Ik weet dat het al kerst is geweest, maar toen ik het schreef was het kerst en dit moet wel even anders klopt m'n verhaal niet meer 😁
Een week later
Door de kou loop ik naar de voordeur van het huis van m'n ouders. Snel kijk ik even door het raam en zie dat het al aardig gezellig is met alle kaarsjes. Ik druk op de bel en na enige tijd gaat de deur open. "Hey Vajèn" glimlacht Candy "hey" glimlachend geef ik haar een knuffel. "Je buik groeit al aardig" "ja klopt, kom snel binnen het is koud buiten" ik veeg snel m'n voeten op de deurmat en sluit de deur.
"Hey krullenbol" Daley staat gelijk op en loopt naar me toe. "Hoi, het is echt koud buiten" Daley slaat zijn armen al om me heen en wrijft wat over m'n rug. "Zo beter?" "Ja hoor" lach ik en ik geef snel m'n ouders nog een knuffel nadat ik Daley heb losgelaten.
"Heb je de kerstmutsen bij je?" "Ja ik heb er nog drie gekocht voor pap, mam en Can" grinnik ik. "Waar liggen ze?" "In m'n tas, zou je m'n telefoon ook mee kunnen nemen?" "Natuurlijk" glimlacht hij en hij loopt naar de gang waar m'n tas ligt.
"Daley" zeg ik op een waarschuwende toon als hij de woonkamer weer in loopt. "Wat?" Vraagt hij als hij opkijkt van m'n telefoon. "Ik vroeg of je hem wou pakken, niet om naar dingen te kijken op mijn telefoon" "ik wou alleen even kijken of je al aan de man was" hij klikt hem uit en geeft hem aan mij. "Nou nee anders had ik het wel verte... Anders had ik het misschien wel verteld" verbeter ik mezelf snel. "Precies, dus checkte ik het voor de zekerheid even" glimlacht hij zwakjes.
Hij zet de kerstmutsen op het hoofd van m'n ouders waarna hij naar Candy toeloopt. Ook bij haar zet hij een muts op. M'n ouders lopen naar de keuken en daar lijkt Daley gebruik van te maken aangezien hij een kus op haar mond drukt. "Het staat je prachtig zo'n kerstmuts" "dankjewel slijmbal" grinnikt Candy.
Daley pakt de één na laatste kerstmuts en loopt naar me toe. Hij zet hem op m'n hoofd en zit nog wat aan m'n krullen. "Ja perfect zo, niet meer aanzitten hoor" "oké meneer" grap ik. "Geef die muts eens" Daley geeft de laatste kerstmuts aan me en voorzichtig zet ik hem op z'n hoofd. "Pas op voor m'n haar eh?!" "Jaja rustig maar ijdeltuit" glimlach ik.
"Nou even een leuke foto kom meiden" glimlacht m'n vader. Ik kijk naar Daley die beledigt naar m'n vader kijkt. "En jongen" lacht hij "dat is al beter" glimlacht Daley. Hij komt tussen mij en candy instaan en legt zijn armen om ons heen. Ik glimlach snel en zie de flits van de camera als teken dat de foto gemaakt is.
"Kom dan gaan we aan tafel zitten" met z'n alle lopen we naar de tafel. Zoals altijd ga ik tegenover Daley zitten. Meteen kijkt hij me ondeugend aan en begin ik te lachen. "Niet nu Daley" lach ik, waarschijnlijk had hij weer een plan in z'n hoofd zoals altijd. "Spreken jullie een geheimen taal?" Vraagt m'n vader lachend "zoiets ja" lacht Daley. "Ze hoeven elkaar alleen al aan te kijken en ze snappen elkaar, dat is in Engeland ook altijd zo" Candy glimlacht lief naar ons en gaat naast haar vriend zitten. "Ach dat zou wel de kracht van een tweeling zijn" gaat m'n moeder vrolijk verder.
-
Na een heerlijke kerstmaal ploffen we met z'n alle voor de tv. Geïnteresseerd luister ik naar een liedje wat wordt afgespeeld.In mijn hoofd blijft de tekst na afloop hangen. Ik blijf het herhalen en herhalen. Steeds opnieuw speelt het zich af in m'n hoofd.
It'll be lonely this christmas
Without you to hold
It'll be lonely this christmas
Lonely and cold
It'll be cold so cold
Without you to hold
This christmasMerry christmas darlin', wherever you are
"Oh kijk nou, het sneeuwt" zegt m'n moeder blij. "Toch nog een witte kerst, kom we gaan naar buiten" glimlacht Daley. Snel pakken we onze jassen en lopen naar buiten.
Het witte sneeuw kraakt onder m'n voeten terwijl kleine witte sneeuwvlokjes naar beneden dwarrelen. Als ik naar Daley kijk zie ik hem als een klein kind een sneeuwbal maken. Ondertussen is zijn haar al wit geworden van de sneeuw.
Als ik even wegkijk voel ik een sneeuwbal tegen m'n hoofd. Ik draai me om en zie Daley kinderlijk lachen. "Daley kleinkind" ik pak wat sneeuw en maak snel een sneeuwbal om hem vervolgens mis te gooien. "Je moet een beetje oefenen krullenbol" lacht hij vermakelijk. Snel maak ik een nieuwe terwijl Daley ook bezig is. Stilletjes loop ik op hem af en gooi de sneeuwbal in zijn gezicht. "Ohhh die krijg je zo hard terug" "oh shit" lach ik en snel ren ik weg.
Als ik weer bezig ben met een nieuwe sneeuwbal wordt ik achterover in de sneeuw geduwd. "Nee Daley rot op" schreeuw ik als ik een sneeuwbal in zijn hand zie. Hij grijnst wat en pepert me in met de sneeuwbal.
"Die sneeuwvlokjes in je haar staan wel leuk" glimlacht Daley. Hij laat me los en helpt me opstaan uit de koude sneeuw. "Jullie zijn echt een stel kleine kinderen" gniffelt Candy. "Kom we gaan naar binnen, ik heb genoeg leuke foto's van jullie gemaakt" m'n moeder is al onderweg terwijl ik haar verbaasd blijf nakijken.
Snel kijk ik even naar de sterren. "Merry christmas Viktor, waar je ook bent" zeg ik zachtjes terwijl ik naar de sterren kijk. Ik schrik als ik opeens een arm om me heen voel "hij denkt vast wel aan je" fluistert Candy zachtjes. Ik kijk haar aan en glimlach zwakjes. "Misschien kijken jullie nu wel naar dezelfde sterrenhemel" "misschien wel, maar ik kan hem beter vergeten" "kom dan gaan we weer naar binnen" glimlacht Daley. Ik kijk om me heen en zie m'n vader ook naar binnenlopen. Een beetje angstig loop ik langs Daley naar binnen.
"Rustig, hij heeft niks gehoord" fluistert candy als ze me nog steeds angstig ziet kijken. "Wie heeft niks gehoord?" Vraagt Daley "Niemand" zeg ik en snel loop ik naar de woonkamer.
Na nog een rustige kerstavond stap ik in m'n auto en rij richting mijn huis. Zodra ik daar aangekomen ben doe ik m'n avondroutine en kruip m'n bed in.
Ik ga vanavond om 21:00 uur weg naar Tsjechië met school. Vrijdag ochtend kom ik weer terug. Als het goed is heb ik alleen wifi in de lobby dus ik hoop dat ik woensdag kan updaten, maar als het niet lukt dan weten jullie waardoor het komt. Als het niet gelukt is zou ik updaten wanneer het wel lukt. Ik hoop dat jullie hier begrip voor hebben. Fijne zondag nog en hopelijk tot woensdag X
JE LEEST
Backstage (voltooid)
FanfictionIk ben Vajèn Blind en ben het tweeling zusje van Daley Blind. Ik ben professioneel danseres en dans bij veel grote sterren op het podium. Met voetbal hou ik me niet zo bezig. Daley woont in Engeland maar we hebben veel contact. Bij een optreden kome...