Alex vaknade i Josefs armar, hon kände sig trygg och lugn. Vilket hon hade gjort sedan första gången hon sov med Josefs armar runt hennes midja. Alex tyckte det var så surrealistiskt, hon som hade varit själv så länge hade plötsligt Josef som betydde mer än allt för henne. En kille som fick henne att le och fick henne att känna det där pirret så fort hon kände hur han rörde henne eller när hon kände hans ögon på henne. Hon log bara av tanken på Josef. Hon tog upp sin telefon och tittade på klockan, det var sju, Alex och Josef hade bestämt att de skulle köra vid nio, så de var framme vid kvart, tjugo över. Hon vände sig om och såg Josef som fortfarande sov. Hon tog upp sin hand och drog den längst hans ansikte, hon kysste honom i pannan, näsan till hans läppar och ned på hans hals. Han började le och ögonen öppnades. Han la sina händer om Alex rygg och drog dem sakta upp och ned. "Godmorgon" sa Josef och Alex kysste hans läppar. "Godmorgon" sa Alex och kysste honom igen innan hon vandrade neråt. "Vad är klockan?" stönande Josef ut. Alex fnissade lite. "Sju" svarade hon mellan kyssarna längs hans bröstkorg. "Här vaknade vi tidigt" sa Josef och flinade lite. "Har du något emot dem?" frågade Alex. "Nej nej, absolut inte" sa Josef och knuffade Alex från Josefs bröstkorg och satte sig över henne. "Hade du något speciellt i åtanke?" viskade Josef flörtigt innan han och hans och Alex läppar flög samman.
Efter drygt en timme stod Alex i duschen medan Josef fixade frukost och de åt tillsammans innan de gjorde vid sig inför deras arbetsdag. Det var varmt idag, Alex slängde på sig en av sina blusar och en bar luftigare byxor medan Josef tog ett par shorts och en piké tröja. De stod vid dörren och Alex hade tagit tag om handtaget när hon vände sig om och gav Josef en fyllig kyss. De gick ut och satte sig i bilen. De började direkt köra mot Anders. När de kom fram knackade Alex på dörren, en välklädd man öppnade dörren. "Är detta Anders Möllestdetr?" frågade Alex. "Ja, vem är ni?" frågade Anders. "Vi kommer från polisen, det är angående din ex flickväns bonuspappa" sa Alex. "Nej tack, jag är klar med den familjen" sa Anders och började gå mot sin bil med väskan i handen. "Jag förmodar att du vet varför Lena och Benny hade en pågående skiljsmässa när han dog" sa Josef. "Ja och jag vet också att Johanna har sagt till mig i alla år att det inte var sant. Samtidigt kanske hon inte visste bättre." sa Anders innan han hoppade in i bilen, stängde dörren och började backa ut från uppfarten. "Men va i helvete" sa Josef irriterat. "Vi kan inte hindra honom" sa Alex. "Märkte du att han inte blev förvånad eller ens reagerade när jag sa att Benny var död?" sa Josef och tittade på Alex med en fundersam blick. "Detta kan faktiskt betyda något Josef" sa Alex och de hoppade in i bilen. "Det är ju inte tillräckligt mycket för att plocka in honom, vi måste kolla upp Anders" sa Josef samtidigt som han drack lite vatten. "Jag ringer Aida " sa Alex innan Josef började köra mot familjen Svantessons hus.
När de kom fram möttes de av en stressad Oskar som kom springandes med nyckeln i högsta hugg. "Vad händer?" frågade Alex nervöst. "Jag tror jag har hittat var nyckeln leder till" sa Oskar och viftade med den. "Okej vi går dit" sa Alex medan Josef gick bort mot garaget. Josef rotade runt i garaget men hittade inget intressant till en början. Han lyfte på en stor hög med handdukar och under den fanns en liten låda som också hade ett lås. När Josef stod med lådan i handen och hade en stund att tänka så kom han på det, han sprang med lådan i högsta hugg in i huset. Han möttes av Jenny."Var är Alex?" frågade Josef stressat. "På vinden" sa Jenny. Josef nickade och sprang uppför alla trappor och nådde till slut vinden. "Hallå" sa Josef andfått. Alex skrattade lite åt Josef som stod där och var helt slut. "Vad är det?" frågade Alex. "Andreas Möllerstedt, jag känner igen hans röst" sa Josef och Alex stannade upp ett tag och funderade. "Från inringningen!" sa Alex och plockade upp sin telefon. "Exakt!" skrek Josef. "Jag ringer en bil som plockar in honom direkt, bra spanat Josef" sa Alex och log innan hon lade mobilen mot örat. "Hitta ni något intressant här?" frågade Josef. "Det är en hel låda vi tänkte plocka ned den där nere" sa Oskar och Josef nickade. "Vi tar med den in till stationen" sa Josef och Oscar nickade. De gick ned för trapporna till Jenny, Alex diskuterade fortfarande med polisen i telefonen. "Vi tar med detta in till stationen" sa Oskar. "Resten av huset är tömt, vad är det?" frågade Jenny och pekade mot Josefs låda. Han ryckte på axlarna. "Ingen aning men där stod Benny på den så jag tog den" sa Josef och Jenny skrattade lite. "De har skickat en bil vi borde dra tillbaka" sa Alex. "Vart är Steinar och Martin?" frågade Josef. "De drog till en stuga som familjen hade i närheten för att se om där var något intressant" sa Oskar och Alex nickade. "Då drar vi" sa Josef och Alex nickade. De hoppade in i bilarna och Marin och Steinar hade med sig tillbaka en likadan låda som Josef hade hittat i garaget. Josef och Steinar hade ungefär samma filosofi att där var något intressant i de lådorna men de hade ingen aning om vad. När de kom till stationen var Anders Möllerstedt redan där men de valde att vänta med att prata med honom. Lådorna var Beck gruppens prio just nu. Oskar började rota i lådan medan Josef öppnade sin låda som hade samma tillhörande nyckel som till skåpet. Det var fler bilder och Josef blev bara irriterad av att kolla på dem alla.
Oskar hittade precis som Josef fler bilder, men här var något intressant. En CD-skiva. Aida tog fram sin dator och alla ställde sig lutade över den. Detta inkluderade Steinar och Martin som precis kommit tillbaka också, på videon var det Benny och Johanna. Han utnyttjade henne sexuellt och Josef pausade videon. "Nån som vill åka ut och plocka in henne?" frågade Alex. "Jag kan ta det" sa Jenny. "Jag följer med dig" sa Steinar och de åkte ut för att hämta in Johanna för ett annat förhör. "Här är den andra lådan" sa Martin och gav lådan till Josef. Josef öppnade lådan och de hittade ytterligare en CD skiva, Aida bytade och Josef drog handen över munnen. De såg vem det var och det räckte. Johannas bästa kompis och Johanna själv, allting som Linda hade sagt stämde. Inte bara bilderna utan det var värre. Josef gick direkt in och satte sig ned med Anders tillsammans med Martin. "Hej Anders, du har träffat mig förut, jag heter Josef Eriksson, vi pratades vid kort imorse" sa Josef. "Vet du varför du är här?" frågade Martin. "Ni ville fråga mig något om Benny typ" sa Anders som ryckte på axlarna. "Det finns ett inspelat på personen som ringer in om Bennys döda kropp till polisen. Mannen låter lite för lugn för att precis har hittat ett lik" sa Martin och tryckte på play. Anders torkade snabbt en tår som föll från hans ögon. "Låter familjärt eller hur?" frågade Josef. Han vågade varken titta på Martin eller Josef. "Vi har också hittat bilder och videor på din syster som är drogad och blir sexuellt utnyttjad av Benny. Är det så att du har sett dessa?" frågade Martin och väggen som Anders hade byggt upp brast. "Jag ville aldrig att vi skulle döda honom, bara skrämma honom. Hon blev galen och tappade kontrollen!" sa Anders. "Vem mer än du?" frågade Josef men han skakade bara på huvudet.
Alex och Oskar
"Johanna, det finns filmer på när både du och din bästa kompis blir sexuellt utnyttjade av din styvpappa. Varför har du inte berättat något för oss?" frågade Alex. "Som om ni skulle tro på mig, ni skulle bara anytt att jag mörda honom. " svarade Johanna. "I rummet mitt emot sitter han, vi tror är mördaren på Benny så nej vi vill bara veta" sa Oskar. "Vem är det?!" frågade Johanna stressat samtidigt som hon ställde sig upp. "Tror ni det är Anders så har ni fel, han mördade inte honom, det vet jag!" sa Johanna stressat. "Hur vet du det?" frågade Alex tydligt men i en låg tonart. Hon fick inget svar. "Hur vet du det?" frågade Alex nu i en högre tonart. "FÖR ATT DET VAR JAG! ANDERS KIDNAPPADE HONOM MEN JAG KOM DIT OCH AVSLUTADE DET!". sa Johanna och satte sig ned. "Jag tvingade Anders att hålla i honom och sedan fick de äcklet de straffet han behövde" sa Johanna och Alex nickade. Alex kallade in två poliser som arresterade Johanna innan hon gick in till Josef och Martin med två poliser. "Han vägrar säga vem som gjorde det" sa Josef. "Johanna erkände" sa Alex och Martin och Josef tittade på Alex. "Steinar hade rätt" sa Martin och Alex nickade. De gick ut och möttes av Steinar och Jenny som kom ut ur varsitt lyssningsrum. "Vad i hela" sa Steinar och drog sin hand över skägget.
Gruppen samlades i mötesrummet där de gick genom alla händelser samtidigt som Alex plockade ned alla lappar och bilder från tavlan. "Bra Jobbat hörni, men nu kommer det tråkiga rapporter på mitt bord, men jag förstår att det kommer ta längre tid än bara idag" sa Alex och log mot sina kollegor. De drog sig långsamt ut ur mötesrummet och till sina platser för att skriva rapporterna. Runt sex så hade alla känt sig klara för dagen ooch Oskar satt bakåt lutad mot stolen. "Vad sägs som lite AW?" frågade Oskar. Alex tittade på Josef för att se vad han tyckte. "Faktiskt så hade jag tänkt bjuda ut min tjej på dejt idag så jag hoppar" sa Josef och log mot Alex som log tillbaka. Oscar nickade och alla började röra sig mot hissarna. Efter ett par intensiva dagar av arbete längtade både Josef och Alex efter en lugn kväll och dag med varandra.
YOU ARE READING
Finns det ett oss?
FanfictionBörjar utspela sig i slutet av beck rage room (44), det som är i fokus är relationen eller den sexuella spänningen som finns mellan kollegorna Josef och Alex. Det kommer samtidigt att vara ett bredare perspektiv än min förra.