Ett par dagar gick förbi och Alex var nu hemma i sin lägenhet. Josef hade i princip flyttat hem där och hade precis börjat jobba igen. Alex fick så länge ha kontorsarbete och inte jobba för länge om dagarna. Detta gjorde hon mest för att hon blev så rastlös när hon satt hemma, speciellt när inte Josef var hemma. Majid skulle komma om ett par dagar vilket Alex tyckte skulle bli kul att träffa honom igen, men samtidigt var hon nervös över vad Josef skulle tycka om allting. Klockan ringde prick klockan sju och Alex satte sig nästan direkt efter att klockan hade ringt. Hon tyckte av den innan hon vred huvudet åt höger. Josef sov fortfarande, det gjorde han nästan alltid när alarmet ringde. Alex gick ju upp mycket tidigare än vad Josef gjorde när han bodde själv. Alex gav honom en kyss på pannan innan hon hoppade in i duschen. Alex hade en klump i magen idag, det som skulle ske idag var stort.
Alex
Idag är dagen de ska plocka in resten av killarna som dödade Kevin. Jag kan fortfarande inte förstå hur de kunde döda honom på det här sättet. Det är horribelt. Jag är glad för att de äntligen kan ta fast dem så jag och Josef kan lägga detta lite mer bakom oss. Han sover här varje kväll och jag ser hur blek han blir efter att han varit inne i hans lägenhet. Det är inte bra, men om jag säger att han ska gå och prata med någon så kommer han bara bli sur. Josef tror inte på sånt.
Hon stod i badrummet och fixade det sista på håret när Josef kom in och gnuggade ena ögat försiktigt. Klockan var runt halv åtta. "Godmorgon" sa Josef och lade en kyss i hennes nacke. "Godmorgon" sa Alex lite flörtigt innan hennes ögon möttes av Josefs flin i spegeln. "Kan jag gå och duscha?" frågade Josef. "Kan jag sminka mig här samtidigt?" frågade Alex. "Såklart" sa Josef och gav henne en kyss på läpparna. Han hoppade in i duschen och startade vattnet. "Ska du med ut idag?" frågade Alex och bet sig i läppen. "Jag hade tänkt det, men jag lovar att vara försiktig" sa Josef från duschen. Efter bara ett par minuter var Josef klar och hade bara en handduk runt midjan. Alex tittade på honom upp och ned, hon bet sig lite i läppen. Vilket fick Josef att flina. "Gillar vad du ser?" frågade Josef och flinade åt Alex. Alex nickade och sträckte sig efter en kyss vilket Josef gav henne. Hon drog hennes armar längs hans blöta rygg och upp i hans blöta hår. Josef kysste Alex ned på nacken och hon gav ut ett svagt stön, hon kysste Josef en sista gång innan hon fortsatte sminka sig och han satte på sig kläderna. Han fixade frukost som de kunde äta i bilen på väg till jobbet och halv nio lämnade Alex lägenhet och körde till jobbet. "Godmorgon" sa Alex och log. "Godmorgon" sa Jenny och log åt Alex och Josef som kom samtidigt in till jobbet. "Kaffe?" frågade Josef tittade på Alex, hon log innan hon gick in i mötesrummet. Steinar, Martin och Oskar satt redan redo för att dra igång mötet. "Godmorgon" sa Martin och log. "Vart har du Josef då?" frågade Oscar och småflinade. "Han skulle hämta kaffe" sa Alex som försökte ignorera Oskars små flin. Hon ville inte vara i sitt privatliv när hon var på jobbet, vilket Josef och Alex var jättebra att skilja på. Det var värre med hennes kollegor. Jenny, Aida och Josef kom in i rummet samtidigt, alla med varsin kaffekopp i handen. Förutom Josef som bar två. "Tack" sa Alex och log. Josef log tillbaka innan han satte sig ned på den sista lediga stolen.
"Okej hörni, då kör vi igång. Jag tänker att jag låter Martin ta över. Han har bättre koll än mig" sa Alex och log mot Martin. Han ställde sig upp vid tavlan medan Alex lutade sig försiktigt mot väggen. "Okej vi tillsammans med en pikébuss kommer att gå in. Tack vare Alice hjälp har vi kunnat samla dem i Mokhtars gamla lägenhet för att diskutera "business". Så fort Alice ger grönt ljus går vi in. Josef, du tar fram dörren tillsammans med Steinar. Jag vill att ni avvaktar vid den andra ingången om ifall att de andra skulle försöka rymma. sa Martin och tittade på Jenny och Oskar. Alla nickade instämmande och Martin knäppte sin skjorta. "Då kör vi" sa Martin och resten av gruppen nickade. De ställde sig upp och Josef gick för att hämta allting han behövde. Han åkte hissen ned till parkeringshuset där han gick till bilen för att slänga in sin hoodie och lite andra saker. Josef hade en av sina tajta underställströjor på sig. Alex kom med en skottsäker väst till honom och han log försiktigt. "Vi ses snart" sa Josef och log. Alex nickade och tog tag i hans hand men släppte den igen när det kom folk. Josef och Steinar hoppade in i bilen medan Alex åkte tillbaka upp till sin egen våning. De körde till mötesplatsen som de hade bestämt med Alice. Ett par minuter senare för Steinar ett kort sms av Alice med en tumme upp. Steinar tittade på Josef och nickade.
ESTÁS LEYENDO
Finns det ett oss?
FanficBörjar utspela sig i slutet av beck rage room (44), det som är i fokus är relationen eller den sexuella spänningen som finns mellan kollegorna Josef och Alex. Det kommer samtidigt att vara ett bredare perspektiv än min förra.