37

1.2K 40 4
                                    

We hebben even een tijdsprong van iets meer dan een maand, want anders duurde het te lang X

Net als ik klaar ben gaat de bel. Zodra ik de deur opendoe zie ik een beeldschone Esmee. "Oh wauw wat zie je er mooi uit" "jij ook" glimlacht ze. "Zullen we gelijk gaan? Ik ben klaar namelijk" "ja is goed, de taxi staat er ook al" knikt Esmee. Ik pak nog snel m'n tasje en loop achter Esmee aan naar de taxi.

"Waarom ga je eigenlijk niet uiteten met Timo?" Vraag ik als we onderweg zijn. "Hij moet werken" "op Valentijnsdag?" Ze knikt maar ik merk aan haar dat ze wat achterhoud. "Is het echt niks anders?" Ze schud haar hoofd en ik laat het er maar bij zitten.

"Zet ons hier maar af meneer" zegt Esmee vriendelijk "is goed" de taxi chauffeur zet de taxi aan de kant en stopt de meter. Samen betalen we voor de taxi waarna we uitstappen. Een koude wind waait langs m'n benen. "We moeten nog wel een klein stukje lopen" "dat is prima" knik ik en arm in arm lopen we richting het restaurant.

Als ik het restaurant in de verte zie blijft Esmee stil staan en kijkt wat rond. "Wat is er?" Ze zegt niks en trekt me mee richting twee mannen. "Es wat heb je nou weer gedaan?" Zuchtend loop ik achter haar aan. "Je gaat het leuk vinden kom op" toch een beetje nieuwsgierig loop ik achter haar aan.

Als we wat dichterbij zijn zie ik dat het Timo en Viktor zijn. "Hey" Esmee geeft Timo een kus en gaat naast hem staan. Een beetje ongemakkelijk kijken Viktor en ik elkaar aan. "Ehm ja Timo laten we gaan, veel plezier met elkaar. Viktor legt het je wel uit Vajèn" ze geeft me snel een kus op m'n wang en samen lopen ze weg. "Je ziet er mooi uit" "dankje, jij ook" ik laat m'n ogen over zijn zwarte broek met een wit bloesje glijden. "Ehm zullen we maar gaan dan?" "Ehm en Daley dan?" Bang kijk ik Viktor aan. "Dat heb ik allemaal geregeld lieve Vajèn, we hebben het er straks wel over goed?" Ik knik en samen lopen we richting het restaurant.

"Hoe heb je het voor elkaar gekregen bij Daley dan?" Vraag ik zodra we aan een tafeltje zitten. "Nico die heeft het al die maanden dat het uit was met Daley erover gehad hoorde ik. En Daley belde vorige week dat ik mocht proberen om je hart te veroveren" er verschijnt een glimlach op zijn gezicht wat mij ook laat glimlachen. "Ik wens je veel succes" ik geef hem een uitdagende blik en dan komt er een ober aan ons romantisch gedekte tafel.

Overal om ons heen zaten stelletjes. Jong en oud, groot en klein. Viktor pakt mijn hand die op tafel ligt. Ik voel mezelf blozen en snel kijk ik weg. Viktor hoor ik zachtjes grinniken. "Wat?" Vraag ik lachend. "Je bent leuk als je bloost" "stop" ik voel mezelf nog erger blozen dan net. Viktor die alleen maar harder begint te lachen knijpt zachtjes in m'n hand.

Na een heerlijke diner lopen we samen naar buiten waar de kou me tegemoet komt. Al snel voel ik een arm om m'n schouder. Glimlachend kijk ik Viktor aan.

Na een tijdje lopen stopt Viktor met lopen en ik kijk wat om me heen. Er is hier bijna niemand en ik heb geen idee waar we zijn. Als ik m'n hoofd weer naar Viktor draai staat hij dicht tegen me aan. Zijn ogen zijn weer net zo betoverend als alle andere keren. Langzaam komt hij dichterbij en voor ik het weet zitten zijn lippen op de mijne. De welbekende kriebel vormt zich in mijn buik.

Als onze lippen elkaar loslaten voel ik mezelf blozen en meteen kijk ik weg terwijl ik zachtjes op m'n lip bijt. Gelijk voel ik een hand onder m'n kin waardoor ik Viktor moet aankijken. Grijnzend kijkt hij me aan. "Je bent leuk als je bloost" fluistert hij zacht.

"When I see you're face" "there is not a thing that I will chance" maak ik Viktor zijn zin af. Ik zie hem blozen en zachtjes begin ik te grinniken. "Je bent schattig als je bloost" hij wordt alleen maar roder en ik begin alleen maar harder te grinniken. "Wacht maar tot ik je hart heb veroverd, dan smeek je me om hem terug te geven" knipoogt hij. "Probeer hem eerst maar eens in handen te krijgen" uitdagend kijk ik hem aan. "Dat gebeurd sneller dan je denkt" "ik ben benieuwd."

"Vajèn?" Hoor ik als we net verder willen lopen. Ik draai me om en zie m'n ouders staan. Fijn dit. "Ehm hey" zeg ik wat ongemakkelijk. "Ik dacht dat je met Esmee ging eten?" "Ja dat was ook zo maar het was dus een geplande actie-" "van mij" onderbreekt Viktor me. "Ik zou me even voorstellen, ik ben Viktor" hij geeft m'n ouders een hand. "Leuk je te ontmoeten Viktor" glimlacht m'n moeder.

"Daley had dus toch gelijk" "Daley?" Vraag ik. "Daley zei dat je waarschijnlijk hier uit eten ging en dat het waarschijnlijk niet met Esmee zou zijn" lacht m'n vader. "Nou maak er wat van Viktor" gaat m'n vader doodleuk verder "pap gedraag je" zeg ik op een waarschuwende toon. "Nou veel plezier samen" m'n moeder glimlacht en trekt m'n vader mee.

"Geweldig dit, sorry Viktor" zucht ik als ze weg zijn. "Geeft niet, ik vond het leuk" hij glimlacht en samen lopen we verder. "Ik krijg Daley nog wel" zeg ik zacht. "Agh laat hem lekker" lachend slaat Viktor een arm om me heen.

Backstage (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu