28

1.1K 33 0
                                    

Verveeld roer ik door m'n thee. Ik kan geen hap door mijn keel krijgen. Ik heb voor de rest nog van niemand iets gehoord. Viktor heeft wel gebeld maar ik heb niet opgenomen. Straks ga ik trainen, want binnenkort komt Justin Bieber naar Nederland voor een optreden waar ik moet dansen.

Ik zucht even als ik m'n telefoon hoor afgaan. Ik zie op m'n beeldscherm dat het Amber is. "Met Vajèn" probeer ik zo vrolijk mogelijk te zeggen. "Hey met Amber, ik wou vragen of je wat te doen hebt vandaag?" "Eh ja sorry ik moet trainen vandaag" "oh oké dan houd het op" "ja, we appen wel weer, ik moet gaan namelijk" "is goed, succes met trainen" "dankjewel, doei" met een zucht druk ik haar weg en stop wat fruit in m'n tas. Met nog een flesje water loop ik m'n huis uit naar m'n auto.

"Hey Laura" ik begroet haar met een kus op haar wang. Meestal trainen Laura en ik altijd samen en hebben we ook samen optredens. "Hey hoe gaat het?" "Gaat wel" knik ik "met jou?" "Goed hoor" glimlacht ze.
-
"Doei Laura" na een knuffel pak ik m'n spullen bij elkaar en loop naar m'n auto. Met m'n gedachten ergens anders rijd ik naar huis.

Blij dat ik weer thuis ben stap ik gelijk onder de douche. Ik ga straks maar even langs m'n ouders.

Na het douchen kijk ik op de klok en zie dat het vier uur is. Ik doe een beetje make-up op en doe snel m'n natte haren in een knot.

Ongeduldig druk ik op de bel. De deur wordt opengedaan door m'n moeder die me verrassend aankijkt. "Hey wat doe jij hier?" Zegt ze verbaasd. "Ik dacht ik kom even langs" glimlach ik. "Gezellig, kom binnen" ik geef m'n moeder een kus op haar wang en loop langs haar heen.

"Ohja pap is natuurlijk met het Nederlands elftal weg" "ja was je het vergeten?" Ik knik en ga op de bank zitten. "Ik krijg straks wel bezoek" "oh dan ga ik straks wel weer" "van mij mag je blijven" glimlacht ze. "Nee ik ga straks wel weer" ik glimlach vriendelijk en pak een glas water aan die m'n moeder me voorhoud. "Hoe gaat het met je?" "Ik heb het druk, maar het gaat wel goed" knik ik "met jou?" Vraag ik erachteraan. "Ook goed hoor"

"Vajèn?" Roept m'n moeder vanuit de keuken "Ja?" "Kom is" ik sta op van de bank en loop naar de keuken. "Proef is" ik pak de lepel aan en stop het in m'n mond. "Mmh dit is zo lekker, wat is het?" "Een nieuw receptje" grinnikt ze. "Zou je het willen doorsturen?" "Natuurlijk" knikt ze.

Als de bel gaat pak ik m'n spullen bij elkaar en stop alles in m'n tas. "Oh hey Vajèn dat is lang geleden" glimlacht Petra, een vriendin van m'n moeder. "Oh hey, ja klopt" glimlach ik "maar ik ga er helaas weer vandoor" ik geef m'n moeder een kus op haar wang en loop het huis uit.

Als ik thuis ben zie ik het briefje van Nicolaï liggen en besluit ik hem maar te appen.
Ik: hey er is niks aan de hand maar als er wat met jou is kan je mij ook appen X
Ik leg m'n telefoon weer weg en start Netflix op. Ik kijk even op de klok en zie dat het bijna half zes is. Ik stop snel m'n eten in de magnetron en start een film op.

Terwijl ik m'n eten opeet kijk ik de film af. Ik zucht even als de bel gaat en breng m'n lege bord snel naar de keuken. Rustig loop ik naar de deur en doe hem op een klein kiertje open. "Heey Vajèn" zegt Amber vrolijk. "Hey kom binnen" ik zet de deur wat verder open en zie ook Naomi, Joan en Candy staan. Alle vier geven ze me een knuffel "ik heb niks tegen jou en Viktor" fluistert Candy zacht als ze me knuffelt. Ik slik en ze wrijft even over m'n rug. Ze loopt door naar de kamer waar de andere meiden ook al zijn.

"Wat brengt jullie hier?" Vraag ik nieuwsgierig als iedereen wat te drinken heeft. "De jongens zijn bij het Nederlands elftal, ik was in Nederland dus we dachten we gaan even naar jou" glimlacht Candy. "Hoe gaat het met jullie?" "Met ons goed, en met jou?" Vraagt Naomi lief. "Ook wel goed" knik ik glimlachend.

Ik zie m'n telefoon oplichten en snel werp ik een blik op m'n telefoon.
Nicolaï: oh hey, ja is goed zal ik doen X
Ik klik m'n telefoon uit en leg hem aan de kant. Wenkbrauwwiebelend kijken de meiden me aan "niks bijzonders" grinnik ik zachtjes. "Dat zeggen ze allemaal" lacht Joan "het was Nicolaï maar hoor" "heb je weer contact met hem?" Vraagt Candy verrast "ja hij stond van de week aan de deur samen met Esmee na dat incidentje en het voelde weer als ouds" glimlach ik voorzichtig. "Dat incidentje?" Onbegrijpelijk kijkt Amber ons aan. Shit... Hun wisten het niet.

Nadat ik alles heb verteld knikken de meiden begrijpend "je kon het ons gewoon vertellen hoor en Daley moet niet zo zeuren sorry Can" "ik sta ook achter Viktor en Vajèn maar ik bemoei me er niet te veel mee" schiet Candy in de verdediging tegen Joan. "Achja ik zie het wel als ik Viktor weer spreek" "heb je hem nog niet gesproken?" Ik schud m'n hoofd en neem een slok van m'n drinken. "Ik wil ze allebei niet kwijt maar ik zie het wel, wilt er iemand nog wat drinken?"

Met 5 glazen loop ik weer terug naar de woonkamer. "Hoe gaat het met je baby?" Vraag ik als ik weer heb plaatsgenomen op de bank. "Goed hoor" glimlacht Candy van oor tot oor "ah dat is mooi" ze knikt blij en wrijft even over haar buik. "Hoe lang ben je al zwanger?" Vraagt Amber aan Candy "Zes maanden" antwoord ze vol trots "dat gaat echt snel."
-
"Laten we gaan Candy" glimlacht Joan vriendelijk. "Ja is goed" Candy staat ook op en slaat haar armen om me heen. "Ik spreek je snel wel weer" ik knik en even later laten we elkaar weer los. "Dag Vajèn, het was heel gezellig" ook Joan slaat haar armen om me heen. "Vond ik ook" glimlachend kijk ik de meiden aan en geef ook Amber en Naomi nog een knuffel.

Ik ga in de opening van de deur staan en wacht tot alle auto's uit het zicht zijn. Zodra dat gebeurd is sluit ik de voordeur waarna ik gelijk doorloop naar boven.

Backstage (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu