Klockan var tolv och Beck- gruppen skulle ha sitt sista möte innan det var dags för lunch. Josef och Ales började med att gå igenom det som de hade fått reda på när de var på rättsmedicin. "Okej vad har vi mer fått fram?" frågade Alex som la märke till Josefs knogar. Hon tittade på honom med en frågande blick innan hon återgick till resten av gruppen. "Ja... han har en bil registrerad på sig som senast såg vid hans jobb för ett par dagar sedan, ja typ fyra dagar sedan. Den borde stå kvar där. " sa Aida. "Vi var på hans jobb och kollegorna sa att han hade tagit ledigt de veckorna han först varit borta. Kommit tillbaka och varit frånvarande. Bett om tidig lön och sagt att han skulle jobba dagen efter. Han hade aldrig druckit upp. " förklarade Steinar. "Vi pratade med hans kompisar som bekräftat att Adam Kaspersson var Jacob Bergs pojkvän. De sa att Jakob hade varit så mycket gladare sen han träffade honom. De hade allihopa träffats dagen innan de åkte iväg tillsammans och allt verkade vara bra. Sen kom de hem, såg inte glimten av Adam och Jacob var frånvarande. Svarade inte när de ringde och så fort de pratade om Adam så stack han. Har inte sett han sedan fyra dagar tillbaka" förklarade Oskar och tittade på Alex som stod och funderade.
"Ska vi lysa honom som misstänkt?" frågade Martin. Alex stod tyst en stund till och hennes kollegor tittade ivrigt på henne. "Vi gör det" sa Alex och Martin nickade. "Jag tycker vi tar en välförtjänt lunch innan vi börjar jobba igen. Jag vill att vi pratar med föräldrarna och frågar dem om Jacob, Jenny och Oskar, ni sköter det. Jag vill att ni tar in saker som kan vara nödvändigt från Adams rum. Allt är redan klart så det är bara att tuta och köra. Josef, vi har fått en godkänd husrannsakan hos Jacob. Du och jag åker på den. Steinar, du kollar upp hans bil, Martin, följ med Steinar. Aida försöker hitta mer om var de var under dessa två veckorna" förklarade Alex och resten av gruppen nickade. "Ska vi ta mat på vägen ut?" frågade Josef och Alex nickade. De hoppade ut i bilen och Josef körde, hon ville inte störa honom och fråga. Jobbet var så bra just nu tyckte hon. De körde förbi max drive in och pratade jobb under tiden. Det var det enda de kunde göra för att inte prata om allt som de egentligen ville säga till varandra. De sökte igenom Jacobs hus, de hittade både Adam och Jakobs bankkort och körkort i lägenheten. De hittade också en dator, båda var saker de tänkte att Aida kunde hitta. När de letat genom hela lägenheten pratade de med grannarna, men ingen hade sett eller hört av Jakob. De åkte tillbaka och i bilen var det tyst. "Vill du komma hem på middag ikväll?" frågade Alex och tittade över mot Josef som tittade på vägen. Han vände huvudet mot Alex och log lite försiktigt. "Om du vill ha mig" sa Josef och Alex skrattade lite försiktigt. När de kom tillbaka gav de allt material till Aida, Alex hade bestämt att hon ville vänta tills imorgon och ha ett nytt möte. Aida hade kanske kunnat hitta mer information då, alla jobbade så länge med att framställa vad de hade hittat. De jobbade till klockan var ungefär hem och då plockade alla på sig och åkte hem. Josef fick åka med Alex eftersom han inte hade någon egen bil. De hoppade ut ur bilen och gick in i hennes lägenhet. Det var första gången han var där.
"Vad fint du har det" sa Josef. "Tack" sa Alex. De satte sig på soffan och Alex la märket till Josefs knogar igen. "Josef..." sa Alex försiktigt, hon ville inte veta svaret. "Ja..." sa Josef och vände huvudet mot Alex. "Dina knogar, vad hände?" frågade Alex och Josef kliade sig i bakhuvudet. "Jo...eh..." började Josef, som snabbt blev avbruten av Alex. "För i helvete Josef, du slog honom!" sa Alex och lade ansiktet i sina händer."Men Alex.." började Josef. "NEJ JOSEF! TÄNK SÅ HADE NÅGON SETT DIG!" sa Alex frustrerat till Josef. Josef ställde sig upp och började gå runt i rummet. "DU HADE KUNNAT BLIVIT AV MED JOBBET. TÄNK VÄRRE HAN ANMÄLER DIG" halv skrek Alex. "Och jag bryr mig inte Alex, inte för fem jävla öre bryr jag mig. Du är det som betyder något mest för mig. Hade jag blivit anmäld hade jag inte brytt dig. Han behövde lära sig en läxa. En läxa som jag lärde honom. Jag kan inte hjälpa att jag tappar kontrollen Alex. Jag älskar dig och jag känner mig trygg med dig!" sa Josef och la sina händer på Alex kinder som också stod upp.
De kom närmare och närmare varandra, Josefs ögon gick från hennes ögon till hennes läppar. De var ett par millimeter ifrån varandra när Josef stannade. "Det här kanske inte är så smart" sa han och lade sin panna mot hennes panna. "Du var inte smart idag så då vill jag inte vara det" sa Alex och tryckte samman deras läppar. Kyssen blev mer och mer intensiv och deras pulsar höjdes. Josef drog sina händer i Alex hår ned runt Alex midja. Alex kastade sina ben runt Josef och Alex pekade mot vägen mot sängen. Josef lade ned henne försiktigt och började kyssa henne överallt. Alex släppte ut små stön innan hon byta håll på honom och gjorde samma sak. Kyssarna gick från hals till mage och ned till jeansknappen. Alex knäppte upp dem och drog av dem. De bytte håll och Josef drog av hennes tröja och hennes byxor, hon drog av hans tröja och Alex knäppte upp sin bh och kastade iväg den. "Alex, är du säker att du vill? frågade Josef och Alex nickade. Hon var för andfådd för att prata, hennes puls var hög. Hon kunde inte riktigt förstå att de var på riktigt.
YOU ARE READING
Finns det ett oss?
FanfictionBörjar utspela sig i slutet av beck rage room (44), det som är i fokus är relationen eller den sexuella spänningen som finns mellan kollegorna Josef och Alex. Det kommer samtidigt att vara ett bredare perspektiv än min förra.