Kapitel 17-Vad är det?

88 9 0
                                    

Hela gruppen kramade varandra hejdå innan de försvann åt varsitt håll. Så fort Alex och Josef hade lämnat resten av gruppen så tog Josef tag i Alex hand och stannade dem. De stod stilla, det var en varm sommarnatt. Josef stod och tittade på Alex. "Vad är det?" frågade Alex men kunde inte dölja leendet som sprack upp. "Du är bara så fin" svarade Josef och drog sin hand över Alex kind. Alex var lite lullig och var sämre än vad hon brukade på att hålla tillbaka sina känslor. Hennes ögon blev glansiga och satte sin hand i Josefs hår. Hon kliade honom försiktigt i nacken och kysste hans läppar. "Du är min favorit Josef" sa Alex och kramade om honom. "Och du, min Alex" svarade Josef och lättade på kramen innan han gav henne en andra kyss. Josef tog tag i Alex hand och de gick hem till Alex. De kom in och slängde av sig skorna och deras jackor. Alex tog ett glas och fyllde det med vatten. Hon klunkade vattnet och ställde ned det i vasken. Josef kom upp bakom henne, han lade armarna om hennes midja och kysste henne i nacken. "Var du lite sotis på Cissi innan Beijer?" frågade Josef samtidigt som han placerade kyssar längst hennes hals. Alex vände sig om i en hastig rörelse. "Du hon ska veta sina gränser innan hon ger sig på MIN man" sa Alex och lyfte ett finger i luften. Josef tog tag i fingret och sedan flätade han deras händer och kysste hennes läppar. Han lyfte upp Alex på diskbänken och snabbt var både Alex blus och Josefs skjorta av. "Jag älskar dig" stannade Josef upp och sa mellan kyssarna. "Och jag dig" svarade Alex. Josef placerade kyssar över hela hennes nacke, nyckelben och vidare ned mot hennes bh. Alex knäppte upp Josefs byxor och Josef knäppte upp henne. De flög av innan Alex klämde fast sina ben runt Josef midja och han bar henne in i sängen där underkläderna flög av. De vaknade nästa dag och klockan var runt nio, varken Josef eller Alex hade sovit så mycket men de visste att de skulle vara på jobbet idag ändå. De skulle börja tio istället för åtta som Beck- gruppen gjorde i vanliga fall. Josef öppnade ögonen, de var tunga efter gårdagen. Josef kände Alex bredvid sig och drog henne ännu närmare sig,han stoppade huvudet nära hennes hår och andades in doften. Han hade kunnat ligga här hela dagen, med Alex nära sig. Alex kände Josefs andningar i nacken och vände sig om. 


"Godmorgon älskling" sa Alex och gav Josef en kyss. "Godmorgon" svarade Josef och gav henne en kyss till. "Vill du ta en dusch?" frågade Alex och Josef nickade. De klev upp ur sängen och in till badrummet. De njöt av varandras närvaro när de stod under duschen och vattnet rann över deras ansikte. Josef höll Alex tätt intill sig och kysste hennes läppar. När de precis hade hoppat ut ur duschen knackade det på dörren. Josef och Alex tittade på varandra innan Alex kastade på sig underkläder och en morgonrock. Hon tittade ut genom det lilla hålet och såg Steinar stå på andra sidan dörren. "Det är Steinar" viskade Alex till Josef och han gav en tumme upp innan han hoppade tillbaka in i badrummet och låste dörren. Alex öppnade dörren och det var fortfarande blött efter duschen. "Hej Steinar!" sa Alex och Steinar log. 

"Hej Alex" svarade han. "Kom in" sa Alex och gick själv in i lägenheten och satte sig på en stol. Steinar satte sig mittemot henne. "Var det något speciellt?" frågade Alex. "Nej, jag ville bara berätta en sak" svarade Steinar och log. "Vadå?" frågade Alex. "Jag hade tänkt börja jobba här på heltid igen. Jag och Inger, vi har typ..ja" sa Steinar och tittade ned i marken och blev en gnutta röd i ansiktet. "Men vad roligt Steinar!" sa Alex och gav honom en kram. "Jag måste verkligen sticka, Inger sitter i bilen men vi ses om ett tag" sa Steinar innan han skyndade ut genom dörren. Josef hade hört hela samtalet och blev helt plötsligt orolig. Om Steinar är tillbaka då kanske han åker...och får Fredén som han vill blir det nog Malmö ändå. Alex knackade på dörren och Josef försvann ur sina tankar och öppnade dörren. "Förlåt för det där" sa Alex och skrattade lite. Josef log mot henne och tittade snabbt ned i golvet och gick därifrån för att hitta lite kläder. Alex vände huvudet och följde Josef med blicken. Alex var förvånad över hur Josef betedde sig, det var inte likt honom. Hon följde efter honom in i sovrummet och lade sin hand på hans axel. "Är du okej?" frågade Alex och Josef nickade. "Jodå, allt är lugnt" sa Josef och nickade. 

"Är du säker Josef?" frågade Alex som började bli lite orolig. Han vände sig om och gav henne en kyss på kinden. "Jag är helt okej" sa Josef och gav henne ett fake leende. Innan Josef kunde gå därifrån så ställde sig Alex på tå och gav honom en mjuk kyss. "Jag älskar dig" sa Alex. "Och jag dig" svarade Josef och gav henne ytterligare en kyss. De åt frukost lite snabbt innan de gick till jobbet tillsammans. När de kom till jobbet var Josef inte lika pratglad som vanligt, han var tyst och de enda meningarna han sa var korta. Martin och resten av gruppen märkte att något var fel så han knackade på hos Alex som lyfte huvudet från datorn. Martin stängde dörren bakom sig och satte sig ned på stolen. "Vad är det med Josef?" frågade Martin fundersamt. "Jag vet inte Martin, vaddå?" frågade Alex. "Han pratar inte, han skapar ingen slags kontakt med någon av oss andra överhuvudtaget. Han är bara låg" svarade Martin och Alex nickade. "Jag pratar med honom" svarade Alex och Martin nickade i ett tack innan han gick därifrån.

Alex

Det är ingenting som har med oss att göra, vi har det bättre än vad vi någonsin har haft. Det märks på både jobbet och utanför att han är glad och öppen. Han pratar mer på jobbet nu också. Han har inte sagt något om Tobban så jag tror inte det har med honom att göra. Inte Cissi heller för att det som hände igår vet jag att han bara tyckte var kul. Imorse vaknade vi, mös lite i sängen innan vi tog en dusch. Han var hur glad som helst. Steinar kom och efter att Steinar hade gått såg han ut som om världen skulle gå under. Vad kan ha hänt under den stunden? Tvivlar han på vår relation? Nej, varför skulle han. Steinar sa till mig att han och Inger hade något och att han ville börja jobba heltid. Där har vi det.

Finns det ett oss?Where stories live. Discover now