Eindelijk weer matchday ❤️☺️
Ik ben nog druk bezig met schoonmaken als de bel gaat. Ik kijk op de klok en zie dat het 7 uur is. Als ik de deur opendoe zie ik Daley staan en vlieg ik in zijn armen. "Hey krullenbol" glimlacht hij "hey, kom binnen" ik doe een stap opzij en laat hem naar binnenlopen.
"Was je aan het schoonmaken?" "Ja" glimlach ik. "Je vraagt je vast af wat ik hier doe?" "Ja nogal" grinnik ik en ik gebaar naar Daley dat hij kan gaan zitten. "Wacht, dan pak ik even snel wat drinken, wil je een cola?" "Ja lekker" snel loop ik naar de keuken en schenk een glas cola en een glas water in.
"Oké ga je gang" ik plof naast Daley neer en luister aandachtig. "Ik eh heb wat over je gehoord" "oh wat dan?" Moeilijk kijk ik hem aan. "Dat je date met Viktor" zucht hij "waarom heb je niks gezegd?" Gekwetst kijkt Daley me aan wat me raakt. "Ik kon het niet echt daten noemen, maar wie heeft het gezegd?" "Dat doet er niet toe Vajèn, je weet hoe ik erover denk en ik dacht dat je altijd eerlijk tegen me zou zijn" "zoals ik al zei kan ik het niet echt een date noemen..." "Nee wat was het dan? Jullie waren met z'n tweeën aan het lunchen en na je laatste optreden een diner voor twee met kaarsjes en shit en voor als je denkt dat Viktor het heeft gezegd het antwoord is nee" onderbreekt Daley me en hij klinkt een beetje boos. Niet wetend wat ik moet zeggen kijk ik naar de grond en laat de woorden bezinken. "Ik heb me echt vergist in jou én Viktor Vajèn." "Goed oké ik zou niet meer met hem afspreken als je dat liever hebt" zucht ik en ik neem even een slok van m'n water. "En hij heeft een vriendin Jen" zegt Daley zachtjes. Ik verslik me bijna in m'n water maar kan het nog binnenhouden. Viktor een vriendin? Dan had hij het toch wel verteld? Of is het net zo'n klootzak als andere jongens?
"Het is niet dat ik je niet gelukkig wil hebben, want geloof me. Het liefste wat ik wil is jou gelukkig zien, maar niet met Viktor" ik knik want ik heb geen zin om ruzie met Daley te krijgen of om er tegenin te gaan.
"Had je vandaag nog een training?" "Ja" knik ik "hoe ging die?" "Ja op zich wel goed, had jij een training?" Ik draai m'n hoofd en kijk recht in het gezicht van Daley. "Ja ik had ook een training" ik knik en draai wat rondjes met m'n glas water. "Ben je nu boos op me?" "Ik schud m'n hoofd "nee, geen zorgen" Daley knikt en pakt ongemakkelijk zijn glas.
"Hoe gaat het met Candy en jullie baby'tje?" "Ja goed" er verschijnt weer een trotse glimlach op Daley zijn gezicht wat mij ook doet glimlachen. "Ik kan niet wachten om tante te worden" "ik kan niet wachten om papa te worden" "snap ik" ik glimlach en kijk om me heen.
"Goed ik had belooft snel weer terug naar het hotel te gaan, dus ik ga weer. Ga je ook kijken morgen?" Ik knik "wat is er?" "Niks" zeg ik snel en ik zet een gefakete glimlach op m'n gezicht. "Ik hou van je krullenbol" "ik hou ook van jou" Daley slaat zijn armen om me heen en drukt een kus op m'n haar.
Als Daley weg is besluit ik gelijk Viktor een berichtje te sturen.
Ik: hey Vik, je bent een leuke jongen maar het is beter om niet meer af te spreken sorry X
Snel leg ik m'n telefoon weg en laat mezelf op de bank vallen. Ik zou hem wel gewoon als vriend kunnen houden. Daar heeft Daley niks over gezegd. Maar als Viktor het niet tegen Daley heeft verteld, wie dan wel? Zou het Joël zijn of de meiden? Nee die zouden dat toch niet doen? Volgens mij weten hun hoe Daley erover denkt. Maar aan wie zou Viktor het dan verteld hebben? Of zou iemand ons gezien hebben? Allemaal, vragen waar ik geen antwoord op kan vinden.Na een tijdje nagedacht te hebben over wie het verteld zou kunnen hebben sta ik op van de bank en ga verder met het schoonmaken van m'n huis. Ik zet de radio aan en ga met een stofdoek, de stofzuiger en een dweil aan de slag.
Als het half negen is laat ik me tevreden op de bank vallen. Ik pak m'n telefoon en zie een berichtje van Viktor.
Viktor: hoezo? Wat is er?
Ik: dat kan ik je niet zeggen sorry
Viktor: Vajèn alsjeblieft?
Ik: sorry, het is beter als je het niet weet
Viktor: Vajèn kom op, ik meen het
Viktor: Vajèn alsjeblieft?
Viktor: laat ook maar, zoek het ook maar lekker uit
"Sorry Viktor" mijn stem klinkt gebroken en ik schrik er zelf wel van. Ik ben niet verliefd op Viktor? Of toch wel? Nee het kan niet. Ik leg m'n telefoon weg en zoek een film op Netflix.Mijn ogen schieten open als ik buiten wat getoeter hoor. Ik kijk op de klok en zie dat het al twee uur s'nachts is. Mijn tv heeft zichzelf al uitgeschakeld. Ik pak m'n mobiel en ruim nog even snel de glazen op. Via het raam in de deur kijk ik naar buiten en zie dat er aan de overkant een feestje is. Ik gaap even en loop naar boven.
Ik poets m'n tanden en haal even snel m'n make-up eraf. Met een plof laat ik mezelf op bed vallen. M'n mobiel leg ik snel aan de oplader en kruip onder de dekens om vervolgens weer in slaap te vallen.
JE LEEST
Backstage (voltooid)
FanfictionIk ben Vajèn Blind en ben het tweeling zusje van Daley Blind. Ik ben professioneel danseres en dans bij veel grote sterren op het podium. Met voetbal hou ik me niet zo bezig. Daley woont in Engeland maar we hebben veel contact. Bij een optreden kome...