Mereka menonton cerita genre sciti dari hollywod. Tak ramai yang menonton ketika itu kerana cerita itu sudah lama ditayangkan dan waktu itu juga masih waktu bekerja. Ray dan Amylia duduk di couple seat di bahagian sudut belakang pawagam itu. Mereka focus menonton sambil sekali sekala menjamah pop corn dan menghirup air yang dibeli sebelum masuk tadi.
Setelah suku tilem di tayangkan, kedinginan suasana pawagam itu mula menguasai tubuh Amylia. Dia menyesal kerana tidak membawa sebarang cardigan atau selendang untuk memanaskan tubuhnya. Sekali sekala dia mengosok-gosok tapak tangannya dan memeluk tubuhnya sendiri untuk melawan kedinginan pawagam itu.
"Sejuk ke Sayang?" tanya Ray tiba-tiba.
"Haah ... sejuk sangat.. Ray tak sejuk ke?" tanya Amylia semula.
"Sejuk jugak .. " jawab Ray sambil terus memegang tangan pasangannya itu.
"Hmmm .. sejuknya tangan Sayang ... takpe Ray ada .. " kata Ray dan terus melilitkan tangannya ke pinggang Amylia yang duduk di sebelahnya sambil merapatkan tubuhnya menyentuh tubuh wanita itu.
Pada mulanya Amylia membiarkan sahaja tubuhnya rapat bersatu dengan lelaki muda disebelahnya. Setidak-tidaknya dia dapat menghangatkan tubuhnya di dalam suasana yang serba dingin ketika itu. Namun lama kelamaan tumpuan Amylia sudah tidak sepenuhnya kepada cerita tilem yang ditayangkan. Dia mula merasakan tangan kanan Ray merayap rayap ditubuhnya .. Tangan Ray sudah tidak lagi di pinggang, sebaliknya tangan itu mula mengusap-usap pingulnya. Amylia hanya membatukan diri pura-pura focus pada cerita yang ditayangkan. Melihatkan Amylia tidak kisah punggungnya dibelai, Ray semakin berani mengusap-usap tubuh empuk pasangnanya itu. Dia memeluk tubuh Amylia semakin erat sehingga badan wanita itu seakan-akan rebah pada pehanya. Kini tangan kiri Ray pula merayap-rayap di perut pasangannya itu. Diusap-usap perut Amylia sambil tangan kirinya mula diletakkan ke celah kangkang wanita beranak 1 itu.
"Stop Ray .. Tak nak la macam ni.." ucap Amylia sambil menahan tangan kiri pasangannya itu dari meneruskan niatnya.
"Sorry ... Ray betul-betul bayangkan sayang GF Ray tadi.." Ucap Ray sugul sambil terus melepaskan pelukan pada pasangannya itu secara mendadak. Dia kemudian menjauhkan tubuhnya dari wanita itu dan kembali fokus pada tayangan.
"Sorry Ray .. Saya tak biasa nak lebih-lebih .. " Pujuk Amylia. Namun dia merasa serba salah dengan perubahan mood Ray secara mengejut.
"No .. Not your fault.. Ray yang terbawak-bawak .. Oulu Ray biasa ringan-ringan dengan Ex dekat wayang .. soryy Amylia .. " ucap Ray kesal.
"Ringan-ringan dengan GF? Ray pernah buat lebih-lebih tak?" soal Amylia kemudiannya.
"Nope .. ringan-ringan je biasanya kalau kat wayang .. " Ray berbohong. Kemudian mereka berdua diam lama. Masing-masing cuba focus kepada tilem semula namun Amylia tetap merasa bersalah lagi. Tiba-tiba dia merasakan hubungan mereka menjadi tegang.
"Ray rindukan GF ya?" tiba-tiba Amylia memulakan kembali perbualan dengan nada berbisik.
"Nope .. I dah move on .. tapi kadang-kadang, rindu jugak nak ber GF ... " Ray bermain ayat.
"Hrmmmm .. saya kan GF Ray harini... so Ray bukan lelaki single hari ni..you are mine .. !! huhuhuhu .. " Pujuk Amylia.
"Yela tu .. " Balas Ray sambil lewa.
"Biasanya Ex layan Ray macam mana? Hihihi.."Amylia cuba menceriakan Ray kembali.
"My Ex dulu suka kiss mulut Ray .. " Jawab Ray sepontan.
"Hrmmmm .. Ray sangup kiss saya?" Saal Amylia seperti perempuan jalang. Entah syaitan ape yang merasuknya, dia sendiri tidak menyangka dia menanyakan soalan sebegitu.
"Eh .. takpe la .. saya taknak awak layaan saya sebab simpati .. " ujar Ray.
"Hrmmm .. kalau awak tak nak takpe la .. saya tahu .. saya dah tua .. " Balas Amylia pura-pura merajuk. Sebenarnya dia benar-benar berharap dirinya dicumbui lelaki yang jauh lebih muda daripadanya itu. Tenyata Amylia juga wanita biasa yang rindukan belaian lelaki.
Ray tersenyum mendengar kata-kata pasangannya itu. Dia kemudaian merapatkan mukanya pada Amylia untuk mengucup mulutnya buat pertama kali. Wanita itu memejamkan mata merelakan Kucupannya. Sambil mengucup mulut Amylia, tangan-tangan Ray aktif meraba tubuh empuk pasangannya itu. Dia mahu membuat ibu beranak satu itu lemas dalam dakapannya.
Setiap inci tubuh Amylia diusap Ray. Sesekali terasa dadanya diuli-uli lembut sehingga terasa putingnya sudah pun terkeluar dari baju dalamnya. Pungungnya dibiarkan sahaja diramas geram oleh Ray. Nafsu Amylia mula terbakar dengan aksi pasangannya itu. Ternyata tubunya juga merindui sentuhan lelaki. Sedang dia khayal digomol Ray, tiba-tiba tangannya dipimpin Ray untuk memegang sesuatu yang sudah keras di celah kangkang Ray. Amylia tergamam kerana kagum dengan senjata Ray yang begitu keras dan besar berbanding dengan mendiang suaminya.
"Bukak Zip I sayang .. "Ray berbisik pada Amylia yang masik terpaku memegang batangnya dibalik seluar.
"Urgh .. Malu la .. taknak la dekat sini.." Suara Amylia tersekat-sekat.
"Dekat tempat lain boleh??" Ray terus menggoda
"Hrrmmmmm .. tapi...." Amylia serba salah.
"Ringan-ringan je ... macam dengan Ex Ray dulu .. boleh ea??" pujuk Ray lagi.
"Dekat mana?' Saal Amylia pula.
"lkut je .. "Ray bangun dari kerusinya mengajak temannya bangkit.
"Janji tau .. taknak lebih-lebih ... " Amylia meminta kepastian.
"Yes promise sayang ... Jom ... " Segera Ray Jawab. Amylia akur mengikut Ray. Jujurnya dia juga sudah sangat bernafsu ketika itu.