Suria KLCC

5.3K 33 0
                                    

Amylia memakai blause hitam dipadankan dengan skirt labuh dan tudung berwarna putih. Tiada apa yang seksi pun pada baju ini, Cuma ternyata saiz M adalah terlalu sendat buat 

Amylia. Setiap lekuk tubuh badannya tercetak jelas dibalik busananya. Amylia kelihatan sukar untuk berjalan dengan lancar. Ray memerhatikan setiap inci susuk tubuk yang menghampiri keretanya itu. Kesendatan baju Amylia membuatkan dia berjalan dengan berhati-hati persis model yang sedang memperagakan busananya. Tudungnya yang dililtkan kebelakang memperlihatkan dengan jelas bentuk bukit yang kelihatan begitu ranum itu. Kainnya yang begitu sendat membuatkan Ray dapat melihat kegebuan peha dan ketembaman tundun dicelah kanagkang Amylia saat dia menghampirinya.

Ray merasa sangat teruja dengan keberanian pasangannya itu mengikut arahannya kerana dia tahu Amylia sebenarnya tidak biasa untuk memakai pakaian sesendat itu. Walaupun Ray merasa teruja, reaksi mukanya masih kelihatan tenang dan relaks sahaja. Ray kemudianya keluar dari keretanya bersiap untuk membuka pintu kereta untuk pasangannya itu.

"So amacam?Sesuai tak?" soal amylia sambil memperagakan sedikit pakaiannya.

"Nice sayang .. Mesti ramai orang jelez dengan Ray nanti .. Sebab keluar dengan perempuan secantik sayang .. " puji Ray sambil menghulurkan tangannya kepada Amylia.

Amylia merasa serba salah ketika itu. Walaupun dia berstatus janda, namun dia tidak gemar bersentuhan dengan bukan muhrim tanpa berlapik. Namun Amylia tidak mahu membuat Ray merasa kekok jika dia tidak menyambut tangan pasangannya itu. Tanpa berfikir lebih panjang, Amylia menghulurkan tangan kearah Ray kembali. Amylia terkejut apabila tangannya dikucup dengan penuh gentlemen oleh Ray. Mendiang suaminya sendiri pun tidak pernah mengucup tangannya begitu. Hati Amylia merasa berbunga-bunga saat dilayan seperti sang puteri.

Ray kemudian membukakan pintu untuk Amylia masuk ke dalam kereta. Kain sendat Amylia menyukarkannya untuk masuk, mujur Ray memimpinnya masuk kedalam. Hati Amylia masih berbunga-bunga saat tangannya dikucup Ray membiarkan sahaja pingangnya dipapah oleh 

Ray. Setelah Amylia masuk kedalam kereta, Ray bergegas ke seat pemandu kembali. Kereta mewah itu kemudian meluncur laju meningalkan kawasan perumahan itu. Masuk sahaja kawasan pusat bandar, kereta terpaksa dipandu perlahan kerana jalan yang dilalui mereka mula sesak. Mereka bersembang sepanjang perjalanan. Amylia benar-benar selesa dengan Ray yang bijak mencari topik untuk dibualkan.

Sambil bersembang, mata Ray sempat menjeling tubuh pasangan disebelahnya itu. Tubuh Amylia kelihatan begitu lentik dipandang dari sisi, menonjolkan lagi peha dan punggungnya yang montok dibaluti skirt sendat berwarna putih membuatkan batang Ray mula mengeras di dalam seluarnya. Sekali sekala Ray mengambil peluang untuk mengusap peha wanita beranak 1 disebelahnya. Tiada reaksi negatif daripada Amylia membuatkan Ray semakin galak mencuit pasangannya itu.

Amylia benar-benar selesa bersembang dengan Ray. Walaupun dia perasan akan kekerapan tangan Ray menyentuh tubuhnya, namun dia biarkan sahaja kerana merasakan dirinya begitu akrab dengan Ray. Walaupun jalan di pusat bandar sesak dengan kenderaan lain, tak terasa lama perjalanan mereka ke destinasi mereka.

Sesampai sahaja di KLCC. Ray mengunakan perkhidmatan parking valet, jadi tak perlu lah mereka bersusah payah mencari tempat untuk meletak kereta. Ray terus memimpin Amylia ke restoren Chillis. Walaupun bukan hari minggu namun restoren itu tetap penuh dengan warga kerja di KLCC menjamu selera. Mujur Ray sudah pun membuat tempahan meja disana lebih awal untuk mengelakkan daripada menunggu lama untuk makan tengah hari.

Mereka selesai makan sekitar pukul 2 petang namun tiket wayang yang telah Ray beli adalah pada pukul 4. Mereka mengisi masa dengan bersiar-siar di Suria KLCC bagaikan pasangan kekasih. Ray sentiasa memimpin tangan Amylia ketika berjalan dan wanita beranak 1 itu bahagia dilayan begitu. Walaupun Ray masih muda, tetapi pemakaiannya kelihatan lebih matang daripada remaja lain yang seusia dengannya membuatkan Amylia tidak merasa jangal berpegangan tangan dengan temannya itu. Namun begitu, disebabkan baju Amylia yang lebih sendat daripada biasa yang dipakainya telah membuatkan dia merasa segan saat ada mata-mata lelaki lain menjelingnya. 


"Sayang .. sayang ok tak ni?" Soal Ray saat melihat temannya itu kelihatan gelitah. 

"Malu la Ray .. Ray la ni.. suh saya pakai macam ni..rasa macam diperhatikan ... " jawab Amylia dengan nada sedikit kesal kerana mengikut arahan temannya itu. 

"Hrmmm .. rileks la sayang .. diorang pandang sayang sebab sayang cantik .. sayang should proud tau .. " pujuk Ray.

"lshkk .. tapi rimas la kene perhati .. saya tak biasa .. " terang Amylia lagi.

"Kalau segan-segan .. meh Ray peluk sayang .. hehehe .. so kalau nampak orang perhatikan sayang, sebenarnya dia perhatikan Ray .. Diorang jelez Ray date perempuan secantik sayang .. so sayang ikut je Ray ea.. lagipun sayang kan dah janji nak jadi GF Ray tuk 1 hari ni.. hehehe .. " Pujuk Ray lagi sambil merangkul pinggang Amylia pula.

Amylia terkedu saat tubuhnya dirangkul oleh Ray. Mereka terus berjalan sambil berdakapan. Kini Amylia merasakan dirinya makin diperhatikan. Dia merasa malu, namun perasaan bangga juga terbit saat pinggangnya di rangkul lelaki sekacak Ray. Dia mula membiarkan sahaja mata-mata lelaki lain memandangnya. Malah sengaja dilentikan pinggangnya ketika berselisih dengan lelaki lain untuk menyatakan dia sepadan dengan Ray

"Hehehe ... nakal sayangkan?" ucap Ray.

"Eh kenapa?" segera disoal Amylia.

"Saje je kan lentikkan pingang sayang bile laki tadi usya sayang .. hehehe .. " duga Ray.

"Eh Ray perasan ke? Hehehe .. sajaje .. alang-alang dah dia usya .. saje tunjuk ngada-ngada sikit..hehehe .. " Amylia ketawa gatal. 

"Hrmmm .. camni la GF Ray .. ada contident..tak suka yang segan-segan .. " Ucap Ray memuji kenakalan temannya itu. 

"Hrmmmm .. Wayang dah nak start.. Jorn?" Amylia mengikatkan Ray sambil menunjukan jamnya. 

"OK Jorn .. " segera dibalas Ray. 

AlphaWhere stories live. Discover now