03

1.6K 36 2
                                    

Omdat het pakjesavond is, ook hier een extra hoofdstuk. Fijne pakjesavond voor als je het gaat houden. Morgen gewoon weer een update X
Als ik wakker word zie ik dat het half negen is en met Daley zijn shirt aan loop ik naar beneden. Waarschijnlijk slapen Daley en Candy toch nog. Als ik beneden kom zet ik zachtjes de radio aan en begin met m'n heupen te swingen op de maat terwijl ik naar eten zoek.

Ik doe wat danspasjes terwijl ik m'n ontbijt klaar maak en als ik een rondje draai zie ik iemand die tegen de muur aan geleund staat. Snel draai ik me om en kijk wie er staat. "Oh sorry stoor ik je?" "Eh nee, ik wist niet dat je hier nog was" "ik wou ook een hotel nemen maar van Daley mocht ik wel op de bank slapen met de andere" "hoelang sta je daar al?" "Toen de muziek aanging" ik verslik me in een slokje water en begin te hoesten. "Gaat het?" Viktor klopt zachtjes op m'n rug en ik knik hoestend. "Kon je niks zeggen?" "Ik wou je niet storen, geen zorgen de rest slaapt nog" "ik eh ga even een broek aantrekken denk ik" "oh voor mij hoeft het niet en de andere hebben allemaal een vriendin dus geen zorgen" hij geeft me een knipoog en ik zet snel de radio uit.

"Ik eh trek toch even snel een broek aan" Viktor knikt en loopt weer richting de woonkamer. Ik zucht diep en bedenk me hoe schamend dat was.

Als ik naar boven loop zie ik Daley zijn slaapkamer uitkomen. "Kon je niet melden dat de jongens bleven slapen?" Fluister ik half "je sliep al, hoezo?" "Ik liep zo naar beneden en was aan het dansen tijdens het maken van m'n ontbijt" "gisteravond liep je ook zo" "dat was anders Daley, toen zag ik er tenminste nog een beetje uit en had ik geen vogelnest op m'n kop" "ach ze hebben toch allemaal een vriendin behalve Viktor" "ja en die moest alles dus weer even zien, de rest sliep nog" Daley grinnikt zachtjes en loopt naar beneden. Ik rol m'n ogen en loop m'n slaapkamer in om een broek te pakken en snel m'n ochtendroutine te doen.

Opgemaakt en wel loop ik naar beneden waar ondertussen alle jongens al aan tafel zitten. Ik doe net alsof ik druk bezig ben op m'n mobiel en loop rechtstreeks door naar de keuken waar ik m'n bakje yoghurt pak en op een barkruk plof. "Zie je er s'ochtends altijd zo goed uit?" Knipoogt Viktor en de jongens fluiten wat "Viktor jonge ik zit hier ook nog" hoor ik Daley lachend zeggen. "Ligt eraan wat je er goed uit vindt zien" zeg ik terwijl ik instagram bekijk. "Vajèn heb je een ochtendhumeur? Dat heb je anders nooit" grinnikt Daley en als hij langsloopt drukt hij een kus op m'n voorhoofd. "Ja leuk Daley, ik heb geen ochtendhumeur het zit gewoon even niet mee" "het kan niet altijd meezitten nou kom op doe een beetje gezellig" met opgetrokken wenkbrauw kijk ik Daley aan.

"Ja ik ga even een rondje lopen" ik zet m'n kommetje yoghurt weg en loop naar de gang. "Jongens heb ik iets verkeerds gedaan?" Hoor ik Daley vragen en ik hoor de jongens "nee" zeggen. Ik sluit de deur achter me en begin met lopen. Waarnaar toe? Ik heb geen idee.

Na een kwartier lopen zie ik een gezellig terrasje waar ik plaats neem en een koffie bestel. "Vajèn?" Als ik opkijk zie ik Candy staan "ga zitten" ze glimlacht vriendelijk en gaat tegenover me zitten. "Wat is er?" "Ik mis Daley gewoon, ik dacht dat we een weekendje met z'n drieën gingen doorbrengen" "hij mist jou ook nog steeds... Echt waar."

"Het wordt gewoon tijd dat je een vriend krijgt" begint Candy uit het niets en ik verslik me bijna in m'n koffie. "Sorry?" "Je hoorde me wel" glimlacht ze "is er al iemand?" "Niet echt" "niet echt?" Grijnzend kijkt ze me aan "oké, nee er is niemand" "het komt wel" grinnikt ze. "Ik vind zoals het nu gaat ook wel prima, geen gezeur niks" "ik snap het, maar als je een goeie vriend hebt heb je geen gezeur."

"Nu je zwanger bent, hoe ga je het doen met dansen?" "Dat moet ik nog even overleggen met de gynaecoloog" ik knik als teken dat ik het begrijp.

"Zullen we zo weer terug gaan?" Vraagt Candy als we onze koffie ophebben en ik knik.

"Hoe wist je eigenlijk dat ik bij dat ene terrasje zou gaan zitten?" "Ik had zo'n voorgevoel" glimlacht ze en samen stappen we het huis in.

Ik loop achter Candy de woonkamer in en zie de jongens achter de PlayStation zitten. "Heb je Jen gevonden?" "Ja ze loopt achter me" lacht Candy en gelijk draaien alle hoofden naar me toe. "Daley jongen zet het spel niet op pauze man" roept Viktor gelijk. "Let maar niet op Viktor hij is te fanatiek" glimlacht Daley en hij legt zijn armen om me heen. "Sorry" fluister ik zachtjes "het is oké" ik laat Daley weer los en snel loopt hij terug naar de bank.

"Zullen we vanavond uitgaan?" Vragend kijk ik de jongens aan. "Ik vind het goed" knikt Daley en ook de rest knikt. "Dan ga ik me klaar maken?" "Nu al?" Viktor kijkt me verbaasd aan. "Het kan wel even duren voordat ik klaar ben" grinnik ik "het is niet zoals bij mannen als hun haar goed zit en je hebt kleren aan dat het goed is" "ach met die leuke krullen van je heb je geen make-up en troep nodig" ik glimlach dankbaar en loop naar boven.

Als ik eindelijk klaar ben loop ik naar beneden en zie dat de jongens ook al klaar zijn. "Je ziet er goed uit Jen" glimlacht Daley "dankje" "zullen we gaan dan?" Ik knik en loop met de jongens het huis uit.

"Krullenbol kom is hier" ik loop met m'n drankje in m'n hand naar Daley die met een jongen staat te praten. "Kijk dit is m'n leuke zusje, ik laat jullie wel even" knipoogt hij en ik weet alweer hoe laat het is. Daley zijn zoveelste koppel poging is net van start gegaan. "Hey ik ben Leroy" een man met bruin haar steekt zijn hand naar me uit die ik aanpak "oh hey, ik ben Vajèn" "leuke krullen, gekruld of heb je die van jezelf?" "Ik heb ze van mezelf" hij knikt en er valt een ongemakkelijke stilte.

"Dus wat doe je in het dagelijks leven?" "Ik ben danseres en jij?" "Docent op een middelbare school in Amsterdam" ik knik en het is gelijk al een afknapper. Ik vond hem niet eens knap maar hij is ook nog eens een docent. "Wil je m'n nummer misschien kunnen we een keer afspreken?" "Sorry maar ik geef m'n nummer niet zo snel weg" hij knikt begrijpend en geeft me uit het niets een knuffel. "Misschien zie ik je ooit nog maar nu moet ik gaan, doei" "doei" ik zwaai even naar hem en loop weer naar Daley die bij de jongens staat.

"Wat was dat Daley?" "Oh hey je bent er alweer, hij zag je wel zitten" "ja nou ik hem niet" "je moet niet zo kieskeurig zijn" grinnikt Daley en hij slaat zijn arm om me heen. "Ik haal wel een drankje voor je als goedmakertje" ik knik en kijk om me heen als ik wel een knappe man zie lopen. "Kunnen jullie tegen Daley zeggen dat ik er zo snel mogelijk weer aan kom?" Viktor knikt en ik loop richting de man.

"Hey" "oh hey" ik glimlach naar de man  "ik ben Roy" "ik ben Vajèn" ik pak zijn uitgestoken hand aan en hij drukt er een kusje op. Ik voel mezelf blozen maar gelukkig is het een beetje donker dus zie je het niet goed.

Met zijn hand gaat hij door m'n krullen als er een heel mooi meisje aankomt. Snel haalt hij z'n hand weg. "Hey babe wat ben je aan het doen?" Vraagt het meisje "ik was even aan het praten" het meisje kijkt me even aan en drukt daarna haar lippen op die van hem. Ik voel m'n hart breken maar blijf gewoon even staan. "Ik ga weer" zeg ik als ze uit gezoend zijn. De man knikt en ik loop snel terug naar Daley.

"Was het niks?" "Wat?" "Ik zag je wel bij die jongen" grijnst Daley "no worries hij heeft een vriendin" zucht ik. "Hier je drankje, het komt wel goed je bent prachtig" ik glimlach zwakjes en pak m'n drankje aan.

Backstage (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu