Sesudah menamatkan pangilan dengan suaminya, Ustazah Roshana bergegas ke bilik memeriksa Ray. Dipegangnya dahi Ray, namun terasa suhunya masih tidak menurun. Ustazah Roshana menggoncang-goncangkan badan Ray untuk membangunkannya.
"Ray .. Owh Ray .. bangun .. " Ucap Ustazah Roshana sambil terus menepuk-nepuk bahu anak muda yang masih lena itu.
"Hrmmm .. Ustazah .. rasa tak larat nak bangun la .. " Ucap Ray Lemah.
"Ray tak boleh macam tu .. Ray kene bangun .. mandi.. Makan .. Lepastu baru badan Ray segar sikit.. Baru demam tu mahu kebah .. " Kedengaran Ustazah sedikit meleter pada Ray yang tetap tidak mahu bangkit dari baringnya.
"Tak larat..." Ray merengek lemah.
"Ok la kalau camtu .. saya talon awak lap badan tu dengan kain basah ya .. bagi segar sikit.." Ucap Ustazah Roshana.
Tanpa menungu jawapan dari Ray, Ustazah terus keluar dari bilik dan mempersiapkan air basahan untuk Ray. Dituangnya air termos yang masih panas ke dalam baldi sebelum dicampurkan pula air paip ke dalamnya untuk memastikan air itu tidak terlalu panas atau sejuk buat Ray. Ustazah juga menyediakan tuala goodmorning dan bangku bulat untuk Ray duduk. Dibawanya semua peralatan ke bilik Ray kemudiannya.
Ray masih terbaring di katil. Apabila dilihatnya Ustazah sudah kembali bersama baldi air dan kerusi, Ray cuba bangkit dari katilnya.
"Boleh bangun tak tu?" Saal Ustazah
"Boleh kut.." Balas Ray segera sambil cuba berdiri.
Ray kelihatan terhuyung-hayang badannya. Tindakan refleks Ustazah setelah melihat anak muda itu hampir terjatuh adalah dengan memaut tangan Ray sebelum dipeluk pada tubuhnya untuk mengelakan anak muda itu terjatuh. Ketika dia memeluk tangan Ray, baru dia sedar yang lengan anak muda itu telah diletakan tepat pada lurah diantara buah dadanya.
"lshk .. darurat takpe kut.. kalau dia terjatuh lagi naya tadi.. " Bisik hati Ustazah Roshana apabila terasa dadanya terasa kehangatan tubuh dari lengan kekar Ray.
Ustazah kemudian mengalihkan tangan anak muda itu ke bahunya sebelum memapah Ray duduk diatas bangku bulat dibawanya tadi. Ustazah kemudiannya membantu Ray untuk menanggalkan sweater yang dipakai anak muda itu. Ray bekerjasama dalam melepaskan bajunya. Walaupun semalam Ustazah sudah melihat tubuh telanjang Ray, namun hatinya mula berdebar apabila memikirkan kali ini dia terpaksa membantu meratakan air pada tubuh berotot anak muda itu. Ustazah mula merendam kain tuala goodmorning sebelum diperah airnya agar tidak terlalu basah.
Sebenarnya, ketikka Ray hampir terjatuh tadi, dia merasa lebih terperanjat apabila lengannya dipaut dan diletakan tepat di celah dua payudara Ustazah. Walaupun badanya masih tidak bermaya, namun daging kembar empuk Ustazah yang masih beralaskan baju dan tudung labuh itu membuatkan bara nafsu jantannya mula bangkit. Ketika Ustazah memapahnya ke kerusi pula, terasa kehangatan tubuh tubuh Ustazah yang rapat memeluk tubuh dapat dirasai sekali gus menyemarakan lagi api nafsunya. Kalau tak kerana badannya terasa terlalu lemah, mahu sahaja dia rangkul tubuh wanita itu sekarang sebelum dicumbuinya. Ray sedaya upaya cuba menahan nafsunya dari terus mencabar kelakiannya.
"Ustazah lap kepala dulu ya?" Ustazah meminta izin sebelum dijawab dengan anggukan kepala Ray yang lemah.
