Josef vaknade av att någon kysste honom i nacken, han öppnade sina ögon långsamt. Ett leende kom över hans läppar. "Godmorgon" sa Josef och Alex tog bort sitt huvud från Josefs nacke. Hon lät Josef vända sig om och möttes av ett stort leende. "Godmorgon" sa Alex och log. Hon gav honom en lång mjuk kyss. Hon drog sina händer längs hans bara överkropp. "Vad är klockan?" frågade Josef och gnuggade sig lite i ett av sina ögon. "Klockan är sex och jag ska duscha hade jag tänkt. Vill du följa med?" frågade Alex och kysste Josef en gång till. Han nickade långsamt och kysste henne en gång till innan han reste sig och drog med sig Alex upp. Josef drog av Alex linne och shorts samtidigt som han kysste henne i nacken. Alex släppte ut ett litet stön och lutade huvudet bakåt mot Josefs axel. "Älskling...detta är jätte skönt men vi måste verkligen duscha" sa Alex samtidigt som hon släppte ut ett stön till. De tog av sig det sista som de hade på sig och ställde sig i duschen. I duschen stod de länge och kände varandras närvaro, vilket båda två uppskattade lite extra idag. Alex hade väl känt sig lite påhoppad av Majid igår, hon ville inte vara med honom. Personen hon är med just nu får henne att känna sig trygg. Josef är hennes familj och hennes hem, det finns ingen person som hon uppskattar mer än honom. När de hade duschat så fixade Alex sig och Josef åt frukost. Under frukosten satt de och små flinade mot varandra. Josef höll på lite med Alex hår och Alex tog tag i Josefs hand.
Det pirrade till hos både Josef och Alex när deras ögon möttes. Efter frukosten stannade Josef Alex och kysste henne passionerat flera gånger. "Okeeeej...nu måste vi sticka" sa Alex samtidigt som hon skrattade lite. Josef tog på sig sina skor och de gick ut till bilen. "Jag kör" sa Alex och Josef himlade på ögonen. "Fine" sa han och kastade över bilnycklarna till Alex. Hon skrattade åt hans försök att låta brydd till att han inte fick köra. När de var framme på polishuset så åkte de först upp till sin egen våning för att samla hela gruppen. "Godmorgon" sa Alex som gick in först till de andra. "Godmorgon" sa Steinar och log. "Hade ni roligt igår?" frågade Ayda och skrattade lite. "Ja, de var trevligt" sa Alex och log. "Josef du höll med där eller?" frågade Jenny och flinade lite. Josef log osäkert och kollade på Jenny. "Ja eller vad menar du?" frågade Josef och korsade armarna. "Nej men du såg ut och må så bra på jobbet igår när han kysste Alex kind" sa Jenny. "Och höll i hennes hand" sa Ayda och lyfte fingret i luften. Josef blev lite röd i ansiktet och kliade sig i bakhuvudet. "Sättet som du pratade om Alex innan hon kom in i rummet igår med Majid var ju helt fantastiskt och när du pratade var väldigt glad. Sedan var det precis som om du blev lite avis", retades Oskar. Alex vände sitt huvud mot Josef och de fick ögonkontakt. Alex log och lade huvudet på sned. "Pratade du om mig?" frågade Alex och log stort. "Kan väl ha hänt" sa Josef och ryckte på axlarna. Han försökte dölja leendet som gömde sig bakom hans bild av att vara "chill". Alex gav Josef en blick som bara hon kunde. Det var som om den sa allt hon ville säga och det var som om han kände hennes läppar mot hans. Hans puls ökade och det gjorde Alex också, hon harklade sig och tittade på klockan. "Fem i hörni, ska vi åka ned?" frågade Alex och hela gruppen svarade i ett synkat "Ja" samtidigt som de ställde sig upp. De gick in i hissen och Josef tog diskret hans hand och lade den på Alex rumpa. Han drog den sakta upp och ned och innanför hennes tröja. Alex kände hur pulsen ökade och hur hennes ben blev svagare. Hon tog tag i räcket bredvid henne och Josef flinade diskret åt Alex reaktion. Hissen plingade till och Josef drog bort sin hand från Alex ländrygg. Hon tog ett djupt andetag och möttes av Klas Fredén som log mot dem. "Alex så roligt att se att du är på benen igen" Alex log och nickade. "Ja, det känns skönt att vara tillbaka" sa Alex och log. "Ska vi gå in?" frågade Martin och alla nickade. De gick in och satte sig i den stora samlingssalen allihop. Josef satte sig bredvid Alex och hon tittade på honom och log försiktigt. De satt långt upp och det var ingen som satt bakom dem, vilket Josef tyckte var suveränt. Josef hörde hur de började prata och han kände direkt hur hans ögon blev tyngre. Att vara på utbildning tyckte han var helt onödigt, fast de tyckte de flesta som satt i rummet. Det var saker de redan visste om. Alex vred huvudet och såg Josef som blundade, hon slog till honom lätt på armen och han öppnade ögonen. Alex skrattade åt Josef och han flinade åt henne. Någon timme gick förbi och Josef hade lyckats hålla sig vaken under tiden, men det var tack vare att Alex slagit till honom ett par gånger. Det var en hel timme kvar tills pausen och Josef tittade på Alex som såg ut att lyssna. Hon kände hur Josef iakttog henne och vred huvudet. Hon möttes av hans klarblå ögon och de fick ögonkontakt. Alex log och Josef gjorde detsamma, hon kände hur det pirrade i hennes mage. Hon kände också hur pulsen steg. Josef flinade lite och sträckte fram sin mun mot Alex öra. "Du kanske borde vara lite mer fokuserad eller är jag så snygg så man inte kan hålla ögonen borta" sa Josef och placerade sin hand på Alex lår. Han drog sin hand diskret upp och ned. Alex skrattade åt Josefs kommentar men pulsen steg kraftigt när han lade sin hand på Alex lår. Hon böjde sig över för att kunna svara Josef. "Vet du vad, jag kunde fokusera rätt bra innan. Nu däremot så kan jag absolut inte fokusera" sa Alex och flinade lite. "Vill du att jag slutar?" viskade Josef tillbaka men Alex skakade på huvudet. Hon fick kämpa för att andas normalt samtidigt som Josef drog sin hand upp och ned längs Alex lår. Timmen gick hyfsat fort och det var dags för lunchpaus. Josef drog bort sin hand från Alex lår och de båda ställde sig upp. Alex kände hur benen inte riktigt följde med resten av kroppen så hon lutade sig lite åt Josef. De gick ut och Alex drog med Josef till hissen. "Ska vi inte äta lunch?" frågade Josef men som svar så mötte hans läppar Alex läppar. Det var en passionerad och väldigt intensiv kyss. "Du gör mig galen" sa Alex mellan kyssarna.
YOU ARE READING
Finns det ett oss?
FanfictionBörjar utspela sig i slutet av beck rage room (44), det som är i fokus är relationen eller den sexuella spänningen som finns mellan kollegorna Josef och Alex. Det kommer samtidigt att vara ett bredare perspektiv än min förra.