Ik word wakker met een lichte kater. Ik stap m'n bed uit en stap onder de douche.
Als ik klaar ben doe ik m'n natte krullen in een knot en trek snel een broek met shirtje aan.
"Goeiemorgen nachtbraker" glimlacht Candy als ik beneden kom "Goeiemorgen" grinnik ik. Ik kijk naar de woonkamer en zie de jongens nog slapen. "Je had het gezellig met een jonge man hoorde ik van Daley?" "Welke? Die Daley geregeld heeft wat niks was of die andere?" "Die andere" lacht ze "ach hij had een vriendin kwam ik achter" "ach je bent nog jong dus het komt goed" glimlacht ze en ik knik.
"Goeiemorgen" hoor ik iemand met een schorre ochtend stem zeggen. "Goeiemorgen" ik draai me om en zie Joël staan. Hij glimlacht even en komt bij ons aan tafel zitten.
"Hoelaat vertrekt je vlucht eigenlijk?" Candy kijkt me vragend aan "ehm vier uur dus ik moet daar om één uur al zijn" zucht ik en ze knikt. "Hey wij moeten ook om één uur daar zijn dus kunnen we wel samen, waarschijnlijk hebben we ook wel dezelfde vlucht" "oh ja dan ben ik tenminste niet alleen" knik ik en er verschijnt een glimlach op Joël zijn gezicht.
"S'avonds een vent s'ochtends een krent eh Daley?" Lach ik als hij met een chagrijnig hoofd beneden komt. "Hou je mond jij, hoe kunnen jullie zo fruitig zijn?" "Wij zijn al even wakker" gniffel ik en Joël knikt instemmend. "Waar zijn de rest van de jongens?" "Liggen te slapen" hoor ik Joël zeggen en Daley ploft naast me neer op een stoel. "Ik voel me echt zo'n oude zak nu" "ben je ook" ik kijk om en zie Viktor staan. "Viktor jonge hou je mond" ik grinnik en Viktor schuift bij ons aan tafel "verkeerde been uit bed gestapt?" Glimlachend kijkt Viktor Daley aan "Zoiets ja" lach ik en ik kijk Daley even aan die met z'n ogen rolt. "Maar Viktor als je Daley oud vindt, vindt je mij ook oud zeker?" "Nee hoor, het was maar een grapje" en hij geeft me snel een knipoog.
-
"Ik ga je missen krullenbol, ik hou van je en tot snel" Daley slaat zijn armen om me heen "ik hou ook van jou, tot snel" ik voel wat tranen opkomen en verstevig m'n grip op Daley. Hij wrijft geruststellend over m'n rug. Als hij me loslaat stap ik in Candy haar armen. "Tot snel boys" hoor ik Daley naast me zeggen. Als ik Candy weer loslaat knipper ik snel m'n tranen weer weg. "Het komt goed, je bent een topper" ik knik en Daley drukt nog snel een kus op m'n voorhoofd. "Jongens kunnen jullie haar meenemen?" Ik zwaai nog even naar het tweetal en voel twee paar armen om m'n middel en schouders. Ik kijk links en zie Viktor lopen en rechts loopt Joël. Ik glimlach zwakjes en sleep m'n koffer achter me aan."Kom we kunnen het vliegtuig in" ik sta op en loop achter de jongens aan naar de slurf. "Welk stoelnummer heb je?" "Ehm 1 A, jullie?" "Wij hebben ook 1" glimlacht Viktor.
"Ik kom naast je zitten is dat goed?" "Natuurlijk" glimlach ik vriendelijk en Viktor laat zich in de stoel naast mij vallen. "Misschien kunnen we in Amsterdam een keer samen wat drinken als je dat wilt" "ja lijkt me leuk" er verschijnt een glimlach op zijn gezicht. "Zou ik je nummer dan mogen? Dat is wat makkelijker en neem alsjeblieft geen geld mee, ik betaal alles want ik vraag jou om wat te drinken" "ik neem altijd geld mee en daar hebben we het nog wel over, als je je telefoon geeft dan zet ik m'n nummer er wel in" Viktor knikt en geeft zijn telefoon aan mij.
Ik kijk uit het vliegtuig raampje en geniet van het uitzicht. Mijn gedachten zijn bij Daley en de vraag wanneer ik hem weer ga zien. "Vajèn?" Er wordt zachtjes tegen m'n schouder geduwd. "Huh wat?" Ik kijk om en zie Davy naar me kijken die bij het gangpad zit. "Of je wat te eten of te drinken wilt?" "Nee dankje" ik glimlach zwakjes naar de stewardess "gaat het wel?" Vraagt Viktor "Uh ja hoor" knik ik.
"Zou ik je naar huis brengen?" "Ik neem wel een taxi" "nee kom, ik breng je wel. Dat is echt geen probleem" "oké" knik ik en er verschijnt een glimlach op Viktor zijn gezicht. "Nou jongens ik zie jullie morgen weer op de club, ik breng Vajèn naar huis" "tot morgen en breng haar wel naar haar eigen huis eh?" Grijnst Joël "komt goed man" lacht Viktor en ik glimlach ongemakkelijk. "Tot ziens Vajèn" "tot ziens" glimlach ik "oh en Davy? Zou je mijn nummer kunnen doorsturen naar Amber en willen vragen of ze mij een berichtje stuurt?" "Natuurlijk, doe ik voor je" glimlacht hij en hij geeft me een knuffel. "Joël en Jasper? Zouden jullie dat ook bij Naomi en Joan willen doen?" "Ja, ik heb je nummer alleen niet" grinnikt Joël "ik ook niet" lacht Jasper "ik vraag wel of Daley hem stuurt" "ik kan hem ook sturen" springt Viktor bij. "Dankje" glimlach ik en ik kijk Viktor even aan. "Doei" ik geef de jongens snel allemaal een knuffel en loop met Viktor mee.
"Wanneer gaan we dat drankje doen?" Vraagt Viktor als we voor mijn huis staan. "Ehm van de week?" "Is goed" "je hebt m'n nummer dus app me maar" "komt goed" glimlacht Viktor. We geven elkaar nog een knuffel "bedankt voor het thuisbrengen" "graag gedaan" hij geeft me een knipoog en ik loop naar de voordeur met m'n koffer achter me aan. "Doei" ik zwaai nog even en dan stapt Viktor zijn auto weer in.
JE LEEST
Backstage (voltooid)
FanfictionIk ben Vajèn Blind en ben het tweeling zusje van Daley Blind. Ik ben professioneel danseres en dans bij veel grote sterren op het podium. Met voetbal hou ik me niet zo bezig. Daley woont in Engeland maar we hebben veel contact. Bij een optreden kome...