Setelah menikmati jamuan ringan yang disediakan, Dato Azman meminta diri untuk pulang ke KL. Sebelum pulang, sempat juga dia berpesan kepada anaknya untuk menjaga kelakuan. Ustaz Fauzi juga berjanji pada Dato untuk menjaga Ray seperti anak kandungnya sendiri.
Setelah MPV daddynya meluncur keluar dari laman rumah, Ray mengeluarkan handset untuk memeriksa laman sosialnya yang dari mula perjalanan tidak dibukanya.
"Damnnnn ... takda line .. masak aku kalau macam ni.. "getus hati Ray seorang diri.
"Aa Ustaz .. sini maxis memang takda line internet ya? Digi? Celcom?" soal Ray pada Ustaznya.
"Internet? Hrmmm .. sini memang susah sikit..semua line problem .. line untuk call je stabil.. kalau dekat kawasan rumah Penghulu dekat atas bukit tu mungkin ada la sikit line internet..itu pun tak berapa kuat...boleh la kalau takat nak check Whattsapp .. biasala Ray .. orang kampung tak kesah sangat internet-internet ni..hahaha" terang Ustaz Fauzi.
"Rumah ni takda wifi?Madrasah?" soal Ray lagi.
"Rumah ni takde .. tapi dekat madrasah ada makmal computer .. internet ada .. cuma tak la laju macam kat KL.." jawab ustaz Fauzi.
"Owh shit..1 year without proper internet!!" hati Ray berteriak!
"Ok la Ray .. kamu rehat la dulu .. mesti penat jalan jauh tadi.. selesakan diri kat rumah ni.. jangan malu-malu, buat je macam rumah sendiri.. kalau nak ape-ape, bagitau Ustaz atau Ustazah .. " ucap ustaz Fauzi lagi sebelum bangkit dari pangkin di berandanya.
"OK .. terima kasih Ustaz .... " balas Ray.
"Pukul 6 lebih nanti kita dinner.Lepas makan Ray bersiap ya .. Kita jemaah Maghrib di Surau Madrasah." pesan Ustaz sebelum masuk ke rumah.
Malam itu selepas menunaikan Solat Maghrib berjemaah, Ustaz Lokman menyampaikan ilmu tiqah untuk mengisi masa sebelum waktu lsyak. Selepas isyak baru lah jemaah bersurai. Ray hanya mengikut kemana sahaja perginya Ustaz Fauzi. Sepanjang di Surau, Ray dapati ramai Juga muka-muka tenaga pengajarnya yang lama masih mengajar seperti Ustaz Lokman sendiri, Cikgu Zaim, Cikgu Zaidi dan juga Cikgu Rahmat. Kebanyakan mereka terperanjat dengan kehadiran semula Ray ke madrasah. Rata-rata kagum dengan tubuh Ray yang berotot sekarang.
Sesampainya di rumah, tiada aktiviti yang boleh dilakukan oleh Ray melainkan bersantai di biliknya. Memang kebiasaannya dia lebih banyak berjaga pada waktu malam berbanding siangnya. Namun dia tidak tahu apa yang boleh dibuatnya sekarang melainkan merehatkan diri di bilik sendirian. Lagipun dia masih merasa janggal untuk bersekemuka dengan Ustazah yang baru sahaja melihat tubuh bogelnya petang tadi. Ray tersenyum sendirian mengenangkan peristiwa tadi. Tanpa disedarinya, batangnya mula berereksi kembali.
"Siot.. dah stim macam ni.. aku nak cari siapa kat kampung ni?? Tak kan nak service pakai tangan sendiri kut?? That's not my standard!!" Ray bermonolog sendirian.
Ray memang terkenal dengan gelaran kasanovanya. Seawal 15 tahun lagi dia sudah hilang terunanya. Ray tidak ambil kesah tentang status wanita yang mahu dia tiduri. Anak Dara? Mak Janda? lsteri Orang? Asalkan Ray berminat, dia pasti akan dapatkannya. Veni, Vedi, Veci!! Ray kemudiannya mengelamun mengenangkan pengalamannya meniduri seorang janda yang berimejkan muslimah. Semuanya bermula dengan Facebook. Ketika itu Ray sedang lepak di kedai mamak bersama Danial dan Zek.
"Bro ... ko tengok Milt ni..stim pulak aku tengok dia!" kata Zek pada rakannya sambil menunjukan profile FB di telephonenya.
"Perghhh ... body sedap ni..Baju longar pun nampat aset..padu ni.. Try la Bro .. " balas Danial pada temannya semula.
"Bukan tak nak try .. aku dah lama try adjust dia .. dia tak layan aku la bro ... sombong janda ni.." jawab Zek.
"Eleh .. dia sombong ke? Atau ko yang ayat tak padu?hahaha .. " sindir Ray.
"Kemon Bro .. cikgu Nisah pun aku leh makan .. tak kan ayat aku tak padu lagi?? Ko cuba la try milt ni.. aku nak tengok.. Ko dapat ajak dia keluar berdua pun aku respect ko dah ... hahahaha .. " cabar Zek kemudiannya.
"Challenge accepted Bro .. Small matter je ni. .. " jawab Ray bongkak.