair hiçbir fikri olmasa bile rahatlatıcı dokunuşu asla reddeden biri değildi.  Ta ki Remus ona gazeteyi verene kadar.

SADECE CASUS // JEGULUS ÇEVİRİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin