"Heey kom binnen" zegt m'n vader vrolijk. "Hoe is het?" Ik geef hem een kus op zijn wang en loop naar binnen. "Ja goed, met jou?" "Ja ook wel" knik ik.
-
"2015 was best een mooi jaar, maar laat 2016 nog mooier worden" we klinken onze wijnglazen en beginnen met z'n alle buiten af te tellen.De sneeuw die er met kerst lag is nergens meer te bekennen. Toch is het bijna net zo koud als vorige week.
"10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, 0" ik zie Daley en Candy aan elkaar geplakt zitten dus eerst loop ik naar m'n ouders die eerst elkaar snel gelukkig nieuwjaar wensen.
"Gelukkig nieuwjaar meisje" "gelukkig nieuwjaar pap" hij geeft me een kus op m'n wang en trekt me in een knuffel. "Gelukkig nieuwjaar mam" "gelukkig nieuwjaar" ook m'n moeder trekt me in een knuffel.
"Hey krullenbol, gelukkig nieuwjaar" hij geeft me een kus op m'n wang waardoor ik zijn baard voel prikken in m'n wang. "Gelukkig nieuwjaar" glimlach ik tijdens de knuffel.
"Een goed voornemen voor jou is om je baard te scheren" ik wrijf wat over m'n wang terwijl Daley begint te lachen. "Nou, Uh... Nee" zegt hij serieus en zachtjes begin ik te lachen terwijl ik Candy een knuffel geef.
We lopen naar de buren die ook buiten staan en wensen hun ook een gelukkig nieuwjaar.
Na een uur naar vuurwerk gekeken te hebben lopen we weer naar binnen. Op de tv is één of ander concert bezig als m'n telefoon gaat. "Met Vajèn" ik sta op van de bank en loop naar de keuken.
"Hey met Nicolaï" "oh hey, gelukkig nieuwjaar" "ja, jij ook. Ook gelukkig nieuwjaar van m'n familie krijg ik te horen" hoor ik Nicolaï lachen. "Gelukkig nieuwjaar terug" grinnik ik. "Ik geef het straks wel door" "is goed" lach ik. "Je kan straks een telefoontje van iemand krijgen, neem die alsjeblieft op" "oh oké" "beloof je het?" "Ik beloof het" knik ik ook al kan hij dat niet zien. "Top, ik zie je snel weer doei" "doei" zeg ik nog snel voordat hij ophangt.
Na een paar minuten te hebben gewacht in de keuken wil ik weer weglopen als ik m'n telefoon voel trillen. Ik kijk naar het scherm en zie Viktor zijn naam staan. "Kom op Vajèn, je hebt het beloofd" ik neem een hap lucht en neem dan op. "Met Vajèn" "hey met Viktor, gelukkig nieuwjaar" "jij ook gelukkig nieuwjaar" ik bijt even op m'n lip om ervoor te zorgen dat ik er met m'n gedachtes bij blijf. "Ik eh... Viktor" hoor ik, er wordt wat in het Deens gezegd waar ik niks van versta. "Ik moet gaan, sorry Vajèn. Nogmaals gelukkig nieuwjaar" "jij ook" zeg ik zacht. De stilte vult m'n oor en een beetje teleurgesteld loop ik terug.
"Wie was het?" Vraagt m'n vader nieuwsgierig "Oh Nicolaï" "Boilesen? Van Ajax?" Ik knik en ga op de bank zitten. "Oh vertel?" M'n moeder kijkt me blij aan. "We zijn gewoon weer beste vrienden" zeg ik schouderophalend. "Oh dus niks meer?" Ik schud m'n hoofd en pak m'n wijnglas er weer bij.
"Hebben jullie nog voornemens?" Candy kijkt ons allemaal vragend aan. "Ik niet denk ik" begin ik "een goeie papa worden" glimlacht Daley trots. "Dat komt vast goed" glimlacht m'n moeder "en jullie?" Ik kijk m'n ouders en Candy aan. "Naja een goeie moeder worden vind ik wel een goeie en voor de rest zou ik het niet weten" lacht ze. "Ik doe niet aan goede voornemens" typisch m'n vader weer. "Ik zou het niet weten" ik knik en pak m'n telefoon er weer bij.
Heel mijn instagram en snapchat staat vol met foto's van het vuurwerk. Ik like wat foto's en na wat reacties leg ik m'n telefoon weer weg.
"Vajèn wil je nog wat drinken?" "Een wijntje alsjeblieft" "alcoholist" kucht Daley. "Ik wil niet heel lullig zijn, maar jij zit ook aan het bier" "ja dat is anders" "nee dat is hetzelfde" lachend kijk ik Daley aan. "Het is hetzelfde lieverd" glimlacht Candy. "Mooi ben jij, ga je ook nog Vajèn helpen lekker is dat" hij probeert serieus te blijven kijken wat niet echt lukt waardoor hij in lachen uitbarst.
"Je bent een beetje erg aangeschoten" zeg ik na een tijdje. "Wie ik?" Daley kijkt me verbaasd aan. "Ja jij" knik ik lachend "ach nee man" "ik breng jullie alledrie wel gewoon thuis" grinnikt m'n moeder. "Ik kan nog makkelijk rijden" "nee Vajèn ik laat je niet gaan" "oké oké" onschuldig gooi ik m'n handen in de lucht.
Om een uur of vier stappen we met z'n vijven in de auto van m'n moeder. Als eerst rijden we naar het hotel van Daley en Candy. Zodra we afscheid hebben genomen rijd m'n moeder door naar mijn huis.
Ik steek mijn sleutel in het slot waarna ik naar m'n moeder zwaai die alweer weg rijd. De deur gooi ik achter me dicht en gelijk draai ik hem op slot.
Moe laat ik me op bed vallen nadat ik m'n avondroutine heb gedaan. Ik pak m'n telefoon en bedenk me het rare gesprek met Viktor weer die eerder op de avond plaats vond. Ik kijk op m'n wekker en zie dat het al half vijf is. Aangezien het te laat is om te bellen leg ik m'n telefoon maar aan de oplader en sluit m'n ogen.
Sorry dit hoofdstuk vinden jullie waarschijnlijk een beetje saai :(
JE LEEST
Backstage (voltooid)
FanfictionIk ben Vajèn Blind en ben het tweeling zusje van Daley Blind. Ik ben professioneel danseres en dans bij veel grote sterren op het podium. Met voetbal hou ik me niet zo bezig. Daley woont in Engeland maar we hebben veel contact. Bij een optreden kome...