RICH PRIVATE HOSPITAL,
KUALA LUMPUR."Pengantin baru dah sampai!!"
Kuat bergema suara laungan Kimi. Laungan untuk ketibaan Sopiah Iskandar. Dah seminggu nikah, baru nampak kelibat mereka.
Dejavu rasanya semacam waktu Atma Akasa naik darat disambut Ali dahulu.
"Dasar Kimi. Tak reti malu ke? Ini hospital! Bukan pasar malam!"
Tinggi suara Piah. Rasa nak tunjal kepala Kimi. Untung tangannya masih digenggam suami.
"Muka macam cicak blushing. Geli aku tengok,"
Cemuh Kimi pada Muiz. Muiz kecilkan mata. Padahal budak Kimi tu pun tak ada beza. Asyik blushing macam katak kalau depan Anggerik.
"Sibuk ejek pengantin baru konon. Macamlah Syimi dengan Anggerik dah kahwin lama,"
Sinis Muiz, datar. Bengang muka Kimi diejek guna nama manja.
"Nak gaduh bertumbuk ke? Kita datang nak melawat baby artis kut. Janganlah tunjuk perangai samseng kampung."
Serentak tiga kepala itu menoleh Mikael dan Ezra. Pasang yang baru tiba saing Anggerik.
"Yo. Pergi mana tadi? Asal biarkan laki kau lepas sorang? Risau aku takut TERpijak dia."
Anggerik tergelak ketika bersalam Piah. Piah sengih. Bersilih ganti tangan Ezra.
"Saya pergi tandas. Semua baru sampai ke?"
Soal Anggerik seraya peluk lengan Kimi. Bukan tak nampak mata sepet suaminya tenung muka jahat Muiz. Pandangan berapi.
"Baru sampai. Eloklah kita saing,"
Kata Ezra. Juga memeluk lengan Mikael. Muiz jeling sisi Piah. Selamba aje. Tak nak peluk ke suami dia yang handsome ni?
"Jom,"
Ajak Piah. Lengan kanan melingkar ke pinggang Muiz dari belakang. Muiz sentak. Bahang pipi akibat blushing.
"Jom. Sayang,"
Ajak Piah mengenyit mata. Sengaja usik Muiz yang sedia keras kejung.
"ASSALAMUALAIKUM!"
Suara besar Kimi mengejutkan si suami isteri yang baru bertenang. Buntang mata Ali Farhan ketika tangisan anaknya bergema.
"Anak aku baru tidur kau dah kejut!"
Bantal kecil berbentuk hati dari atas meja selamat singgah ke muka batu Hakimi. Ali genggam rambut sendiri. Stres.
"Alaa kesiannya dia."
Berkerut risau Ezra dengar tangisan anak Ali. Usia jejak seminggu, tapi asyik meragam nangis. Itu yang Faisal bagitau dalam group mereka.
Maklumlah, Faisal antara orang awal yang dah melawat anak Ali dan Areeta.
"Mak ok tak?"
Tanya Piah. Melabuh duduk pada kerusi sebelah katil Ria Areeta. Areeta ketawa.
"Ok. Aku tak stres. Ali aje yang stres."
Cantik berseri wajah Areeta. Anggerik dan Ezra ikut senyum. Nampak bahagia betul seorang wanita jika dapat lelaki yang tepat.
"Ini hadiah baby,"
Ujar Muiz begitu janggal. Bakul mewah berisi barang bayi perempuan diletak atas meja. Kimi juih bibir. Gila..Muiz bagi set gelang emas!
"Terima kasih,"
YOU ARE READING
SOPIAH ISKANDAR [COMPLETE]
Ficción General[BOOK 3] : ii dari [BOOK 1] Menuju gerbang masjid halal, mereka berdua diuji dengan kisah silam. Kisah silam yang datang untuk goyahkan ikatan pertunangan. "Aku minta maaf. Sebab aku bukan Muaz Akasa." -MUIZ ISKANDAR "Aku pun minta maaf. Sebab aku b...