De felle ochtendzon schijnt in m'n ogen en gelijk knijp ik ze weer dicht. Mijn hoofd lijkt wel uit elkaar te barsten. Zuchtend loop ik naar beneden waar ik Viktor in de keuken aantref. "Goeiemorgen" zeg ik ongemakkelijk "goeiemorgen" hij geeft me een bakje met yoghurt die ik dankbaar aanpak. Uit de kast pak ik nog een paracetamol en geef er ook één aan Viktor.
"Ik dacht ik maak even een ontbijt voor je" "dankje" "weet je nog wat er gebeurt is gister?" "Ik weet het nog" zucht ik. "Heb je spijt?" "Ik weet het niet, ik wil Daley niet teleurstellen" "maar ik hou van je Vajèn, we kunnen het proberen toch? Het duurt niet lang meer voordat ik m'n lippen op die van jou druk zonder dat we een relatie hebben" "Het gesprek met Daley is nog niet eens twee maanden geleden" "lang genoeg toch? We houden het gewoon geheim." Ik knik langzaam, snel loopt hij naar de radio en zet hem aan.
Gisteravond begon het als een ding voor ons.
En niemand kon weten hoe het ging voor ons.
Samen in een taxi naar een goeie nacht.
En shit ik zou niet weten wat we moeten straks.
Ik dacht ik ben de man die dit wel even doet.
Maar nooit verwacht dat ik me zoveel beter voel.
Met jou hiernaast me dus verlaat me niet en blijf maar liggen.
En besef hoe je me raakt van binnen.Viktor pakt mijn handen en glimlachend kijkt hij me aan.
Dus blijf je hier bij mij.
Ik heb je nodig aan m'n zij.
We weten dat het liefde is.
Dus ik vraag je blijf bij mij."Lieve Vajèn wil je mijn vriendin zijn?" "Ja dat wil ik" zeg ik twijfelend er verschijnt een glimlach op Viktor zijn gezicht en hij drukt zijn lippen op de mijne.
Ik ben veel te gevoelig voor een nacht als dit.
Omdat je zachte bips één van m'n zwaktes is.
Ik wil in je armen en laat je nooit meer gaan.
En wat ze van me zeggen moet ik boven staan.
Met jou leg ik me wegen af op puur gevoel.
Normaal ben ik te stoer en hou me uren cool.
Maar eerlijk lieve schat als jij me nu verlaat weet ik niet of me verdriet nog weggaat."Maar ik wil wel dat je het geheim houdt, gewoon even kijken hoe het gaat tussen ons" "dat kan ik, geloof me" "ik geloof je" knik ik. "Joël.." "Wat is er met Joël?" "Eh niks" "Vajèn wat is er met Joël? Ik ben je vriend" hoopvol kijkt Viktor me aan. "Hij zei gister, of eigenlijk vannacht dat we niks raars moesten gaan doen" "achja maak je geen zorgen, als jij het tegen niemand vertelt komt niemand het te weten. Ik beloof het" ik glimlach en stap in zijn armen. "We hebben ook niks raars gedaan, alleen gezoend en samen geslapen. Voor de rest is er niks gebeurd" "dat is waar" knik ik.
"Zullen we wat leuks doen samen? Een filmpje kijken ofzo?" "Is goed" knik ik. "Zoek maar vast een film uit, dan pak ik wel wat drinken" Viktor knikt en loopt naar de woonkamer. Ik werp snel een blik op m'n telefoon en zie een berichtje van Daley.
Daley: hey krullenbol ❤️, ik hoorde van Can dat je een optreden in Engeland hebt. Kom je bij ons logeren? X
Ik: hey❤️, ja is goed, gezellig!
Glimlachend leg ik m'n telefoon weg. Ik schenk wat te drinken in en gelijk voel ik me alweer schuldig. "Kom op Vajèn" fluister ik zachtjes tegen mezelf.Met twee glazen loop ik naar de woonkamer waar Viktor een film aan het zoeken is. "Zullen we deze kijken?" "Prima" knik ik. Ik plof naast hem neer en gelijk voel ik zijn arm om me heen. Voorzichtig ga ik tegen hem aanliggen. Hij drukt nog een kus op m'n hoofd waarna ik me op de film concentreer.
In m'n ooghoeken kijk ik naar Viktor die wat met m'n haar speelt. Ik glimlach en richt m'n blik weer op de tv waar de film nog steeds bezig is.
Als de film is afgelopen sta ik vermoeid op. "Wil je nog wat drinken?" "Nee, ik moet zo weer naar huis sorry" "geen sorry" glimlach ik. "Ja laat ik m'n schoenen maar even aandoen" ik knik en loop naar de grote tafel waar ik op ga zitten wachten tot Viktor klaar is.
Als zijn schoenen aan zijn loopt hij naar me toe. Hij kijkt me recht in m'n ogen en drukt zijn lippen op de mijne.
"Je bent zo mooi" fluistert hij als hij me intens aankijkt. Hij speelt wat met m'n krullen en zachtjes grinnik ik. "Jij bent zo lief" hij grijnst wat en drukt snel een kus op m'n mond. "Ik zie je snel weer, denk ik" "vast wel, ik moet wel naar Engeland voor een optreden" hij knikt en loopt naar de gang.
"We appen wel" "is goed" ik doe de deur al voor hem open, maar snel drukt hij hem weer dicht. "Ik eh..." "Ja jij?" "Hou van je" hij slaat zijn ogen neer. Met m'n hand til ik zijn kin op. "Ik ook van jou" er ontstaat een grote glimlach op zijn gezicht. Ik druk nog een kus op zijn mond en doe de deur voor hem open. "Doei" "doei Vik" glimlachend zwaai ik hem uit.
Zodra de deur dicht zit komen er gemengde gevoelens bij me op. Moet ik nu blij zijn? Viktor maakt me gelukkig, maar ik wil Daley niet teleurstellen want hij is belangrijk voor me. Met een diepe zucht slenter ik naar de bank waar ik me laat vallen.
Daley: top! Kan niet wachten je weer te zien :)
Ik besluit niet te reageren en leg m'n telefoon weer weg. Waarom heeft Daley er zoveel problemen mee als ik met één van zijn vrienden zou gaan? Hij loopt ook met Candy en dat was ook eerst mijn vriendin. Door mij kennen ze elkaar en ik heb er nooit moeilijk over gedaan. Tuurlijk vond ik het soms zwaar dat ze minder tijd voor me had, maar ik heb nooit geprobeerd ze uit elkaar te halen.Misschien is het volgende maand alweer uit tussen Viktor en mij omdat het gewoon niet klikt. Ik moet me er nu gewoon geen zorgen over maken. Het komt vast goed. Viktor zou vast z'n mond wel houden anders heeft hij ruzie met Daley en dat wilt hij niet.
Ik loop naar de keuken waar ik wat vaat in de vaatwasser doe. Ik besluit maar een warme douche te nemen.
De warme stralen komen op m'n rug wat m'n zorgen even doen vergeten. Het lijkt of m'n zorgen met het water naar beneden glijden om in het doucheputje, hopelijk, voor altijd te verdwijnen. Natuurlijk weet ik dat het niet kan, maar het voelt goed voor nu.
Langzaam droog ik me af. In m'n ondergoed trek ik een sprintje naar m'n slaapkamer waar ik een trui en een soort legging uithaal.
Als dat aan is laat ik me op m'n bed vallen en gelijk komen Daley en Viktor weer in m'n hoofd. Doe ik wel het juiste? Wat als Daley erachter komt en hij me niet meer wilt zien?
JE LEEST
Backstage (voltooid)
FanficIk ben Vajèn Blind en ben het tweeling zusje van Daley Blind. Ik ben professioneel danseres en dans bij veel grote sterren op het podium. Met voetbal hou ik me niet zo bezig. Daley woont in Engeland maar we hebben veel contact. Bij een optreden kome...