"Ne ima edersin sen Malhun ana?" Aleaddin hiddetle Malhun hatun'a çıkışınca hemen elini tuttu Gonca.
"Aleaddin sakin." Fısıltıyla kendisine tip bir bakış atmış yeniden Malhun hatun'a dönmüştü.
"Bir şey ima etmem oğul, olanı söylerim."
Geri adım atmaya niyeti yok gibiydi."Sen benim hatunuma hain mi dersin ana?" Gittikçe keskinleşiyordu sözleri.
"Ben olanı söylerim oğul, bu durumun neticesi de bellidir zaten." Gonca'nın elini sıktı Aleaddin sinirle.
"Neymiş neticesi ana? Sen kim oluyorsun ki benim hatunuma hain deme haddini kendinde buluyorsun?" Sesi yükseliyordu gittikçe.
"Aleaddin-" diye araya girmeye çalışan Osman Bey'e döndü bu sefer hiddetle.
"Ben karıma kefilim Bey babam!" Bıçak gibi kesti Aleaddin bu sözü bütün sesleri.
"Eğer hatunum bir hainlik edecek olsaydı ben Altın Orda topraklarında, Selçuklu emanetlerini ona teslim ettiğimde onlar çoktan Germiyanoğlu'nun eline geçerdi. Gonca benim vazifemi, vazifesi bildiğinde bırak hatunum olmayı aramızda yüksek duvarlar örülüydü." Herkesin gözüne teker teker baktı Aleaddin diyeceği lafını bekletir gibi. "Hatunuma edilecek her kelamı, her hadsizliği kendime yapılmış sayar tavrımı ona göre koyarım bilesiniz!"
"Hele bir sakin olasın oğlum." Bala hatun'un araya girmesiyle sustu Aleaddin.
"Gonca'nın hain olmadığını biliriz Aleaddin Alim amma Gonca senin intikamının peşine düştüğünde kervana sığınmak istemiştir de yakalanmışlardır deyu Malhun ananın sözleri." Osman Bey sakince açıkladı herşeyi.
Aleaddin, savunmak için dudaklarını aralamış ama Gonca elini hafif sıktığında kendisine dönmüştü. Bir iki adım ileri giderek kendisini gösterdi Gonca tane tane anlatmaya başladı.
"Ben kervana sığınmak istedim tabii ama kervana ulaştığımda alplar Bizans itleriyle vuruşuyordu. Ben uzakta oklarımla bir kaçını indirince, daha da gelenler var sanıp geri çekilmişlerdi, benim Candaroğlu sınırları içerisinde olduğumu öğrendiklerinde her taşın altına bakıyorlardı. Bizde yeni bir güzergah çıkarıp kervanı Germiyanoğulu sınırları içerisinden geçirdik. Bu haber cenk meydanından size gelmiştir ulak yola çıktıktan sonra püskürttük Bizans'ı. Yarın, birgün kervanda topraklarımıza girer inşallah." Kimseye söz hakkı tanımadan açıkladı usul usul meseleyi.
Malhun hatun'a döndü ağır ağır Gonca. "Korkunuzu anlarım amma her meselede baş şüpheli olmayı kabul etmem. Kendime böyle çirkin itamların yakıştırılmasına müsaade etmem Malhun ana." Ferasetli duruşu herkesin hakkından gelmişti.
"Ah..." Aleaddin göğsünü tutarak sendelediğinde korkuyla ona döndü Gonca.
"Ne olur?" Korkuyla yanına koşmuş kolunun altına girmişti ağırlığını üzerine almak ister gibi.
"Hele odasına götürün şehzadeyi hayde!" Bala hatun'un buyruğuyla Baysungur ve Hasan Alp kendisinden müsade isteyerek Aleaddin'i almış odaya taşımışlardı.
Yatağa yatırdıklarında aceleyle gömleğimin düğmelerini çözmeye başlamıştı.
"Hele sakin olasın kızım." Demişti Bala hatun.
"Nasıl sakin olayım ana görmez misin halini?"
Yatağa oturmuş ellerini tutmuştu Bala hatun şefkatle. "Aleaddin'in yarasındaki zehir kabuk bağlamasını zorlaştırır kızım. Evvelden daha kötüydü, imdilerde daha eyi endişe edecek bir mesele yoktur uyusun, dinlensin kendine gelir." Alışmıştı sanki Bala hatun.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ALGON
Short StoryAlaaddin Goncanın ihanetini öğrendikten sonra ne yapardı ? Bu sorunun cevabını kendi zihnimdeki Alaaddin ve Gonca çiftine göre yazdım - kuruluş osman dizisindeki Alaaddin ve Gonca çiftinin ilişkisini kendi zihnime göre yazdım. Algon çiftini seviyo...