Digosoknya kain basahan ditangannya pada rambut Ray terlebih dahulu. Dirata-ratakan air yang keluar dari kain basahannya disekitar rambut dan tengkuk Ray. Ustazah kembali membasahkan kain tuala apabila terasa air sudah kekurangan. Dia mula menyapu sekitar belakang dan bahu anak muda itu. Dalam diam, Ustazah mula mengkagumi tubuh kekar Ray. Terasa belakang tubuh Ray begitu keras. Berbeza sekali dengan tubuh suaminya.
Tanpa disedari Ustazah Roshana, dia mula meneruskan menyapu kain basahan pada bahagian tubuh lain Ray. Dari bahagian belakang pergi ke tangan. Terasa Biceps dan Triceps anak muda itu begitu besar dan keras sekali walaupun tanpa Ray cuba keraskan lengannya. Kalau dibandingkan dengan lengan suaminya, walaupun Ustaz Fauzi cuba keraskan lengannya, belum tentu timbul musclenya itu.
Ray merasa tenang kembali, apabila badannya mula dilap dengan tuala yang direndam air suam itu. Ustazah melakukan dengan lemah lembut. Ray terasa dimanjakan diperlakukan begitu. Dia membiarkan sahaja Ustazah meratakan air diseluruh badannya. Cuma sekali sekala ada juga Ray mencuri pandang pungung wanita yang sedang mengelap tubuhnya itu. Lagi-lagi Ustazah Roshana banyak membongkok hingga mendedahkan betapa bulatnya daging pungung yang hanya dibaluti kain batik demi meratakan air ditubuh anak muda itu.
Sebenarnya Ustazah boleh sahaja menyuruh Ray mengelap badanya sendiri, namun anak muda itu hanya mendiamkan dirinya apabila Ustazah terus menyambung tugasnya meratakan air pada tubuhnya. Dengan penuh kelembutan Ustazah meratakan air pada muka, leher dan celah ketiak Ray. "Hrmmm .. Lain kamu sekarang ya Ray .. " Ucap Ustazah sambil meratakan air pada dada Ray yang bidang itu.
"Lain apenya Ustazah?" balas Ray.
"Vela .. dulu kamu kecik je .. sekarang lagi tinggi dari Ustaz kamu tu .. badan pun da tegap plak tu .. " Jawab Ustazah sambil menekan-nekan sedikit otot dada Ray yang kekar itu.
"Biasa je Ustazah .. tapi besar-besar pun, bile demam pun sakit juga .. tak pasal-pasal kene susahkan Ustazah pulak .. " Ucap Ray kesal.
"lshk .. Sakit kan ujian tuhan .. Semua orang rasa sakit.. Firaun je yang tak pernah sakit.. Orang yang tak sakit sunat bantu orang yang sakit tau .. jadi, Ray tak perlu rasa bersalah .. tak susahkan Ustazah pun .. yang penting, Ray cepat sembuh .. " Ustazah memujuk sambil menyapu perut Ray yang berulas-ulas itu.
Sesudah itu Ustazah mula hendak menyapu tuala basahnya kebahagian kaki Ray. Namun belum sempat Ustazah menyentuh kaki anak muda itu, Ray mencegahnya. Katanya dia boleh lakukan sendiri. Lagipun nampak tak elok kalau Ustazah sentuh bahagian kakinya.
Tersentak Ustazah Roshana mendengar tegahan Ray. Baru dia sedar sebenarnya dia telah telanjur meratakan air hampir keseluruhan badan anak muda didepannya. Padahal suaminya hanya mengarahkan dia sekadar membantu mengelap bahagian yang sukar dicapai Ray sahaja. Baru dia sedar, dia telah Khilaf!
Secara mendadak Ustazah merasa segan dengan Ray. Dia memberikan tuala basahanya itu kepada Ray untuk dilap bahagian kakinya sendiri. Sebelum Ustazah berundur, dia sempat berpesan pada Ray supaya keluar dari bilik setelah selesai untuk mengisi perut.