09

1.4K 39 5
                                    

Op het filmpje is het optreden van Vajèn te zien X

Net als ik m'n avondeten naar binnen heb gewerkt stap ik in m'n auto. In Hilversum is de studio van the voice of Holland en vanavond is het optreden. Ik moet nog langs de visagiste en styliste om me klaar te maken voor de show.

"Hey Laura" ik druk een kus op haar wang "heey Vajèn" ze glimlacht en ik mag gelijk bij de make-up in de stoel zitten. Tijdens het opmaken praat ik wat met de visagiste die me heel mooi opmaakt voor de show.

Als m'n make-up klaar is loop ik door naar de styliste die kleding heeft klaarliggen voor alle danseressen. Ik pak het stapeltje en loop naar m'n kleedkamer die ik deel samen met Laura.

Als ik klaar ben met omkleden kijk ik even in de spiegel en doe m'n colbertje nog even goed. We hebben zwarte hakken aan met een zwarte wijde broek en een zwart colbertje. "Zullen we even naar David om een praatje te maken?" "Ja is goed" knik ik en ik loop achter Laura aan de kleedkamer uit.

"Hey David" "oh hey meiden" hij geeft ons een knuffel "zijn jullie er klaar voor?" "Wij wel, jij ook?" "Ja hoor, we gaan lekker knallen en een slechte repetitie is een goeie generale zeggen ze altijd eh?" Lacht David en ik knik instemmend.

"Vajèn, we willen je haar nog even een beetje stijlen" wordt er geroepen. "Ja ik kom eraan" roep ik terug en snel loop ik naar een stoel en plof neer. Met z'n tweeën gaan ze m'n haar stijlen en al snel zit er alleen een beetje slag in.

"David en danseressen klaarstaan" wordt er geroepen, we doen nog even snel een groepsknuffel en dan moeten we het podium op. De muziek begint te spelen en we beginnen om David heen te dansen. Die het liedje 'love never felt so good' zingt.

"Ah meiden, jullie waren echt geweldig" roept David vol enthousiasme als we klaar zijn en we weer backstage zijn. "Dankjewel" zeggen we in koor. Hij glimlacht en loopt snel naar de red room en de danseressen lopen naar de kleedkamer. Ik pak m'n telefoon en bekijk m'n berichtjes.

Daley: hey zusje, je optreden ging super goed. Pittige kleding hoor ;)
Ik begin te lachen en snel typ ik wat terug.
Ik: hey hey, hahahaha dankjewel :)
Ik zie nog een berichtje van Viktor en nieuwsgierig klik ik hem aan.
Viktor: je kan echt goed dansen!
Ik: oh dankje:) waar heb je het eigenlijk gezien?
Viktor: tv :) Daley had op snapchat staan dat je ging dansen bij the voice of Holland ofzo toen ging ik samen met nog een paar andere jongens kijken bij mij thuis
Ik: oh haha okey, Daley is ook echt zo'n sukkel om het op snapchat te zetten :(
Viktor: achja ik heb genoten ;)
Ik: dat is mooi denk ik :)
Ik voel m'n wangen warm worden en snel stop ik m'n telefoon weg als Laura eraan komt.

"Als we klaar zijn met omkleden, ga je dan mee de show verder kijken en nog wat drinken met de andere erbij?" "Ja is goed" knik ik en snel doe ik m'n andere kleren weer aan.

"Op de show" de meiden houden een glas drinken omhoog en snel hou ik de mijne erbij "op de show" glimlach ik en we klinken even onze glazen. "Wanneer hebben jullie jullie volgende optreden?" "Ik weet het niet uit m'n hoofd" grinnik ik "dat was te verwachten" lacht Laura en beledigt kijk ik haar aan maar dat veranderd al snel in een glimlach.

Met z'n viertjes kijken we naar de rest van de show. Iedereen kan zo goed zingen. Er komen nog wat mensen die backstage werken langs waar we snel een praatje mee maken.

"Ik zie jullie vanzelf wel weer" ik geef de meiden een knuffel en dan komt ook David er weer aan. "Bedankt meiden" ook hij geeft ons allemaal een knuffel en loopt z'n kleedkamer in. "Doei Lau" ik zwaai nog even naar haar en pak m'n tas van de grond.

Ik pak nog een flesje water uit de kleedkamer en loop richting de parkeerplaats waar m'n auto staat. M'n tas zet ik snel op de bijrijders stoel en met een zucht laat ik mezelf achter het stuur vallen. M'n radio zet ik hard aan en vanaf Hilversum rij ik naar Amsterdam waar m'n appartement staat.

Eenmaal thuis haal ik m'n make-up eraf en stap ik snel onder de douche. Misschien moet ik een hondje halen. Dan ben ik tenminste niet alleen. Maar met al het reizen wordt het wel moeilijk. Dan kan ik het beter niet doen. Ik zucht even en zonder nog op sociaal media te kijken doe ik m'n avondroutine. Als ik eenmaal in bed lig vallen al snel m'n ogen dicht en val ik in een diepe slaap.

Hallo lieve lezers. WendyyX  en ik gaan samen een boek schrijven. De proloog staat al online, maar wanneer we precies beginnen is nog niet bekend. Het heet 'raken' en het staat op Wendy haar profiel. Wij zouden het leuk vinden als jullie daar een kijkje zouden nemen. X

Backstage (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu