01

2.2K 48 4
                                    

"Vajèn je moet me even helpen" Een kwartier voordat de show begint is het altijd 1 grote chaos backstage. "Ik kom eraan" ik loop snel naar Kirsten, die ook danst, toe. "Wat is er?" "Kun je m'n shirt aan de achterkant even goed doen?" Ik knik en ze draait zich om. Ik doe haar shirtje goed en controleer mezelf ook nog even snel.

"De danseressen en Robin Thicke mogen jullie na de show ontmoeten" hoor ik iemand zeggen. Ik kijk om en zag een groepje mannen staan met een VIP kaart. Ik schenk er geen aandacht meer aan en neem nog een slokje van m'n water.

"Meiden na de show hier verzamelen" ik knik en we rennen snel het podium op waar Robin al begonnen is met de show. Als het liedje Blurred lines te horen is komen de mannelijke dansers ook op en dansen we flirtend met elkaar.

Uitgeput laat ik mezelf op een stoel vallen. "Hoelang gaat het duren? Vajèn en ik moeten een vlucht naar Engeland halen" hoor ik Candy de vriendin van Daley zeggen. Ohja dat is waar ook. Candy en ik gaan straks naar Engeland waar Daley samen met Candy woont. Morgen komen er nog wat vrienden want dan zijn Daley en ik jarig en worden we 25.

"Nou dit zijn de prachtige danseressen van vanavond" hoor ik James zeggen en ik kijk op waar ik hetzelfde groepje jongens zie staan. "Heeey Candy" hoor ik de jongens zeggen en verbaasd kijk ik om. "Ja Vajèn je herkent ons niet" grinnik een blonde jongen. "Herken je ons niet meer?" "Volgens mij begin er wat te dagen" "Vajèn kom op, oude teamgenoten van Daley" "Ohja natuurlijk" grinnik ik.

"Herken je me nog? Ik ben Viktor" "jaja ik weet het alweer" zeg ik ongemakkelijk. "Je zou morgen maar 25 worden" "ja jeetje hou op hoor" Viktor lacht nog wat en loopt naar wat andere danseressen. "Komen jullie morgen ook naar Daley zijn verjaardag?" Vraagt Candy en nieuwsgierig kijk ik naar de jongens. "Natuurlijk dat kunnen we niet missen toch Joël?" "Nee zeker niet" lacht een jongen met donker haar. Ohja dat was Joël "zullen we even een namen rondje doen?" Lachend kijkt Viktor me aan. "Zei ik dat hardop?" "Ja ik ben Jasper" lacht hij, "Davy" "Joël" "ja oké ik weet het weer" grinnik ik. "Ja zullen we gaan Vajèn? Anders missen we onze vlucht" ik knik en zeg de jongens gedag.

"Herkende je ze echt niet meer?" "Ze kwamen wel bekend voor maar ik heb ze nooit super vaak gezien ofzo" "nee dat is waar" lach Candy en we stappen het vliegtuig in. "Ik ben kapot" "ik ook" gaapt Candy. Ik zak onderuit in de vliegtuigstoel en sluit m'n ogen.

"Vajèn wakker worden we zijn geland" ik doe m'n ogen open en zie Candy al staan. Ik pak m'n spullen bij elkaar en loop achter Candy het vliegtuig uit.

"Hey Vajèn lang niet gezien" "ja het is alweer even geleden" knik ik en ik geef Daley een knuffel. "Hoe gaat het?" "Ja goed" knik ik "met jou?" "Ook goed."

"Geef jullie koffers maar" Daley pakt onze koffers en met z'n drieën lopen we naar de auto. "Ik ga slapen maak me maar wakker als we er zijn" "slaapkop" lacht Candy en ik grinnik even.

"Zou ik haar tillen?" Hoor ik in de verte en gelijk gaan m'n ogen wijd open "ik loop wel gewoon" gaap ik en ik stap de auto uit. Ik pak m'n koffer en sleep hem achter me aan naar de voordeur die Daley opent.

"Welterusten" Daley steekt zijn hoofd om de deur van de logeerkamer en glimlacht lief. "Welterusten" glimlach ik en ik sluit m'n ogen om vervolgens in een diepe slaap te vallen.
-
"Er zijn er twee jarig hoera hoera" hoor ik Candy zingen. "Can hoe lief het ook is je kan niet zingen lieve schat" hoor ik Daley zeggen en ik grinnik even. Ik stap m'n bed uit en loop naar Daley zijn kamer. Als ik de kamer binnenkom zit Candy op bed en Daley ligt ernaast. "Hey gefeliciteerd zusje" "jij ook grote broer" glimlach ik en we geven elkaar een knuffel. Ik ontvang nog een knuffel van Candy en als de bel gaat loop ik snel naar beneden.

Ik doe de deur open en pak Daley zijn cadeau van mij en Candy aan van de bezorger. Ik bedank de man en doe de deur weer dicht. "Daley kom is" roep ik naar boven als Candy de trap al afkomt. In alleen een sportbroekje komt hij beneden en hij kijkt me nieuwsgierig aan. "Jouw cadeau, van mij en Candy" ik geef het aan Daley en hij begint het uit te pakken.

"Wauw dit is prachtig" Daley kijkt bewonderend naar het doek waar foto's van hem en eentje met onze vader erbij op zijn geschilderd. Hij zet het tegen de muur en slaat zijn armen om ons heen "heel erg bedankt, het is zo mooi" "graag gedaan" glimlach ik. "Mijn cadeau voor jou die krijg je later vandaag" ik knik en loop naar boven om me klaar te maken.

Zodra ik m'n make-up gedaan heb en een leuk jurkje aanheb doe ik nog snel m'n haar en als m'n krullen goed zitten loop ik met m'n pumps in m'n hand naar beneden en zet ze in de gang neer. "Hey krullenbol, je ziet er schitterend uit" "dankje" glimlach ik en ik ga bij ze aan tafel zitten.

"Maar ik hoorde dat je Jasper, Davy, Viktor en Joël niet meer herkende" "ja klopt" grinnik ik en ik smeer een broodje "hun komen ook vanavond" ik knik en neem een hap van het broodje.

Backstage (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu