Kebaya Satin

6.3K 42 0
                                    

Kali ini Amy mengenakan kebaya berwarna putih dipadankan dengan kain bercorak batik moden berlatar belakang hitam. Kali ini kain batiknya benar2 sendat. Terutama di bahagian punggungnya. Material baju kain kebaya itu juga agak nipis sehingga samar-samar menampakan warna baju dalamnya yang berwarna hitam. Amylia yakin niat Ray hanyalah mahu menunjukan gambarnya kepada datin. Pada hemat Amylia, tak mungkin pemuda seperti Ray minat kepada perempuan yang dah berumur seperti dia. 

Ray terpegun apabila melihat Amylia keluar mengayakan baju kebayanya. Lebih-lebih lagi pada punggung Amylia yang kelihatan begitu montok hanya dibalut dengan kain batik yang nipis dan sendat itu. Sengaja Ray menyuruh Amylia melentik-lentikkan pinggangnya untuk dirakam telefon bimbitnya. Sekali sekala Ray merapikan baju kebaya Amylia dengan tangannya. Nampaknya Amylia sudah pun selesa dengan Ray.

Amylia perasan sejak dia memakai baju kedua ini, Ray sering mengambil kesempatan untuk menyentuh tubuhnya dengan alasan untuk merapikan bajunya. Bukan sahaja baju, malah Ray sempat menepuk punggungnya beberapa kali kerana ada kedut di kain katanya.

"Amboi.. budak ni.. lebih-lebih pulak dia .. hrmmmm .. biar je la ... bukan luak pun ... silap-silap, aku je yang perasan dia amik kesempatan??" bisik hati Amylia.

Setelah puas mengambil gambar kebaya, Ray mengarahkan Amylia memakai bajunya yang terakhir. Walaupun batangnya sudahpun mengeras ketika itu, namun raut wajahnya masih kelihatan begitu bersahaja. 

Amylia semakin berdebar-debar ketika siap memakai busana terakhir yang dipilih Datin. Baju peplum bermaterialkan satin dipadukan dengan kain songket dibawahnya kelihatan begitu menjolok mata pada hematnya.

"Baju kebaya tadi pun Ray dah lain macam .. baju ni lagi sexy ... dengan sendatnya .. kain berkilatnya ... aduhhhhh ... " keluh Amylia sendirian. 

Amylia cuba berlagak selesa ketika memperagakan bajunya didepan Ray. Tenyata Ray semakin tergugat apabila melihat pakaian terakhir yang dipilihnya itu dipakai oleh Amylia. 

"Wow ... baju ni paling cantik awak .. " kata Ray sambil mengusap-usap pingang Amylia. 

"Hmmmmm .. biasa je .... tak nak ambil gambar lagi dah ke??" kata Amylia dengan nada sedikit manja sambil melentikkan lagi punggungnya ketika Ray mengusap-usap pinggangnya. Sengaja dia mahu membuat Ray merasa segan dengan tingkahnya tadi.

Ray terkejut dengan tindakan berani Amylia. Kalau ikutkan hatinya, mahu Amylia ni dihenjutnya atas longgokan baju di kedainya pada ketika itu juga. Namun Ray tetap bertenang dan memancing wanita itu supaya mempamerkan aksi yang lebih berani lagi. Kali ini Ray lebih kerap mencari alasan untuk merasa kelembutan kain satin pada tubuh Amylia. Sepanjang dia memperagakan pakainnya itu, tidak sekali pun Amylia menegur tindakakn Ray yang menyentuh badanya itu.

Selesai sahaja sesi bergambar, Amylia masuk menyalin pakaiannya semula. Kedengaran seperti Ray bersembang dengan Datin melalui telefon. Amylia gembira ketika terdengar seperti Datin suka dengan semua koleksinya.

Usai menukar pakaiannya semula, Amylia membungkus semula pakaian- pakaian yang dipilih Datin tadi. Tak sia-sia dia memperagakan kesemua pakaian tadi kerana Datin bersetuju untuk membeli busana-busana yang dipakai tadi. Sebelum beredar, Ray sempat bertukar no telefon dengan Amylia untuk memudahkan urusan jual beli pada masa akan datang.

Pada hemat Ray, misinya sudah berjaya. Dia yakin Amylia sudah pun selesa untuk didekatinya. Malam itu Ray menghantar beberapa gambar yang diambilnya tadi kepada Amylia.

"Pandai awak bergaya, macam super model!!" komen Ray setelah menghantar beberapa gambar kepada Amylia. 

"lshk .. takde la .. saya main posing je tadi.. awak la yang ajar saya pose macam-macam tadi..saya ikut je" balas Amylia. 

"Hehe .. saya biasa ikut Mama tengok fesyen show .. sebab tu saya tahu sikit-sikit posing mana lawa .. " taip Ray. 

"Owh ye ke .. patut la .. tapikan .. awak tak rasa saya gemuk ke bile pakai baju sempit-sempit ni?" soal Amylia pula. 

"Eh tak la ... sesuai la dengan awak saiz tu .. tak nampak gemuk pun .. cantik ada la .. hehe .. " jawab Ray. 

" Yeke .. tapi sebenarnya .. saya malu tau pakai macam tu depan awak tadi.. nasib baik takda orang lain kat situ .. kalau tak lagi malu tau .. " balas Amylia kembali 

"Ala ... nak malu apenye? Awak kene yakin .. tak mahu malu-malu .. " pPujuk Ray. 

"Ye la awak .. " Amylia mengalah tidak mahu memanjangkan perdebatannya. 

AlphaWhere stories live. Discover now