Het schiet gewoon niet op met uploaden :p tot morgen X
Ongeduldig loop ik heen en weer te wachten op de bel. Als de bel door m'n appartement klinkt stokt m'n adem even. Als de bel nog een keer klinkt loop ik naar de voordeur.
"Hey" zeg ik een beetje ongemakkelijk als ik de deur heb opengedaan. "Hey krullenbol" glimlacht hij en hij slaat zijn armen om me heen.
"Wil je wat drinken?" "Een cola alsjeblieft" ik knik en loop naar de keuken waar ik wat te drinken inschenk.
"Sorry dat ik je eerst liet kiezen en daarna in de steek liet terwijl je voor mij koos" zegt Daley meteen als ik terug kom uit de keuken. "Excuses aanvaard, het was gewoon stom van me om te doen" ik glimlach zwakjes en ga naast hem op de bank zitten.
"Ehm is het echt over tussen jou en Viktor?" Vraagt hij voorzichtig. "Ja, toen hij terug was heb ik hem nog één keer gezien en daarna niet echt meer gesproken maar wel een keer gezien bij Ajax" "bij Ajax? Wat doe je bij Ajax?" "Nico ophalen" zucht ik. "Waarvoor?" "We zijn weer beste vrienden, net zoals vroeger. Geen zorgen" "dan is het goed denk ik."
"Waar is Candy eigenlijk?" "Hotel, we gaan kerst hier vieren zoals altijd" glimlacht Daley. "Kom geef me een knuffel krullenbol, ik heb je echt gemist" ik sta op en stap in Daley zijn armen. "Ik heb jou ook gemist" zeg ik zacht.
"Waarom heb je de kerstboom nog niet opgezet?" "Geen tijd" ik kijk m'n woonkamer rond opzoek naar een plek waar ik hem neer kan zetten. "Kom dan zetten we hem nu op, ik help je wel" glimlacht Daley lief. "Hij ligt boven" glimlach ik.
Met alle kerst spullen lopen we naar beneden. "Ik wil hem daar hebben" ik wijs naar het hoekje naast de bank en Daley knikt. Ik zet de radio op en zoek een kerst zender op. Zodra ik die gevonden heb beginnen we samen met de boom op te bouwen.
-
Als de boom staat zet ik de lichtjes die erin hangen aan. Tevreden ga ik naast Daley staan. "Ik zeg niks meer aan doen" "ik zeg we zijn niet helemaal klaar" verbaast kijk ik Daley aan terwijl hij naar een bak loopt. Hij pakt er wat roods uit en loopt weer mijn kant op. Als hij dichterbij komt zie ik twee kerstmutsen in z'n hand en begin ik te lachen. "Kom op doe op, het staat je altijd zo leuk" ik pak een kerstmuts aan en zet hem op m'n hoofd.Als Daley ook een kerstmuts op heeft pakt hij z'n telefoon en maakt een foto van ons twee. Als ik m'n telefoon erbij pak zie ik een melding van instagram. Blinddaley heeft je getagt in een foto. Glimlachend open ik de app en zie al snel de foto inbeeld komen. Ik zet er even snel een berichtje onder en leg m'n telefoon weer weg.
"Deze muts moet je ook opdoen met kerst" "dan moet jij het ook doen, dan doen we het samen" "afgesproken" lacht Daley. "Ik neem ze wel mee, want jou kennende vergeet je de jouwe" ik zet m'n muts op de kast en Daley zet die van hem er lachend naast "je kent me veel te goed krullenbol" "weet ik" grinnik ik.
"Zullen we een rondje lopen in de stad?" "Is goed" knik ik. Ik doe m'n jas aan en zodra Daley buiten staat doe ik de deur op slot.
Samen lopen we naar de stad. "Wil je nog ergens naar toe?" Vraag ik. "Starbucks? Dat zou Johan wel leuk vinden, ik kwam er zo vaak met jou en Can" "is goed" grinnik ik.
Samen lopen we de Starbucks binnen. Meteen loopt hij naar de kassa "wil je wat drinken?" "Doe maar gewone koffie" glimlach ik "komt eraan" knipoogt hij.
"Hey Daley, hoe gaat het?" Ik kijk om en zie Johan bij Daley staan. "Ja goed, lekker kerst vieren met m'n familie" "woont je zusje nog in Nederland? Ik zie haar bijna nooit" "ja ze staat daar" Johan draait zich om en kijkt me glimlachend aan. "Hey dat is lang geleden" "ja sorry, ik heb het een beetje druk" grinnik ik.
Zodra Daley de drankjes heeft gekregen nemen we weer afscheid. Net als we naar buiten willen lopen trekt Daley me mee. "Nico lang geleden man" ik draai me om en zie Nicolaï zitten. Ze geven elkaar een knuffel en dan slaat hij z'n armen om mij heen. "Ik ben blij jullie te zien" glimlacht hij "ik ook" Daley glimlacht lief naar me terwijl ik alleen maar knik.
"Ik ga vast naar buiten, kom je zo?" "Ja ga maar vast krullenbol" ik geef Nicolaï snel een afscheidsknuffel en loop naar buiten.
Na een kleine vijf minuutjes begin ik ongeduldig te worden. Ik loop weer naar binnen en zie Daley aan tafel zitten bij Nicolaï en Viktor. Fijn dit. "Eh Daley ik dacht dat je eraan zou komen" "ja sorry ik kwam Viktor tegen" als ik naar Viktor kijk kijk ik recht in z'n ogen. Ze lijken gebroken "eh kom je zo dan?" "Ja natuurlijk" snel loop ik weer naar buiten.
Ik ga op een bankje zitten. Steeds dwalen m'n gedachtes af naar de gebroken ogen van Viktor. Zou ik ze gebroken hebben?
"Joehoe Vajèn" "huh wat?" Ik knipper wat met m'n ogen en zie Daley met z'n hand voor m'n gezicht zwaaien. "Of je meegaat, waar zat je met je gedachtes? Bij je nieuwe vlam?" "Eh nee, gewoon een korte nacht gehad" lieg ik. Achter Daley zie ik Viktor en Nicolaï weglopen. "Kom dan gaan we naar huis" Daley trekt me van het bankje af en samen lopen we weer naar huis.
JE LEEST
Backstage (voltooid)
FanfictionIk ben Vajèn Blind en ben het tweeling zusje van Daley Blind. Ik ben professioneel danseres en dans bij veel grote sterren op het podium. Met voetbal hou ik me niet zo bezig. Daley woont in Engeland maar we hebben veel contact. Bij een optreden kome...