19

1.2K 32 2
                                    

Omdat ik het leuk vind om jullie extra hoofdstukjes te geven :) ik hoop dat jullie dit hoofdstuk een beetje leuk vinden. Tot zondag :)

Viktor: hey zullen we wat leuks doen samen?
Ik: is goed, kom je naar mij? Ik ben bijna klaar
Viktor: is goed tot zo
Ik doe het laatste make-up op en loop naar beneden waar ik m'n sneakers aantrek. Ik plof neer op de bank en kijk naar het nieuws.

"Heey" zeg ik blij als Viktor voor de deur staat. "Hey" ik zet een stap opzij als teken dat hij mag doorlopen. In het voorbijgaan drukt hij een kus op m'n mond. "Ga je met me mee? Ik weet wel wat leuks. Ik beloof dat het niet druk daar zou zijn" ik knik en pak een jas van de kapstok.

Ik stap naast hem in de auto en Viktor draait de volume knop van de radio wat naar beneden. "Ik ben wel benieuwd wat we gaan doen" "je krijgt nog niks te weten, je ziet het zo wel" "straks vind ik het helemaal niet leuk" "ik gok van wel" Viktor geeft me een speelse glimlach en concentreert zich weer op de weg.

Aandachtig bekijk ik Viktor. Met z'n hand tikt hij op het stuur op de maat van 'sorry' van Justin Bieber. "Met welke artiest sta je op het podium in Engeland?" Viktor draait zijn gezicht richting mij. "Eh Justin Bieber" lach ik. "Bevalt het uitzicht je?" Een grijns is te vinden op zijn gezicht en ik voel me blozen. "Eh ja hoor" ik draai m'n hoofd richting het raam en zachtjes hoor ik Viktor lachen.

"Het strand?" "Ja, niet goed? Gewoon even een strandwandeling maken" onzeker kijkt Viktor me aan. "Oh jawel is goed hoor" ik glimlach en rits m'n jas wat verder dicht voor de wind die er staat.

Ik ga wat dichter tegen Viktor lopen en al gauw legt hij z'n arm om m'n schouder. We lopen het zand op richting de zee. "Ik vind Nederland een best mooi land eigenlijk" "mmh ik vind het maar gewoontjes" "maar jij woont er jouw hele leven al" lacht hij "ik woon er pas vijf jaar" "dat is waar" grinnik ik.

"Is er nog een land waar jij ooit naartoe wilt?" "Eh Dubai en de Malediven denk ik, en jij?" "Ja weet ik niet zo goed eigenlijk" lacht hij "ik kom al in veel landen met Ajax" ik knik en leg m'n hoofd op zijn schouder.

In de verte zie ik een luchtballon staan en raar kijk ik ernaar. "Vik?" "Ja?" "Zie jij die luchtballon daar ook" "ja" lacht hij "wij gaan daar in" "echt?" Enthousiast haal ik m'n hoofd van zijn schouder. Hij knikt en ik vlieg hem om de hals. "Dat vind ik echt heel leuk" "ik wist het" lacht hij.

Als we bij de luchtballon aankomen staat er al een man te wachten. Ik geef hem netjes een hand en stel mezelf voor. "Nou stap maar in" glimlacht hij. Viktor helpt me instappen en als Viktor er ook instaat maakt de man de touwen los. Ik ga aan de rand staan en kijk naar het uitzicht terwijl we langzaam omhoog gaan.

Ik voel dat Viktor tegen me aan is gaan staan. Zijn hand legt hij op de mijne en de andere legt hij om m'n heup. "Kijk hoe mooi" ik kijk in de verte en zie het strand en wat gebouwen. "Net zo mooi als jou" fluistert hij zachtjes in m'n oor. Glimlachend draai ik m'n hoofd en geef hem snel een kus.

"Vik?" "Ja?" "Waarom ben je zo lief en leuk?" "Omdat zo'n mooie vrouw als jij dat verdiend en ik van je hou" ik draai me om en kijk Viktor aan. "Ik hou ook van jou" hij glimlacht en kijkt weer langs me heen naar het uitzicht. Ik kijk snel over Viktor zijn schouder naar de man die druk bezig is met het vuur.

"Hoe kennen jij en Nico elkaar?" Ik schrik een beetje van Viktor zijn vraag maar snel herstel ik me. "Via Daley, hoezo?" "Oh nee gewoon" zou ik vertellen wat voor verleden we hebben? Net als ik er weer over wil beginnen zie ik in de verte het strand weer inzicht komen.

De man zet de landing in als we bijna bij het strand zijn. Zodra we geland zijn stapt Viktor als eerst weer uit en daarna helpt hij mij. "Bedankt" glimlach ik naar de man "graag gedaan, fijne dag nog" "u ook" Viktor pakt m'n hand en trekt me mee het strand over.

"Heb je een beetje trek?" "Beetje" "mooi" grijnst hij. Lachend schud ik m'n hoofd. "Wanneer ga je naar Engeland?" "Donderdag" hij knikt en trekt me een tentje in.

Als we door de deur lopen kijk ik verbaasd rond. Ik ben hier al wel eens met Daley geweest maar nog nooit zag het er zo romantisch en gezellig uit. "Meneer Fischer?" "Ja dat klopt" glimlacht hij "volgt u mij maar" ik word meegetrokken aan m'n arm door Viktor.

Als we aankomen bij een tafeltje kijk ik m'n ogen uit. Er staan een paar kaarsen met wat rozen. Ook liggen er wat rozenblaadjes om en op de tafel. Ik word aan tafel geholpen door de man die met ons meeliep. Er staat al een wijnfles in de wijnkoeler naast ons tafeltje die wordt opengemaakt. Als onze glazen vol zitten loopt de ober weer weg.

"Ben je hier nog nooit geweest?" Verbaasd kijkt Viktor me aan "jawel, een keer met Daley, maar het zag er toen niet zo mooi uit" Viktor begint te grijnzen "wat is er?" "Niks" "Vik zeg" "heb ik ze speciaal laten doen voor ons" glimlacht hij. "Wat? Waarom?" "Omdat jij dat verdient" "je bent gek" lach ik "weet ik" hij geeft me een knipoog en heft zijn wijnglas. "Op ons" "op ons" ik glimlach en klink m'n glas tegen die van Viktor aan.

"Zullen we weer gaan?" Ik knik en Viktor loopt snel naar de balie toe. Ik trek alvast m'n jas aan en als Viktor terug is lopen we naar buiten.

Ik zie een pad met om de meter een kaarsje. "Kijk hoe mooi" "kostte ook wat moeite denk ik" verwarrend kijk ik Viktor aan. "Dit is ook voor jou Vajèn" lacht hij "Vik doe normaal man" "ik ben gewoon gek op je" grinnikt hij. Hij pakt m'n hand en samen lopen we door het pad van kaarsjes.

Als we bij de auto zijn kijk ik nog één keer om. Met een glimlach stap ik de auto in.

Al snel komen we bij m'n huis aan. "Bedankt voor alles Vik" "graag gedaan" glimlacht hij. Ik druk m'n lippen op die van hem. "Doei" "doei Vik" ik stap de auto uit en loop snel door de kou naar de deur.

Backstage (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu