Kapitel 27-Som jag älskar dig

68 7 8
                                    

Josef och Alex låg i sängen, de hade täcket över deras kroppar. Josef placerade några kyssar i Alexs nacke när hon plötsligt ställde sig upp och drog med sig täcket. "Hallå, nu blev de ju kallt!" sa Josef och Alex flinade. "Josef vi ska ha gäst snart och jag måste börja göra mig iordning. För sminket och håret som var fixat innan har ju någon förstört lite." sa Alex och flinade. "Det gjorde jag med nöje. Hade du i alla fall kunnat skicka hit täcket? Det blev ganska kallt" sa Josef och log. "Om du nu fryser kan du ju hoppa med mig in i duschen" sa Alex och Josef hoppade upp ur sängen och de tog en lång dush med varandra. När de var klara kastade Josef om sig en handduk runt höfterna och gick in i sovrummet. Han började rota i sin väska och hittade ett par chinosshorts och drog på sig dem. Han hittade också en pikétröja som han tog på sig. Han lät Alex göra sig klar medan han städade lite snabbt i lägenheten och bäddade sängen. Alex stod inne på badrummet och plattade till håret när hon hörde att Josef började fixa i köket. Hon kunde inte hjälpa, hon stod och såg på sig själv i spegeln och leendet som strålade. Hon plattade till det sista och sminkade sig. Hon gick sedan ut till Josef med kläderna som hon tagit på sig. 

"Var detta fint?" frågade Alex som visade sin outfit. Hon hade på sig en vit satin skjorta och ett par svarta linnebyxor. "Du är lika fin som vanligt" sa Josef och kysste henne. "Jag älskar dig" sa Alex och lade händerna i Josefs nacke. "Och jag dig" sa Josef och lade sina armar runt hennes höfter. Hon drog honom närmare sig och gav honom en lång kyss. De bröt kyssen och Alex gick med Josef till spisen. "Vad lagar du?" frågade Alex nyfiket. "Pasta med köttbullar och tomatsås" sa Josef. "Gott" sa Alex och kysste Josef på kinden. Hon tog ned två vinglas och hällde upp. Hon dukade runt bordet och kunde inte hjälpa det, hennes ögon fastnade på Josef som stod i hennes kök, han hade kökshandduken slängd på ena axeln när han stod och rörde i grytan. Det knackade på dörren och Josef skulle precis hälla ned pastan i vattnet. "Älskling, kan du öppna?" frågade Josef och Alex var på väg mot dörren. Hon öppnade dörren och där stod Majid med röda rosor och vin. Josef hällde ned pastan i vattnet och sänkte värmen lite. Alex hälsade på Majid med en kram och sedan kysste han henne på kinden, precis som han hade gjort i polishuset. Josef gick fram till dem och Majid gav honom en förvånad blick. "Hey" sa Josef och sträckte fram handen. 

"Hey, Josef, right?" frågade Majid. "Yes exactly" sa Josef och log. Alex tog blommorna och satte dem i vattnet medan Josef och Majid gick in efter henne. "So wait, are all the colleagues coming today?" frågade Majid. "No actually not, Josef and I we're a couple" förklarade Alex och Majid frös. Josef började hälla av pasta vattnet och tittade på Majid som inte sade ett ord. "... Wow I'm so happy for you guys!" sa Majid och halvlog. "Thank you, well let's talk more in a bit. But food's ready so eat while it is still hot!" sa Josef och gav Alex och Majid varsin tallrik. De tog mat och Josef hällde upp vin till alla tre. "So you guys live together?" frågade Majid. "Well we don't live together officially but a lot of things happened in Josef's apartment and neither he or I felt comfortable being there. Plus we love being together" förklarade Alex och log mot Josef som log tillbaka. "I understand.." sa Majid och svalde hårt. De åt och pratade om allting som hade hänt med Alex och Josef men också det som hände i lägenheten. De dracks mer av Majid än vad det gjorde av Alex och Josef. De skulle ju ändå upp och jobba imorgon. De satt alla tre i soffan, Josef satt till höger, Alex i mitten och Majid till vänster. "So how long have you guys been a couple?" frågade Majid och tittade mestadels på Alex. It has been a couple of weeks I believe" sa Alex och log. 

"Yes something like that" sa Josef och lade armen på ryggstödet bakom Alex. "I had a feeling you didn't like me when I was in Sweden last" sa Majid. "What got you to believe that I didn't like you?" frågade Josef och rynkade lite på pannan. "Because Alexs likes me in a way that she doesn't like you" svarade Majid. "Majid, I think we should speak in the past because I don't like you anymore" sa Alex. Josef ställde sig upp och in i badrummet. Han behövde en paus, han märkte på långa vägar hur svartsjuk Majid var på att Alex och han hade en relation. Hon har ju berättat allt om hur det var sist Majid var i Sverige och vad som hände. Att han var på väg att kyssa henne eller hon kyssa honom men att hon avbröt innan de gick för långt. Hon var för trasig för att kyssa någon då. Hon visste också att det inte löste något och att hennes känslor för Josef fortfarande fanns där.

I soffan

"Alex, he Isn't right for you. Please the only thing he does is put you in danger. Alex , I still like you" sa Majid och satte handen på Alex lår. "Majid, I love him and I want to be with Josef." förklarade Alex och hon tog bort handen från Alexs ben. "Please Alex" sa Majid och lade handen på hennes kind. Josef hörde allt Majid sa, han var inte så tyst. Josef öppnade dörren, gick ut och Alex vände huvudet. "Majid it is time for you to go, me and Josef was work tomorrow" sa Alex och ställde sig upp från soffan. Majid ställde sig upp och tog på sig sin jacka. Han kramade Alex hårt och skakade Josefs hand. Han öppnade dörren och lämnade Alex lägenhet. "Så han försökte sno dig ifrån mig" sa Josef och Alex flinade åt vad Josef sa. Alex rykte på axlarna. "Han försökte men han lyckades inte så bra" sa Alex och log. "Beijer då, som jag älskar dig" sa Josef och kysste Alex intensivt.

 Alex gäspade stort efter deras kyss. "Trött?" frågade Josef och Alex nickade lätt. Klockan var runt elva och Josef och Alex skulle vara på jobbet tidigt imorgon. Det var dags för ännu en utbildning som varade mellan åtta och fem. Hela kåren skulle gå på utbildningen och ingen kände sig jätte pepp på att gå på den. Josef ville hellre gå på någon kurs om explosiva medel vilket han påminde Alex om varje dag. Josef och Alex plockade undan i köket och gick och gjorde vi sig. De stod i badrummet och borstade tänderna. Josef stod bakom Alex och gav Alex en kyss i nacken och hon fick ett tandkrämsmärke på halsen. Alex spottade ut sin tandkräm och de gjorde Josef också. Hon vände sig om och började kyssa honom intensivt. Hon drog sina händer över hans rygg, in under hans tröja och fram över hans bröst. "Jag älskar dig" sa Alex samtidigt som hon kysste honom i nacken. "Och jag dig" sa Josef och kysste hennes läppar. De gick tillsammans in i sovrummet och bytte om innan de lade sig i sängen. Josef drog Alex nära sig och kysste henne att par gånger i nacken innan han kände hur hennes andning blev tyngre och tyngre. Han kände också hur hans ögon stängdes och de båda somnade trygga i varandras armar. 

Finns det ett oss?Tahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon