Hari yang dijanjikan telah tiba ..
Vellfire berwarna hitam meluncur masuk ke kawasan kampung dengan berhati-hati mencari rumah Ustaz Fauzi. Tidak susah mahu mencari rumahnya kerana kedudukannya terletak benar-benar depan Madrasah yang menjadi tumpuan orang ramai. Dato Azman tidak menyangka saat MPV yang dipandunya masuk ke kawasan perkampungan itu, hujan turun dengan begitu lebat.
Ustaz Fauzi yang dari pagi tadi menanti kehadiran tetamunya itu memanggil isterinya keluar untuk sediakan payung ketika melihat MPV mewah masuk ke halaman rumahnya. Ustazah Roshana terus bergegas mendapatkan payung dan diberikan pada suaminya. Ustaz Fauzi bergegas ke pintu hadapan sebelah kiri MPV itu untuk memayungi Dato Azman dari dibasahi air hujan yang mencurah-curah dari langit.
"Assalaamualaikum Ustaz" .. ucap Dato Azman sambil bersalaman tangan dengan Ustaz Fauzi.
"Waalaikumusalam Dato" .. jemputlah ke rumah saya .. 11 balas Ustaz Fauzi sambil memayungkan tetamu kehormatnya itu ke dalam rumah.Tanpa menungu untuk dijemput Ustaz Fauzi, Ray bertindak mengambil bagasinya sendiri dan terus meredah hujan tanpa payung.
Sekelip mata tubuh anak muda itu habis lencun dibasahi hujan. Ray berlari-lari anak masuk ke beranda rumah sambil membimbit bagasinya. Bajunya yang lencun itu membuatkan bajunya melekap pada tubuh Ray yang berotot. Ustaz Fauzi sendiri tidak menyangka yang Ray dulunya bertubuh kecil, kini bertubuh lebih besar darinya. "Haaa .. kan dah basah ... kang tak pasal-pasal demam pulak" .. ucap Ustaz Fauzi sambil menepuk-nepuk belakang Ray."Sayang .. ambilkan tuala bagi Ray .." arah Ustaz Fauzi kepada isterinya sambil mempersilakanRay dan Dato duduk di pankin beranda rumahnya.
Ustazah Roshana segera masuk ke dalam menurut permintaan suaminya. Ustaz Fauzi kemudian bertanya khabar dengan sahabat lamanya itu. Walaupun umur mereka berbeza
hampir 1 dekad, namun sudah 15 tahun mereka bersahabat. Mereka berkenalan ketika Dato Azman menyertai kelas mengaji al-quran. Walaupun pada ketika itu Dato sudahpun berumur 30 an, tidak pernah sekali pun dia mengkaji kalam sud itu. Ustaz Fauzi yang ketika itu baru tamat menghabiskan pengajian di Mesir menjadi tutor peribadi Dato Azman.
Mereka menjadi akrab hampir selama 5 tahun sebelum Ustaz Fauzi membuat keputusan untuk menerima pelawaan Haji Rashid menjadi pendidik di Madrasah. Namun begitu hubumgan silaturahim tidak pernah terputus. Mereka sering bertanya khabar melalui telefon sebelum Dato berhasrat turut membantu membiayai Madrasah. 4 tahun kemudian Ray dihantar ke Madrasah. Namun disebabkan insiden pergaduhan Ray, Dato akur anaknya dikenakan tindakan buang sekolah. Tidak sedikit pun Dato menyalahkan tenaga pengajar Madrasah, malah dia tetap menyumbang kepada Madrasah hingga kini.
"Wah ... besarnya Ray sekarang Dato .. dulu takda lah sado macam ni..hahhaa ... " ucap Ustaz Fauzi. "Biasalah Ustaz .. budak-budak sekarang rajin pergi gym .. muda-muda dah minat nak bina badan .. tu jadi badan macam ni tu .. Ray ni bukan sado je Ustaz .. tau karate gak ni...hahahha .. tapi Ustaz jangan risau .. dia tak pernah pukul budak lagi sejak ada black belt ni.. dia datang sini pun sebab nak berubah .. betul tak Ray??" Balas Dato sebelum menyoal Ray yang dari tadi mendiamkan diri.
"lnsyaallah ... "jawab Ray ringkas.
Nadanya jelas masih belum redha dengan keputusan ayahnya. Namun apakan daya. Dia tiada pilihan lain. Dia harus bertahan selama setahun ini disini. Seketika kemudian Ustazah kembali membawa kain tuala untuk Ray. Ray segera menyambut kain tuala itu dan mengelap rambutnya. Tanpa diduga, Ray terus menangalkan bajunya yang sudah lencun didepan Ustazah sehingga mempamerkan tubuh badannya yang sasa itu.
Ustazah sempat terpegun melihat Ray menangalkan baju didepannya. Tidak disangka tubuh mantan muridnya sudah berubah begitu sasa. Jauh berbeza dengan tubuh suaminya yang kurus itu. Ray bukan sahaja jauh lebih tinggi dari suaminya, malah jauh lebih berotot. Dada Ray yang bidang beserta perut anak muda itu yang berketul-ketul membuatkan Ustazah terkedu melihatnya. Ustazah cepat-cepat mengalihkan pandangannya matanya dari terus menatap tubuh sasa yang terhidang didepannya.
"Astatirullah hal azimmmm ... " Ustazah Roshana beristighfar didalam hati.
"Ray .. Jaga adap kamu depan Ustazah .. tutup badan tu .. " Ucap Dato kemudiannya.
"Upsss .. Maafkan saya Ustazah ... " Ucap Ray segera sambil menutup tubuhnya dengan kain tuala. Ustazah mengangguk-anggukan kepalanya seperti tersipu-sipu malu.
"Ala .. takpa la Dato .. Bukan nampak aurat pun .. fuhhh .. Sada betul Ray sekarang Dato .. Segan saya nak bukak baju depan Ray lepas ni..hahahaa ... " Ustaz Fauzi bersuara pula.
" Hahahaa ... jangan la nak compare dengan orang muda .. hahaha .. " balas Dato sambil ketawa kemudiannya.
" Sayang .. bawak la Rayza ni masuk bilik dia .. dia mesti sejuk .. boleh dia salin baju kering terus .. " arah Ustaz pada isterinya.
"Baik bang .. jom Ray .. meh Ustazah bawak kebilik kamu .. " Ustazah menurut.
Ray terus mengekori Ustazah dari belakang. Matanya terpersona melihat lenggok Ustazahnya berjalan. Walaupun ketika itu Ustazah mengenakan T-Shirt muslimah berwarna hitam, namun wanita itu tidak perasan yang bajunya telah tersingkap sedikit sehingga menampakan pungungnya yang montok itu hanya dibaluti dengan kain batik lusuhnya.
"Damnnnn ... Thick Ass!! Tak sangka pulak Ustazah dah semontok ni... dulu kurus je ... " bisik hati Ray sambil merenung tajam pungung Ustazahnya itu.
"Hrmmm .. ni bilik awak .. kecik je bilik ni.. harap awak selesa tinggal sini.." ucap Ustazah setelah menunjukan bilik Ray.
"Eh, Ok lah ni... Saya suka bilik ni.. Terima kasih Ustazah .. buat susah Ustazah ngan Ustaz je .. " Balas Ray.
"Eh tak da ape la .. kitorang berbesar hati terima Ray tinggal sini.." jawab Ustazah.
"Thanks .. hrmmmm .. anak-anak Ustazah kat mana? Tak nampak pun dari tadi.." Soal Ray kemudiannya.
"Hrmmm .. takda rezeki lagi Ray .. kitorang takda anak lagi.." Jawab Ustazah nada rendah.
"Sory Ustazah .. saya tak tahu .. " Segera Ray meminta maaf setelah mendengar ucapan Ustazahnya itu.
"hrmmm .. belum sampai masa kut.. mana la tau berkat Ray tinggal sini, kitorang dapat anak pula .. hahaha .. " Ustazah cuba berjenaka kemudiannya.
"Hrmmm .. OK lah .. Ustazah buat air dulu .. awak keringkan la badan dulu .. tukar seluar tu .. " Tambah Ustazah sebelum berlalu pergi.
Ray masih lagi terkedu mendengar Ustazah cuba bergurau tentang anak sebentar tadi. Jenakanya seolah-olah meminta Ray membuntingkan dirinya. Ray tersenyum seorang diri.
"Calm down dude ... don't be to harsh ... " ucap Ray seorang diri sambil melurutkan seluarnya. Ray telanjang bulat sambil mengelap-ngelap badanya dengan tuala yang diberikan Ustazah. Sedang dia mengeringkan badannya, batangnya tiba-tiba mengeras. Mungkin disebabkan asyik melihat punggung Ustazah yang montok tadi ataupun terfikirkan idea untuk membuntingkan wanita itu. Ray terus mengusap-ngusap batangnya sambil membayangkan Ustazahnya itu. Sedang dia mengusap-ngusap batangnya, tiba-tiba pintu terbuka. Terlihat Ustazah membawa air panas untuknya. Ustazah tergamam melihat mantan muridnya sedang merocoh batangnya sendiri. Terlihat batangnya kelihatan begitu panjang dan besar. Segera Ustazah memalingkan pandangan kemudiannya. Ustazah merasa begitu malu melihat pemandangan itu.
"Maafkan Ustazah .. Ustazah lupa ketuk pintu .. dah siap nanti keluar la ye .. Ustazah letak air kat depan .. " Kata Ustazah sebelum terus berlalu pergi tanpa memandang Ray.
"Shit..!" gumam Ray sendirian.