- 44 -

17 5 86
                                    

Aria mengigit bibirnya sambil menunggu notifikasi dari Sunghoon. Sejak insiden mummy Sunghoon di cafe siang tadi, Sunghoon tidak menghubunginya langsung. Pesanan yang dihantarnya pun tidak berjawab.

'Mana Sunghoon ni? Dia marah aku ke?' Aria mengeluh. Kini sudah jam 9 malam. Dah sudah 6 jam tiada apa-apa khabar dari Sunghoon.

'Kenapa aku rasa macam tak sedap hati eh? Hubungan aku dengan Sunghoon bakal berakhir setakat ini ke?' Aria memegang telefon pintarnya dengan erat. Dia masih lagi menunggu khabar dari Sunghoon.

Sunghoon sempat memberitahunya bahawa dia akan menghubungi Aria apabila sudah selesai memujuk mummy nya.

'Takkan tak selesai lagi.. Mungkin mummy dia dah benci aku.' Aria mengambil keputusan untuk berehat dan berhenti berfikir akan hal ini.

Lama-lama boleh tak keruan dia. Lebih baik dia berehat kerana esok dia perlu bekerja lagi.

***

"Teruk sangat you gaduh dengan mummy. Tapi kenapa?" Mayra menenangkan Sunghoon yang kelihatan kusut.

"Tadi ada OKU tu tertumpahkan air dekat mummy. I bela lah dia tapi mummy suruh melutut bagai. I rasa kesian yela sebab dia tu cacat–"

"No sayang, kurang upaya. Lebih sopan begitu." tegur Mayra.

"Ya dia kurang upaya. Jadi I backup la dia." Mayra mengeluh. Nampak gayanya seperti mummy Sunghoon ini seorang yang sangat tegas dan perfectionis. Tiba-tiba dia merasa gerun untuk berkenalan dengan keluarga Sunghoon nanti.

Sunghoon mencium leher Mayra dan mengeselkan hidungnya pada leher kekasihnya.

"I tak salahkan?"

"Ya, you betul sebab backup. Mesti dia tak sengaja."

"Yes, that's why I backup dia."

"So you taknak berbaik dengan mummy ke?" Sunghoon mengeluh perlahan. Mayra yang mendengar keluhan Sunghoon itu menggelengkan kepalanya.

"You settle la. Dah la mummy tu ada problem dengan adik you lagi." Sunghoon merapatkan dirinya sebelum mengusap peha Mayra.

"Yes, I know. I'm so stress baby." Mayra menolak Sunghoon perlahan.

"No sayang . I tak sedap badan." Sunghoon membuat muka sebelum meminum wine yang tersedia di atas meja. Sunghoon yang melihat Mayra bangun untuk pergi ke dapur segera meletakkan serbuk di dalam minuman Mayra.

Dia membuat seperti tidak ada apa-apa yang terjadi setelah Mayra kembali bersama semangkuk buah berry.

"Tak masam ke?" tegur Sunghoon.

"Tak, sedaplah. I suka." Mayra makan buah tersebut sebelum minum minumannya. Sunghoon senyum tipis sebelum menunggu kesan daripada air yang diminum Mayra.

"Gotcha baby." Sunghoon memeluk pinggang Mayra sebelum mencium sekilas bibir kekasihnya apabila kekasihnya mulai hilang kesedaran. Dia mengambil Mayra masuk ke dalam bilik. Dia sempat melihat pesanan yang dihantar oleh Aria namun dia mengambil keputusan untuk mengabaikannya.

+++

Heeseung memerhati gambarnya bersama Asha dan Aria di ipadnya. Dia tersenyum apabila mengingati momen-momen ketika mereka bermain bersama.

MELANCHOLY [PSH]Where stories live. Discover now