30

1K 33 2
                                    

Extra update omdat ik het zo langzaam vind gaan :p

Nicolaï: moet je vandaag iets doen? Trainen ofzo?
Ik: Nope, heb dagje vrij
Nicolaï: samen lunchen?
Ik: prima hoe laat? Ik neem aan dat je moet trainen?
Nicolaï: gewoon na m'n training?
Ik: prima ik haal je wel op, ik kom er vast nog wel binnen
Nicolaï: prima, anders app je maar dan stuur ik iemand om je op te halen
Ik kijk even op de klok en zie dat ik nog meer dan genoeg tijd heb. Ik begin maar met een verfrissende douche.

Als ik m'n haar laat drogen begin ik alvast met m'n make-up. Als eerst werk ik snel m'n wallen weg van deze verschrikkelijk nacht.

Als ik klaar ben zet ik een film op op Netflix en verdiep me helemaal in de film totdat ik opschrik van m'n telefoon die afgaat. Op m'n scherm zie ik dat het Esmee is. Na een korte mentale voorbereiding neem ik op. "Met Vajèn" "hey ik zag dat je me gebeld had" "eh ja, m'n vraag was of je nog boos op me bent. Het spijt me namelijk echt, ik dacht gewoon dat het beter was zo" "ik snap het, ik had niet zo moeten reageren. Zullen we ergens eten om het verder uit te praten?" "Sorry ik heb met Nicolaï afgesproken, zullen we anders appen dan kunnen we allebei even kijken wanneer we tijd hebben" "is goed" "ik moet gaan ik spreek je wel weer" "is goed doei" opgelucht haal ik adem als ze heeft opgehangen. Als ik op de klok kijk zie ik dat het tijd is om naar de toekomst te rijden. Snel zet ik m'n tv uit en verzamel wat spulletjes bij elkaar.

Als ik bij de toekomst aankom zie ik Peter de parkeerwachter staan. "Hey Peter" "hey Vajèn dat is lang geleden" glimlacht hij "wat kom je doen?" "Ik kom iemand halen, mag ik naar binnen?" "Natuurlijk" glimlachend doet hij de poort open. Ik parkeer m'n auto op een lege parkeerplaats en loop richting de kantine waar ik Davy tegenkom. "Hey Vajèn wat doe jij hier?" "Weet je toevallig waar Nico is?" "Onze Nico is in de kleedkamer, ga er maar naartoe hij was de laatste als het goed is" "oké dankjewel" ik glimlach zwakjes en loop richting de kleedkamer.

Net als ik wil kloppen hoor ik wat geluiden uit de kleedkamer komen. Nieuwsgierig druk ik m'n oor tegen de deur.
I see her face
And in my mind
I sieze the day
Whenever she's nearby
It's like nothing really matters, no
Nothing really matters

"Dit liedje beschrijft gewoon een deel van m'n gedachtes, de meeste tekst klopt ook gewoon" ik schrik van de stem. Het is de stem van Viktor.

She completes me
Like she reads me
Right or wrong
It's so clear she's
All that I need
All I need yeah

Niet wetend wat te doen blijf ik luisteren naar wat er zich in de kleedkamer afspeelt.

I know what it feels like
Swimming through the stars when I see her
And I don't need air because I breathe her

Ik was zo in gedachten verzonken dat ik de rest van het gesprek niet meer gehoord heb. Ik schrik op als ik een stem dicht bij de deur hoor. "Hey ik ga, ik heb met iemand afgesproken" "is goed, veel plezier" hoor ik Viktor zeggen. Snel draai ik me om en wil weglopen als ik m'n naam hoor. Een tikkeltje ongemakkelijk draai ik me om. "Oh hey, Davy zei dat je hier was" "zullen we gaan?" Vraagt Nicolaï en ik knik. "Wat is dit?" Niet begrijpend kijkt Viktor ons aan. "We zijn beste vrienden, altijd al geweest, maar toen Daley weg ging bij Ajax spraken we elkaar nooit meer en dat was mijn schuld. Nu zijn we gewoon weer beste vrienden niks meer, niks minder" Nicolaï knikt en ik ben blij dat het er zo goed uit kwam. "Nou veel plezier dan" zegt hij en hij loopt langs ons heen.
-
"Ik heb Esmee nog gebeld gister" zeg ik als we aan tafel zitten. "Echt? Wat zei ze?" "Ze nam niet op, vanochtend belde ze terug. We gaan nog een keer afspreken om het een beetje uit te praten" "oh wat fijn" glimlacht Nicolaï en ik knik.

"Heb je eigenlijk wat gehoord van het gesprek van mij en Viktor?" Zou ik de waarheid vertellen of niet. "Eh nee, hoezo?" Waarschijnlijk was dat toch maar de helft van het gesprek. "Oh nee gewoon" "waar ging het over dan?" "Mannen dingen" grinnikt Nicolaï zacht waarna ik met m'n ogen rol.

"Hoe ging je optreden laatst?" "Ging wel goed, heb je het nog over Daley gehad?" "Met Viktor bedoel je?" Ik knik voorzichtig en neem een slokje van m'n drinken. "Ja, uhm hij heeft ook nog geen contact gehad met Daley" ik zie dat Nicolaï wat achterhoud maar toch knik ik voorzichtig en neem nog een hap van m'n broodje.

"Spreek jij Daley nog vaak?" "Mwah, valt mee, hoezo?" "Omdat je niet op zijn verjaardag was" "oh ja ik weet het niet meer, volgens mij kon ik niet" ik knik als teken dat ik het begrijp.

Als ik m'n telefoon hoor afgaan zoek ik hem in m'n tas. Nadat hij een paar keer is overgegaan heb ik hem gevonden en neem snel op. "Met Vajèn" "hey met pap, dat duurde wel lang zeg" "ja ik kon hem niet vinden in m'n tas" grinnik ik. "Hoe gaat het met je?" "Ja goed met jou ook?" "Ja ook" "pap? Is het goed als ik een andere keer terug bel? Ik heb het een beetje druk op dit moment" "natuurlijk meisje, tot later" "doei" glimlachend hang ik op. "Nog steeds een vaders kindje?" "Ja nog steeds" een beetje beschaamd stop ik m'n telefoon terug in m'n tas. "Ik vind het wel schattig" gniffelt Nicolaï "ja echt super schattig" lach ik sarcastisch. "Ik meen het hoor" lacht hij "jaja" ik grinnik zachtjes.

Backstage (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu