Efter att mordet på Benny Svantesson blivit löst och både Johanna och Anders blivit arresterade och Josef och Alex haft sin fantastiska kväll igår så satt och idag Beck-gruppen på sina platser och skrev rapporten som Alex bett dem påbörja igår. Hon hade helst velat ha in dem då men hon visste också att fallet var stort med många olika viktiga faktorer så hon fick ge dem mer tid än så. Hon hörde en knackning på dörren och hon vrider upp huvudet. Hon hoppas på att de var Josef och sprack upp i ett leende. Ett leende som snabbt försvann när hon insåg att det var två stycken från SU. "Hej" sa Alex nervöst, hon visste exakt vad detta skulle handla om. "Hej Alexandra Beijer, vi är här för att det har ryktas om att du och Josef Eriksson har en relation" sa en av utredarna. Alex nickade försiktigt. "Vi kanske borde ta in Josef också om detta angår oss båda" sa Alex och svalde hårt. Hon ville inte sitta där inne själv med SU folket, hon ville ha Josef bredvid sig. "Vi kommer göra såhär, på Måndag kommer vi ta in er på varsitt separat samtal och sedan så överväger vi och så ser vi vad vi kommer fram till" sa killen från SU och Alex nickade. Efter att utredarna från SU hade gått så kom Josef in i Alex kontor. "Vad ville de?" frågade han nervöst. "Vi ska ha samtal med dem på måndag men de kommer gå bra" sa Alex och Josef nickade. " Tänk så säger de att vi inte kan vara tillsammans" sa Josef oroligt. "Vi löser det om de skulle hända, vilket jag inte tror" sa Alex och Josef nickade igen. Alex ställde sig upp tog av sina läsglasögon och gick upp till Josef. Hon gav honom en stor kram. Josef borrade ned sitt ansikte i Axel nacke och hals. "Jag älskar dig" viskade Josef. " och jag dig" viskade Alex. Alex gav Josef en snabb kyss. "Du är en helt annan sak, Tobban får permis idag. De ringde mig igår men det försvann bort från mig igen och nu fick jag en påminnelse om det" sa Josef. "Ja men det fungerar ju super, han får sova på soffan men jag tror det är lugnt väl" sa Alex och Josef nickade. "Jag sa till dem att vi hämtar honom så fort vi har slutat jobba och de tyckte att det gick bra" förklarade Josef och Alex nickade. De gick ut till de andra och Alex satte sig lätt på Josefs skrivbord. "Förlåt för vi... eller jag stör, men hade någon kunnat hjälpa mig och Josef flytta imorgon?" frågade Alex och log. "Absolut såklart, jag ställer upp. Inger kanske följer med om hon inte jobbar" så Steinar och log. "Jag är barnfri så jag kommer" sa Oskar. "Detsamma gäller mig så jag hjälper också till. " sa Jenny och log. "Hur dags ska vi säga?" frågade Alex. "Åtta så är vi klara i tid" sa Steinar och Josef nickade. "Det blir bra" sa Josef. De återgick till sina arbete.När de hade jobbat klart för dagen körde de och plockade upp Tobban på vägen. Tobban skulle ha permis denna helgen vilket Josef och Alex tyckte var perfekt för då kunde han hjälpa dem att flytta. Trots att redan Steinar, Oskar, Jenny lovat att hjälpa till.
I bilen med Tobban
"Hur känns det då?" frågade Alex. "Det känns surrealistiskt men det känns ändå bra", sa Tobban. "Men det är väl inte så konstigt tänker jag" sa Josef . "Det känns ändå mest surrealistiskt att jag ska sova på Josefs flickväns soffa" sa Tobban och Alex skrattade. "Ja du, det trodde du inte va" sa Alex. "Nej och definitivt inte när han förklarade för mig på sjukhuset hur han trodde han förstört allting mellan er" sa Tobban "Nejdå, det var lugnt" sa Alex och log mot Josef. Hon tog sin hand och drog den över Josefs kind. Han tog tag i den och kysste den. Första kvällen beställde de hem pizza för att de var de enda Tobban hade varit sugen på de senaste åren. Det och en öl var det första han ville ha när han hade kommit ut ur fängelset oavsett om de bara var på permis.
De kom hem till Alex och Josef, Tobban satte sig i soffan medan Alex och Josef började fixa i köket. Josef gav Tobban sin öl och Alex kom med två glas vin. "Här älskling" sa Alex och gav Josef glaset. "Tack hjärtat" sa Josef och kysste Alex. Efter att de hade ätit sina pizzor gav Alex förslaget att spela brädspel för att hon ville att de skulle vara sociala med varandra. Hon tyckte också att detta var ett super bra tillfälle för Tobban och Josef att umgås på ett annat sätt än vad de gör i fängelset. De kunde vara mer fritt och öppet.De satt runt bordet och spelade brädspel och pratade hela kvällen, klockan var runt två när Alex gäspade. Hon tittade på klockan, shit, redan två tänkte hon. "Inte för att vara tråkig men de andra kommer inte åtta imorgon" sa Alex och skrattade lite. "Vad är klockan?" frågade Tobban. "Två" sa Alex och ställde sig upp. "Oj vi borde nog sova" sa Josef och skrattade lite. "Ja, det tycker jag" sa Tobban och gäspade. "Jag ska ta fram lite saker till dig" sa Alex och gick iväg. "Toan ligger ju då i sovrummet så gå in och borsta tänderna och sånt nu" sa Josef och Tobban nickade. Alex kom tillbaka, hon gav Tobban en tandborste och började bädda på soffan.
"Jag hade kunnat göra det där" sa Josef och sträckte sig. "Det är lugnt, jag löser det" sa Alex och log. Josef plockade undan i köket medan Alex fixade till Tobban. "Tack Alex" sa Tobban när han kom ut från sovrummet. "äsch då" sa Alex och log. "Det är väldigt snällt att jag får bo här" sa Tobban och log. Alex lutade sig närmare Tobban. "För det första tycker jag att du är jättesnäll, plus att du är Josefs bror så jag vill lära känna dig bättre och för det andra så är din bror den bästa personen på jorden och jag skulle göra vad som helst för att han ska vara glad. Med dig så är han glad och jag älskar honom verkligen" förklarade Alex. "Vad är det du står här och säger?" frågade Josef och kramade Alex bakifrån. "Hur mycket hörde du?" frågade Alex och flinade. "Allt" sa Josef och kysste Alex kind . "Jag älskar dig med" sa Josef och Alex gav honom en kyss. "Okej turturduvor, jag är ganska trött" sa Tobban och gäspade. "Godnatt" sa Josef och gav sin brorsa en high-five. " godnatt" sa Alex och log. "Godnatt" sa Tobban. Alex och Josef gick in i sovrummet och kröp ned i sängen tillsammans. "Jag uppskattar dig massor Alex och jag är så tacksam för dig" sa Josef och kysste Alex. "Jag älskar dig med älskling" sa Alex och gav Josef en kyss till. Hon vände sig om och lade sig tätt intill Josef. Han lade sina armar runt henne, här kände hon sig trygg.
YOU ARE READING
Finns det ett oss?
FanfictionBörjar utspela sig i slutet av beck rage room (44), det som är i fokus är relationen eller den sexuella spänningen som finns mellan kollegorna Josef och Alex. Det kommer samtidigt att vara ett bredare perspektiv än min förra.