Sekitar pukul 4 petang. Ustazah Roshana terjaga dari tidurnya. Dia benar-benar lena. Mungkin effect ubat yang diberi Ray tadi gamaknya. Mujur kepalanya sudah tidak terasa pening. Cuma badannya terasa sedikit lemah. Perutnya terasa agak lapar.
Ustazah bangkit dari baringnya. Dia sempat membetulkan tudung serta pakaiannya yang sedikit kusut untuk memastikan auratnya terjaga sebelum keluar dari bilik itu. Ustazah merasa hairan. Kerana terasa dia sendirian di rumah itu. Ustazah tercari-cari kelibat sepupu-sepupunya serta anak-anak buahnya, namun bayang Abang Man dan Ray pun tak kelihatan.
Puas mencari disekitar ruang tamu dan halaman rumah, ustazah akhirnya membuat keputusan untuk makan dahulu didapur. Dia membuat andaian seluruh isi rumah ini sudah pun keluar tanpa memberitahunya dahulu.
"Silap-silap Kak Mas dah try kejut.. tapi aku lena sangat kut.." Ucap ustazah sendirian.
Perutnya terlalu lapar untuk kembali kebilik dan menghubungi sepupunya melalu telefon. Dia meneruskan niatnya untuk makan dahulu. Sesudah mengambil makanan ustazah terus makan di meja makan. Namun disaat dia sedang menjamah nasinya, tiba-tiba kelibat abang man muncul di pintu dapur.
"Eh..Abang Man ada rupanya.. Yang lain mana?" Soal Ustazah.
"Majlis habis pas Zohor tadi.. semua dah balik.." Ucap abang Man sambil mengambil air panas untuk mereneh teh kemudiannya.
"Kak Mas? Anak-anak abang? Ray?" Soal Ustazah seterusnya.
"Kak Mas dengan Ray keluar kemana ntah.. anak-anak abang ikut makcik dia balik rumah dia.. Jadi tinggal kita berdua je la.."terang Abang Man.
"ooo...Tadi saya cari diorang..tapi abang Man pun saya tak jumpa..hehehe.." balas ustazah.
"hehehe..abang kat bilik tadi.."jelas Abang Man sambil meletakan air yang dijerangnya tadi di depan ustazah.
"Terima kasih.. " Ucap Ustazah sebelum perlahan-lahan menghirup teh panas itu.
"Pahitnya.." Ucap Ustazah sejurus itu.
"Air ubat tu..hehehe" Ucap abang Man.
"Ubat ape?" Soal Ustazah kehairanan.
"Awak kan tak berapa sihat..teh tu bagus tuk badan awak..minum sampai habis tau..Abang nak mandi kejap..." Terang Abang Man sebelum meningalkan Ustazah di dapur sendirian.
Ustazahh menghabiskan makanan dipinggan serta menghirup habis teh yang diberikan. Tehnya Pahit. Susah payah Ustazah habiskan juga. Sesudah itu Ustazah mengambil keputusan untuk menonton tv di ruang tamu pula. Sekejap sahaja terasa badan Ustazah merasa cergas dan bertenaga selepas itu. Mungkin air yang diberikan Abang Man itu benar-benar mujarab. Malah terasa dirinya lebih bertenaga dari biasa.
"Habis minum air tadi?" Terkejut Ustazah apabila suara abang Man tiba-tiba menyapa dirinya yang leka menonton TV itu dari belakang.
"Terkejut saya..Tiba-tiba tegur dari belakang...hehehe..Habis dah abang Man.. Payah gak nak habiskan..Pahit!" Rungut ustazah. Dirinya merasa sedikit tidak senang apabila Abang Man terlihat santai berkain pelikat tanpa sebarang baju dibadannya itu duduk disebelahhnya. Lebih-lebih lagi apabila menyedari bahawa mereka hanya berdua di rumah itu sekarang. Namun dia cuba berlagak normal.
"Rasa apa badan?" Soal Abang Man santai.
"Hrmmmm.. Rasa cergas bang...cepat betul effect dia ya?" Jawab ustazah jujur.
"Selain bagi tenaga..air tu ada khasiat lain tau..hehehe..." Ucap Abang Man pula.
"Khasiat apa lagi bang?" Soal Ustazah terus.
"Adela.. hehehe" Balas Abang Man tanpa menjawab soalan ustazah itu.
"Ada-ada je abang ni.." Rungut ustazah.
"Hehehe..sebenarnya abang tahu kenapa awak pening kepala.." Terang Abang Man pula.
"Aaa.. Apa maksud abang?" Ustazah mula berdebar.
"Awal tak dapat tidur kan semalam?" Duga Abang Man.
"Huuh.. Tak dapat tido.. Penat dalam bas kut.." Ustazah cuba mereka cerita.
"Penat dalam bus? Yeke? Ke sebab Nampak benda lain..tu yang tak dapat tidur tu.."Ucap abang Man tenang.
"Nampak apa?" Ustazah semakin cemas.
"Awak nampak apa yang abang Man dengan Kak Mas buat kat ruang tamu ni kan semalam?? Hehehehe" Terang Abang Man. Ustazah merasa benar-benar malu ketika itu.
" Maafkan saya abang..." Segera Ustazah meminta maaf selepas itu.
"Kenapa nak mintak maaf?" Soal Abang Man.
"Sebab salah saya intip apa yang abang dengan kak Mas buat malam semalam.." Terang Ustazah.
"Ala...bukan sengaja pun kan? Hehehe.." Balas abang Man.
"Memangla..tapi saya tak patut stay tengok.." ustazah terus menerus mengakui kesalahannya lagi.
"huuh ya.. kenapa awak tengok sampai abis?" Soal Abang Man pula. Ustazah semakin segan!
"Aa.. Ntah la.." Jawab Ustazah malu-malu bercampur rasa bersalah.
"awak rasa apa bila tengok tu?" Abang Man terus menyoal soalan kepada ustazah.
Ustazah merasa terlalu malu. Dia lantas bangkit dari duduknya dan cuba beredar meningalkan Abang Man. Namun belum sempat dirinya melangkah jauh. Tiba-tiba tangannya disambar oleh Abang Man. Terkejut ustazah dibuatnya. Perasaan terkejut itu segera bertukar kepada panic saat tiba-tiba dirinya dipeluk dari belakang oleh suami sepupunya sendiri. Belum sempat ustazah menjerit, mulutnya pula ditutup kemas oleh Abang Man!
Ustazah cuba meronta. Namun ternyata kudratnya bukan lah tandingan abang Man. Sebelah tangan Abang Man mencengkam mulutnyu sambil sebelah tangan lagi memeluk erat perutnya. Rontaan-rontaan Ustazah ternyata sia-sia. Ustazah semakin panic apabila terasa batang abang Man menekan-nekan pungungnya yang masih terbalut dengan baju kurung longgarnya itu!!
"Rilex...Tak guna meronta.. lagipun tinggal kita berdua je..." Bisik abang Man pada telingga ustazah yang masih tertutup tudung labuh itu.
"Ummmppphhhhhh...mmmmpppphhhh...ummmmpppphhhhh..." Ustazah cuba menjawab, tetapi mulutnya yang tertutup kemas oleh Abang Man itu menghalangnya.
Abang Man terus menerus membisik wanita yang dipeluknya itu. Lama kelamaan rontaan ustazah semakin melemah. Abang Man tersenyum penuh kemenangan. Ini kerana dia tahu wanita itu mula pasrah dengan situasinya itu dan dia juga tahu yang teh herba yang diberinya kepada ustazah itu mula memberikan khasiatnya yang sebenar!
Ustazah terus menerus cuba meronta. Namun anehnya. Tiba-tiba terasa dirinya yang bertenaga selepas minum teh herba tadi seakan cepat sahaja pasrah dengan pelukan Abang Man. Malah terasa nafsunya tiba-tiba memuncak! Perasaan cemas tentang dirinya bakal dirogol itu tiba-tiba memudar. Tiba-tiba terasa farajnya mula berdenyut-denyut kuat. Terasa liang sengamanya membanjir sendiri! Kudratnya untuk melawan Abang Man merosot teruk