Kapitel 35- Middagen

47 6 1
                                    

"Tänker du berätta vart vi ska?" frågade Alex samtidigt som hon startade bilen. "Faktiskt inte men vi behöver åka hem om" sa Josef och tittade på Alex som hade fokus på vägen. Han lade sin hand på hennes lår och drog den upp och ned. "Hur länge har du planerat detta?" frågade Alex. "Nej men tänkte att jag ville göra något när fallet var avslutat. Jag kände att det var längesen du och jag bara hittade på något med varandra utan att någonting hindrade det" sa Josef och Alex log. "Du är så gullig" sa hon och log mot Josef. De körde hem till lägenheten som de förhoppningsvis snart skulle kalla deras lägenhet. När de kom hoppade Josef direkt in i duschen och kom ut i ett par linnebyxor och en finare skjorta. Alex tittade honom upp och ned, Josef kände hur Alex ögon vandrade över honom och log. "Vad snygg du är!" sa Alex och gick fram och kysste Josef. "Detsamma" sa Josef och blinkade med ena ögat. "Jag går och duschar då" sa Alex. "Gör så" sa Josef och log. Alex duschade och sminkade sig innan hon kom ut i en klänning som var uppknäppt där bak. "Josef" sa Alex samtidigt som hon gick mot honom. "Vad är det?" frågade han. "Kan du knäppa?" frågade Alex som kom ut gåendes i klänningen. Hon vände sig om och Josef lade bort hennes hår på ena axeln. Han drog upp blixtlåsen och kysste henne ett par gånger i nacken. "Du är väldigt vacker Alex" sa Josef och Alex vände sig om och gav Josef en djup och fyllig kyss. Josef log mot Alex efter kyssen och tog tag om hennes kinder. "Jag älskar dig" sa han och tittade in i Alex gröna ögon. Det pirrade till i Alex. "Jag älskar dig med" sa hon och Josef kysste henne. Alex och Josef begav sig ned hand i hand till parkeringen där deras taxi väntade. Josef gav chauffören adressen och de körde vidare till restaurangen de skulle äta på. Det var en mysig och väldigt fin italiensk restaurang som låg mitt inne i staden. Alex flätade ihop sin hand med Josef och de gick in och satte sig på bordet som var reserverat för dem. Alex och Josef satte sig ned och beställde varsitt glas vin. Alex tog tag om Josefs hand och de satt och tittade på varandra.

 De smålog och Josef tog en sipp av sitt vin. "Vad sägs som att vi flyttar nu i helgen?" frågade Josef. "Ja men det låter bra så länge de andra kan, det är ju torsdag idag så vi kollar om de kan på lördag" sa Alex och Josef nickade. "Alex, det är inte ofta jag är så känslosam eller uttrycker mig på det bästa sättet, men när jag är med dig så mår jag bättre än vad jag gjort på väldigt länge. Jag känner en trygghet när jag är med dig. Du är min familj Alex." sa Josef och Alex log och strök hennes tumme över hans hand. "Josef, jag älskar dig" sa hon och gav honom en kyss. Ett tag därefter kom maten in och de satt och pratade under hela middagen. De pratade väldigt lite jobb och mer om sig själva. Alex och Josef som båda var två individer som brann för jobbet hade nu hittat en kärlek som brann lika mycket som deras engagemang på jobbet. Det sköna var att det fanns en tydlig balans mellan det jobb och livet de delar, Alex försökte att inte favorisera Josef . 

Josef fick se Alex som en chef på jobbet trots att han aldrig varit speciellt bra på att lyssna på vad hans chef säger till honom. De åt upp, betalade notan och gick ut mot parkeringen, Alex tog tag om Josefs hand och stoppade dem. "Kan vi inte gå ut och dansa?" frågade Alex och log stort. "Dansa?" frågade Josef och skrattade lite lätt. "JA! Snälla Josef!" sa Alex och slog ihop sina händer. "Okej, bara för dig Alexandra Beijer" sa Josef och kysste Alex. De gick bort till ett ställe som fortfarande hade kvar lite mer gamla traditioner och Alec hade ingen aning om att stället fanns medan Josef hade full koll. Josef tog av Alex jacka och hängde in den i garderoben, han tog sedan Alex hand och drog ut henne på dansgolvet. Låten valerie spelades i högtalarna och Josef snurrade Alex på dansgolvet. Alex visste att Josef kunde dansa men inte att han var såhär bra. Alex skrattade samtidigt som de dansade, en känsla av lycka spred sig genom hela hennes kropp och hennes läppar sprack upp i ett stort leende. Hennes tankar passerade henne medan de dansade.

Alex

Det är ju helt otroligt vilken påverkan den här killen har på mig, ingen annan har fått mig att le och känna denna känsla av lycka som han får. Trots alla saker som är negativt med vårt förhållande så konkurrerar de bra sakerna ut de dåliga i alla situationer. Josef är allt för mig och det finns ingen jag älskar så mycket av honom. Såklart har jag älskat män före Josef men ingen har känt mig kär på det här sättet förut. Kärlek kan se ut på olika sätt och detta är den bästa kärleken till alla. Jag är så tacksam att vi tog steget och började utforska kärleken vi har för varandra för det har varit så värt det.

När låten var slut slängde Alex sina ramar om Josef och gav honom en passionerad kyss, en lugnare låt startade och de dansade tryckare till she's like a wind. De dansade en stund till och både Josef och Alex kände en lycka som rusade genom deras kroppar när de dansade tillsammans. Efter den sista låten kysste Alex Josef passionerat en gång till. Josef kände strävan och längtan efter Alex. Den strävan och längtan var en delad känsla som de kunde beskriva bara genom att dela en blick. De gick ut genom dörrarna till den friska luften som gjorde det lite lättare för både Josef och Alex att andas. Josef vände sig mot Alex och gav henne en lång och passionerad kyss som Alex gladeligen tog emot. En taxi stannade utanför och Josef och Alex tog den hem för att klockan var redan ett och de skulle upp och jobba dagen efter. Alex öppnade dörren in i lägenheten och Josef stängde och låste bakom sig. Så fort låset hade vridits om så tog 

Josef av Alex jacka samtidigt som han började kyssa hennes nacke. Både Josef och Alex kastade av sig sina skor och Josef fortsatte kyssa Alex nacke. Han började gå framåt och lade handen om Alex midja. De tog sig fram till soffan och Josef satte sig ned. Alex satte sig på honom och kysste hans läppar intensivt. Kyssarna var många och passionerade. Alex bröt kyssen log mot Josef och drog av hans tröja. Hon placerade ett par kyssar i hans nacke och han gav ut ett stön. Josef vände sedan Alex om och knäppte upp hennes klänning och drog av henne den. Han placerade kyssar över hela hennes kropp och inom ett par minuter var både Josefs kallingar och linnebyxor av. Alex underkläderna var av samma svepa och de somnade inte förrän väldigt sent den där natten.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Det kommer två eller tre delar idag, denna blev lite kortare men det är för att jag har parallellt som jag skrivit de senaste kapitel skrivit det som kommer nu. Så för att det ska få en bra struktur så blev detta ett kortare 

Kram Flisan <3

Finns det ett oss?Où les histoires vivent. Découvrez maintenant