SOPIAH ISKANDAR| 06🧸

1.3K 125 33
                                    

Tekun Piah menghadap telefon Muiz. Dia godek habis semua galeri dan isinya. Bosan gila hidup Muiz. Tak ada satu pun rakaman muka kacaknya selain dari video tempoh hari.

Banyak gambar projek pembangunan dan segala benda pasal kerja aje. Bosan.

"Sejuk gila,"

Gumam Piah mendongak. Tenung pendingin hawa bangsawan milik Muiz. Tadi petang dia terus ikut suami balik KL. Makanya sekarang dia ada dalam rumah bujang Muiz.

Muiz gelabah balik KL sebab esok ada meeting penting. Itulah, siapa suruh nikah gelojoh? Kan tak ada cuti.

"Ayooo. Sejuk betul!"

Menggelupur Piah sarung banyak baju tshirt. Tak jadi pakai seksi. Dia seksa adalah. Dahlah tak reti nak tutup aircond sejenis kayangan begitu.

"Esok lusa kita pindah Darandele."

Suara kacak Muiz terngiang. Rumah mereka di Darandele dah siap. Aaarrrgh! Tak percayanya Piah dengan Muiz dah nikah!

Ada hikmah juga penyondol nama Aisyah tu datang menyondol siang tadi. Dapat nikah awal.

"Sayang,"

Tegur suara serak dari pintu. Menggelupur Piah bangun dari menyiarap atas katil. Terbeliak dia tengok badan berpetak Muiz tanpa baju.

Free show!

"Tak sejuk ke sayang? Baju dah tak ada ke?"

Kecil mata Piah soal. Memerli. Muiz gelak perlahan. Dia dah dapat bahan nak ejek isteri.

"Memang baju dah tak ada. Sayang dah pakai baju abang semua."

Senget senyum Muiz. Mata jatuh pada tubuh Piah yang tersarung tshirt besarnya. Banyak lapis pulaktu Piah curi baju dia.

Piah menjerit malu. Tapi tak sempat dia lari, tangan Muiz lebih cepat tangkap lengannya. Piah kejung dalam pelukan Muiz dari belakang.

"Terima kasih sebab tak reject abang."

Tenang suara Muiz. Tak ada nada miang atau sinis. Piah tak jadi meronta. Dia tersenyum. Rasa hangat memeluk jiwa.

"Manusia mana nak reject crush ajak nikah,"

Gelak Piah tersapa. Buat sistem pendengaran Muiz jadi bahagia hingga jangkit ke jantung.

"Sejuk sangat ke?"

Kepala Muiz tunduk. Intai sisi comel isterinya. Dia dapat rasa tubuh Piah menggigil halus. Dah pakai tebal pun sejuk lagi.

"Sayang tak sejuk ke? Dahlah tak pakai baju. Tebal sangat ke kulit sayang?"

Pulang Piah tak puas hati. Siap dongak. Bahang pipi Muiz. Tak sangka Piah rela panggil dirinya sayang dari abang. COMEL GILA.

"Abang dah biasa. Tiap hari duduk dalam aircond. Malam dah biasa tak pakai baju. Tak selesa. Rasa lemas kalau pakai time tidur."

Adoii..Meremang rambut Piah. Mula bayang dirinya ada dalam satu adegan ngeri. Lagi teruk dari cerita hantu. Cemas dan panik bersatu.

SOPIAH ISKANDAR [COMPLETE]Where stories live. Discover now