- 57 -

18 5 64
                                    

"Welcome to California, Miss Aria Park. Nice to meet you." Aria bersalam dengan wakil dari syarikat terkemuka di Amerika itu.

"Thank you Mrs Georgia. It's such an honor to collaborate with you. Thank you because notice my small company."

"Small company? Nah, Mayra was my lovely student before this. When I heard her company want to collaborate with me, I'm so excited! How are she?"  Senyuman Aria luntur seketika setelah mendengar soalan tersebut.

"She not survived after giving birth her second child."

"I'm so sorry for your lost. I really don't know Mayra... I'm really sorry." Georgia menundukkan kepalanya dan berdoa untuk Mayra.

"It's okay Mrs Georgia. Now let's focus on our target."

"Okay, let's go."

Aria mengikut Georgia menuju ke ruangan kerjanya. Untunglah adiknya mempunyai hubungan yang baik dengan beberapa orang disini.

Dia juga tidak menyangka syarikat ini sanggup menawarkan diri untuk membantu dirinya tentang selok belok dunia perniagaan. Demi melancarkan rancangannya, dia menerima tawaran ini dengan hati yang senang.

"Here is your office, anything you can call me while I'm find you a secretary."

"Okay. Thank you Mrs Georgia."

Aria duduk di meja kerjanya, matanya memerhati suasana di dalam ruangan pejabatnya.

'Simple but nice.' desis hatinya.

Deringan telefon pintarnya menghentikan dirinya dari terus meneroka suasana ruangan pejabatnya. Aria mengambil telefon pintarnya yang berada di dalam beg tangannya.

"Heeseung?" Aria mengerutkan dahinya sebelum mengangkat panggilan tersebut.

"Aria! Kenapa pergi Amerika tak bagitahu abang?"

"Abang kan sibuk kebelakangan ni, jadi Aria taknak ganggu abang."

"Aria tak pernah ganggu abang pun tau. Aria ok ke kat sana? Abang pergi kat sana tenang Aria ok?"

"Ehh takpelah abang. Lagipun Aria sebulan je kat sini. Tu pun belajar sikit bab business ni. Aria kan tak pernah ada pengalaman." Aria tersenyum canggung.

"Tapi untuk apa Aria buat semua ni?"

"Syarikat Lee perlukan syarikat yang Aria tengah berkerjasama ni. Jadi Aria akan pastikan penderitaan Sunmi dan Sunghoon akan bermula di saat syarikat ni tolak kerjasama syarikat Lee." kata Aria dengan penuh tekad.

"Aria .. Aria tak rasa bahaya ke dengan apa yang Aria buat ni? Abang risau." suara Heeseung di panggilan mulai luruh kerana mulai risau.

"Aria akan ok, Aria nak dorang dapat balasan atas apa yang dorang buat pada Aria dan Mayra.."

"Tapi Aria-"

"Aria ada banyak kerja la abang. Nanti kita borak lagi tau. Cakap dengan semua yang Aria baik-baik sahaja disini. Terima kasih kerana sudi call Aria."

Heeseung terdiam sahaja apabila Aria memutuskan panggilan. Dia mengeluh perlahan. Sungguh, dia mulai risau pada Aria.

"Tak sangka Aria boleh sampai tahap ni.."

"Kau dapat tak call dia?" tanya Asha setelah melihat Heeseung termenung.

"Dapat. Dia cakap dia baik-baik sahaja disana." Asha mengangguk.

"Syukurlah dia ok. Bila dia nak balik sini? Aku dah start rindu dia ni." Asha memeluk tubuhnya sambil memuncungkan mulutnya.

"Dia kata bulan depan. Aku .. risaukan dia la adik."

MELANCHOLY [PSH]Where stories live. Discover now