Geen woorden voor wat er vanavond gebeurd is....
Ik hoop dat ik jullie (de Ajacieden) een beetje kan blij maken met dit hoofdstuk aangezien Ajax uit de Europa league ligt. Ik geloofde er niet echt meer in, maar ik had nog hoop. Helaas mocht het niet zo zijn. Tot zondag XEsmee: je bent al in Nederland toch? Zoja samen shoppen?
Ik: ja is prima ik ben om 13:00 bij jou
Esmee: ik dacht dat we dan konden gaan lunchen in de stad
Ik: ook goed ik ben 11:30 bij jou
Esmee: tot dan XAls ik op de klok kijk zie ik dat het al half elf is dus snel doe ik wat kleren aan. Als dat gedaan is doe ik m'n make-up en ga richting Esmee.
"Hey Es" "heeey, nog gefeliciteerd" ze slaat haar armen om me heen en houd me stevig vast. "Dankjewel" ik pak het uitgestoken cadeautje aan en pak het uit. Het is een prachtige ketting en gelijk doe ik hem om.
"Mag ik een tosti en een zoete witte wijn?" De ober knikt en ik glimlach vriendelijk. "Vreetzak ben je ook" lacht Esmee als de ober weg is. "Ik heb nog niet ontbeten" ik grinnik en kijk haar beledigt aan.
"Leuke verjaardag gehad?" "Jawel, ik had alleen gehoopt dat ik de dag erna alleen met Daley en Candy zou zijn maar dat was dus niet zo" ze knikt begrijpend en net als ze wat wilt zeggen komt de ober eraan met onze bestelling.
"Was het niet gezellig met hun dan?" "Dat wel, ik ga nog een keer wat drinken met iemand maar ik zie Daley amper dus wou ik wel wat qualitytime" "ik snap het, maar dat komt wel weer" ik knik en dan gaat m'n telefoon.
"Met Vajèn" "hey Vajèn met pap, hoe was het in Engeland?" "Oh ja leuk hoor" "mooi, kom je snel een keer langs bij ons?" "Ja ik stuur wel een appje als ik tijd heb" "oké is goed, ik zou graag langer willen praten maar ik heb het druk" "oké doei" hij heeft al weer opgehangen en ik zucht even zachtjes.
"Maar goed met iemand afgesproken dus?" Esmee wiebelt raar met haar wenkbrauw en lacht vermakelijk. "Denk er alsjeblieft niks achter oké? Hij is nog jonger dan mij" "oké, ik hoor je verhaal wel als jullie afspraakje is afgelopen" ik sla haar zachtjes tegen haar schouder waarna ze weer begint te lachen.
"Wanneer heb je weer grote optredens?" "Eh binnenkort volgens mij bij the voice of Holland, ik moet er morgen voor oefenen in ieder geval" "je hebt nooit je agenda in je hoofd zitten eh?" Lacht ze "nee het staat in m'n telefoon dat vind ik goed genoeg, dat jij nou je hele agenda kent ja sorry maar dat ga ik echt niet doen" ik grinnik en neem een slok van m'n drinken.
"Oh Es ik ben verliefd" "op wie?" Enthousiast komt Esmee mijn kant op "Dit jurkje" zucht ik verliefd "muts, ik dacht op een echt iemand" ik begin te lachen en zoek m'n maat om hem vervolgens te passen.
"Oh wauw, die moet je echt kopen Jen" ik kijk achter me en zie Esmee staan. "Ik vind hem echt geweldig" ik glimlach en loop het pashokje weer in.
Nadat we hebben afgerekend en nog wat andere winkeltjes in zijn geweest lopen we weer naar huis. "Hèhè dat was me het dagje wel weer" "pfff zeg dat wel" "ik ga maar naar huis want Timo zou wel op me wachten voor het avond eten" "je verwend je vriend teveel" lach ik. "Dat verdiend hij wel" knipoogt Esmee en ik loop met haar mee naar de voordeur. "Hoe gaat het eigenlijk met Timo?" "Ja goed" knikt Esmee "ik zie je wel weer, succes met je training" "dankjewel" ik glimlach en zwaai Esmee uit.
Ik kijk in m'n koelkast en zie een bakje salade staan. Ik haal het uit de verpakking en plof op de bank neer. Ik kijk naar een film op Netflix terwijl ik m'n salade opeet.
Ik: hey pap, ik heb morgen na m'n training wel tijd. Uurtje of 14:00?
Papa: is goed meisje, kom je naar mij? Ik moet nog wat doen voor het Nederlands elftal
Ik: is goed tot morgen
Ik glimlach en wil net m'n telefoon wegleggen als ik een berichtje krijg van een onbekend nummer.
0677699201: hey Vajèn, ik ben Viktor. Morgen om 12:00 samen lunchen?
Ik: hey Viktor, sorry morgen moet ik trainen en daarna heb ik afgesproken met m'n vader.
Viktor: geeft niet, overmorgen dan?
Ik: is goed
Ik leg m'n telefoon weg en kijk verder naar de film. Ik heb nooit heel veel contact met Viktor gehad. Ik had meer contact met Davy, Jasper en Joël omdat hun een vriendin hebben waar ik veel mee omging. Die moet ik binnenkort ook maar eens appen om af te spreken. Wat heb ik toch een druk leven. Ik grinnik even en concentreer me weer op de film.Als na een tijdje m'n ogen beginnen dicht te vallen besluit ik maar naar boven te gaan. Ik leg alvast wat spullen klaar voor morgen aangezien ik vroeg moet opstaan en ik daar soms wel wat moeite mee heb.
JE LEEST
Backstage (voltooid)
FanfictionIk ben Vajèn Blind en ben het tweeling zusje van Daley Blind. Ik ben professioneel danseres en dans bij veel grote sterren op het podium. Met voetbal hou ik me niet zo bezig. Daley woont in Engeland maar we hebben veel contact. Bij een optreden kome...