- 2019 -
Sunghoon mengeluh setelah mendapat panggilan dari ibunya. Dia tidak menyangka keadaan akan menjadi serumit ini. Adiknya lari dari rumah setelah ibunya menentang habis-habisan hubungan adiknya dengan seorang lelaki yang berasal dari Jepun.
"Babe, what's wrong?" Sunghoon memandang kekasihnya, Mayra yang baru pulang dari akademik seni.
"Family matter. Lecturer you marah ke you lama ponteng ni?" Mayra mencampak beg sandangnya dan melanyakkan dirinya di atas sofa.
"Awalnya marah tapi disebabkan I jadi number one dalam test. Dia tak jadi marah. So I tak payah nak repeat sem dah." Sunghoon tersenyum sambil menuang wine ke dalam gelas. Dia membawa gelas tersebut pada Mayra dan duduk bersebelahan dengannya.
"Woah, I know I got a smart yet talented girlfriend. I'm so lucky for having you. Cheers?" Sunghoon dan Mayra bersulam dan meminum wine yang dituang Sunghoon sebentar tadi.
"I think we should back to Korea."
"NO! I DON'T WANT TO BACK TO KOREA! I taknak berjumpa dengan keluarga penipu tu." Sunghoon memegang dagu Mayra untuk membuat Mayra melihatnya.
"Baby, we need to. Adik I lari rumah sebelum ni dan bila dah jumpa, dia dah pun kahwin you. I kena balik untuk pulihkan hubungan mummy dengan adik I."
"Tapi you janji nak stay dengan I dekat sini."
"That's why I ajak you sekali. Lagipun boleh you kenal dengan family I and kita boleh kahwin nanti. Kan I dah janji nak kahwin dengan my only love ni." Sunghoon mengucup bibir Mayra sekilas sebelum mencium pipi kekasihnya itu.
"Ok, after semua selesai. Kita kahwin and balik semula kat sini. Deal ?"
"Ok deal. You kemas, kita balik lusa."
"Hmm fine." Mayra bangun dari sofa namun dia kembali terduduk di atas peha Sunghoon apabila lelaki itu menariknya untuk duduk kembali.
"Apa lagi?"
"We need to celebrate you." Sunghoon mendekatkan dirinya dengan Mayra.
"Sorry, I'm on period." Mayra menolak Sunghoon dan masuk ke dalam bilik.
"Ishh."
Mayra mengabaikan Sunghoon dan masuk ke dalam biliknya. Baru sahaja dia hendak menutup matanya, dia terdengar bunyi deringan telefon. Dia mengerutkan dahinya apabila melihat nombor yang tidak dikenali menghubunginya.
"Siapa pula ni.." Mayra mengambil keputusan untuk mengangkat panggilan tersebut.
"Hello?"
"Mayra.."
Mayra mengeluh.
"Mayra.? Awak ok ke kat sana?"
"Kau nak apa Jake? Kau dengan perempuan tua ni nak apa lagi?! Aku dah cakap jangan ganggu aku dah!"
"Sim Mayra! Perempuan tua tu omma awak!"
"Itu je nak cakap? Stop calling me!"
"May–"
Mayra memutuskan panggilan dan menghembus nafasnya dengan kasar.
"Aku tak ada keluargalah. Aku tak ada sesiapa!" Mayra mengatur nafasnya yang berat akibat menahan amarah. Dia tidak mahu berjumpa dengan orang-orang disana lagi. Cukup dengan segala penipuan selama ini.
***
"Mayra haish." Jake meraup wajahnya dengan penuh frustasi.
Semenjak Mayra pergi ke luar negara, gadis itu menjadi sukar dihubungi dan sukar dibawa bincang. Entah sejak bila Mayra menjadi kasar.
YOU ARE READING
MELANCHOLY [PSH]
General Fictionthanks for those sweet pain. start: 7 march 2024 end: