Viktor: hey, ik moet me over een paar dagen melden in Denemarken. Zou je het leuk vinden om mee te gaan? Als het kan met je optredens enzo :)
Ik: hey wat goed! Ik ben blij voor je. Eh lijkt me leuk. Is het goed als ik dan vanuit Engeland kom? Ik ga vandaag al weg.
Viktor: is goed, dan app je me maar als je op Schiphol in Denemarken bent. Dan kom ik je halen X
Ik: is goed doe ik X
M'n telefoon zet ik alvast op vliegtuig stand als ik door de douane loop. Even geen gezeur aan m'n hoofd maar een beetje rondlopen op Schiphol.Als ik in een winkeltje kom pak ik wat tijdschriften. Als dat is afgerekend loop ik naar m'n gate waar ik neerplof en m'n tijdschriften opensla.
Ik zucht even als ik eindelijk in m'n stoel zit. Ik doe m'n oortjes in en nadat ik m'n gordel heb omgedaan sluit ik m'n ogen.
Na een kort vluchtje zijn we geland. Als ik m'n koffer heb en naar de aankomsthal loop zie ik Candy al staan. "Hey Can" glimlachend geef ik haar een knuffel. "Hey hoe gaat het?" "Goed, met jou? Je buik groeit al aardig" "Ook goed en ja klopt" knikt ze. "Zullen we naar huis? Daley zit te wachten op je" "waarom is hij dan niet meegegaan?" "Hij had geen zin in pers" ik rol m'n ogen en loop achter Candy aan naar de auto.
Na een korte rit komen we aan bij het huis van Daley en Candy. Net als de auto geparkeerd staat gaat de voordeur open. "Krullenbol" glimlacht Daley "hey" ik geef hem met gemengde gevoelens een knuffel. "Zou ik je koffer dragen?" "Is goed" knik ik. Hij pakt hem uit de auto en draagt hem naar binnen naar m'n logeerkamer.
"Heb je al gegeten?" "Ja in het vliegtuig even snel" knik ik. Aan alles voel ik dat de sfeer anders is dan normaal en ik weet dat het aan mij ligt. Ik loop met een riskant geheim rond. Ik glimlach als ik m'n thee in m'n handen gedrukt krijg. Met het lepeltje speel ik met de hete thee. "Is er iets?" "Oh nee hoor" ik glimlach zwakjes zonder ze aan te kijken. "Je zou vast moe zijn door de vlucht" ik knik en pers er een glimlach uit terwijl ik Daley aankijk.
"Heb je een bikini bij je?" Moeilijk kijkt Daley me aan. "Eh volgens mij wel, hoezo?" "Ik heb een nieuw speeltje" grijnst hij "loop maar mee" met m'n thee in m'n handen geklemd loop ik nieuwsgierig achter Daley aan.
We lopen richting de tuin waar hij snel de schuifdeur opendoet. Als ik naar buiten stap zie ik een heel gezellig hoekje waar een jacuzzi staat. "Oh wauw wat mooi" Daley doet de hoes er voor de helft af en ik zet wat stappen dichterbij. Met m'n hand ga ik door het warme water. "Het is echt heel mooi en het ziet er ook zo gezellig uit" "hoe lang blijf je hier?" "Ik heb overmorgen m'n optreden" "we kunnen er morgenavond wel in, nu mag ook hoor maar als je liever op tijd naar bed wil vind ik het ook goed" "zullen we morgenavond gaan?" "Natuurlijk" glimlacht Daley en hij doet de hoes er weer omheen.
"Moet je morgen nog wat doen?" Daley ploft weer op de bank en ik ga naast hem zitten terwijl ik m'n thee opdrink. "Ja repeteren" knik ik. "Hoe laat?" "Ehm tien uur" "zou ik je brengen en ophalen?" "Ja graag" "dan is het brengen wel iets eerder" "dat is niet erg" ik glimlach zwakjes en neem nog een laatste slok.
"Vroeger gingen we ook altijd samen op stap met de auto. Ik bracht jou naar dansen en ik ging naar voetbal" "dat weet ik nog wel" knik ik. "En samen naar school als we dezelfde tijden hadden" "ja en bijna elk meisje was verliefd op je" zucht ik. "Echt?" "Doe nou niet alsof je het niet wist" "ik lette meer op de jongens die de hele tijd om jouw heen hingen" "ja grappig man."
"Oh Vajèn, Candy en ik moeten morgen na mijn training wel even langs het ziekenhuis" "is goed, ik ben laat klaar en anders neem ik wel een taxi ofzo" knik ik. Ik pak m'n telefoon erbij en haal hem van vliegtuigstand. Gelijk krijg ik allemaal berichtjes binnen.
Viktor: hey, ben je al geland?
Ik: hey, ja sorry m'n telefoon stond nog op vliegtuigstand
Viktor: is het gezellig daar?
Ik: ja hoor
Ik kan niet tegen Viktor zeggen dat ik me kut voel omdat ik iets groots achter hou voor Daley. Viktor zou dan zeggen dat ik het Daley gewoon moet vertellen, maar ik kan het niet."I-ik denk dat ik naar bed ga" "is goed, slaaplekker krullenbol" Daley staat op van de bank en geeft me een knuffel waarna Candy hetzelfde doet. "Tot morgen" met m'n mobiel in m'n handen loop ik naar boven.
Nadat ik m'n avond routine gedaan heb trek ik nog even wat dikke kleren aan en loop via het balkon naar buiten waar ik Viktor bel. "Hallo met Viktor" "hey met mij" zeg ik zacht. "Hey hoe gaat het?" "Goed hoor, met jou?" "Ook goed, ik mis je wel" "ik jou ook" glimlach ik. "Slapen Daley en Candy al?" "Nee, ze zijn nog beneden, ik ben alvast naar boven gegaan" "oh okey" een koude rilling loopt over m'n rug. "Is het goed als we morgen verder praten?" "N-natuurlijk" "wat is er?" "Niks, ik heb het alleen koud, ik sta buiten op het balkon" "ga maar snel naar binnen, hou van je" " ik hou ook van jou, doei" snel loop ik naar binnen. Als ik de trap hoor duik ik m'n bed in en ga onder de dekens liggen waarna ik snel in slaap val.
JE LEEST
Backstage (voltooid)
FanfictionIk ben Vajèn Blind en ben het tweeling zusje van Daley Blind. Ik ben professioneel danseres en dans bij veel grote sterren op het podium. Met voetbal hou ik me niet zo bezig. Daley woont in Engeland maar we hebben veel contact. Bij een optreden kome...