11

1.4K 40 2
                                    

"VAJÈN" gilt Naomi en een grote glimlach verschijnt er op m'n gezicht. "Heeey" ik loop naar haar toe en word in een knuffel getrokken. "Hoe gaat het?" "Ja goed" knik ik "met jullie?" "Ook goed" glimlacht Naomi en ik geef Amber en Joan ook een knuffel. "Het is echt lang geleden" "heel lang" grinnik ik.

"Heb je ondertussen al een vriend gescoord?" "Nee daar heb ik niet zoveel tijd voor" lach ik. "Ik hoorde dat je een afspraakje had met iemand" grijnst Naomi en ze wiebelt wat met haar wenkbrauw. "Ah jij ook al, het was Joël eh?" "Hij heeft het gezegd ja" lacht Naomi "ho stop, een afspraakje?" Amber heeft dezelfde grijns op haar gezicht als Naomi en kijkt me afwachtend aan. "Het was niks bijzonders, gewoon elkaar een beetje leren kennen" lach ik. "Wie is de gelukkige?" Joan gaat er even goed voor zitten. "Jullie kennen hem, dus mondje dicht alsjeblieft" ze knikken "het was Viktor" "Awh wat leuk" glimlacht Amber.

"Ohja ik zag je nog op tv laatst met een optreden" "jij ook al?" Lach ik "ja ik keek samen met Jasper naar the voice of Holland" "wat? Dat heb ik ook gemist" zucht Amber "ja Amber ik weet niet waar je leeft, maar volgens mij ergens onder een steen ofzo" lacht Naomi. "Er is vast een filmpje van" Amber haalt haar telefoon uit haar zak en kijkt ons aan. "Wat moet ik opzoeken?" "Eh, iets van David van Dam never felt so good dan vind je het vast wel" ze knikt en begint te typen.

"Oké alle mannen die dit hebben gezien hebben zich vast vermaakt" grinnikt Amber. "Achja, ik vond het wel leuk om te doen" glimlach ik.

"Wat hebben jullie in de tijd dat ik uit beeld was gedaan?" "Ik ben verloofd, voor de rest een beetje wat ik daar voor ook deed" glimlacht Naomi "oh echt? Wat leuk, gefeliciteerd" "dankjewel" glimlacht ze. "Bij mij is niet zoveel bijzonders gebeurd" lacht Joan "bij mij ook niet" grinnikt Amber.

"Ik zag dat Harvey al vrienden heeft gemaakt met de hond van Daphne" begint Amber "ja klopt, ze was hier gister" knikt Naomi "ja hoe gaat het met de kleine Harvey, is het nog steeds zo'n ondeugend beestje?" "Nee, onze nieuwe hond Jomi is nu voor al ondeugend" lacht Naomi. "Oh en Daphne is de vriendin van een andere Daley" "ja ik ken de andere Daley, ik heb hem na de wedstrijd ontmoet" grinnik ik.

"Ik ga maar weer, ik moet nog wat dingen regelen en ik moet morgen weer repeteren want ik heb overmorgen weer een optreden" "is goed, we moeten echt weer vaker met z'n viertjes afspreken" glimlacht Naomi "vind ik ook" Amber staat op en geeft me een knuffel. Ik geef Naomi en Joan ook nog snel een knuffel en loop richting m'n auto.

Net als ik m'n auto weer uitstap gaat m'n telefoon af. Na even zoeken in m'n tas heb ik hem gevonden. Zonder te kijken wie het is neem ik op. "Met Vajèn" "hey Vajèn met Daley" klinkt de vrolijke stem van m'n broer. "Oh hey" "dinsdag kom ik naar Nederland want woensdag moet ik tegen PSV spelen, van de trainer mocht ik even langs jouw huis dus wanneer ben je thuis?" "Oh gezellig, ehm woensdag ben ik de hele dag vrij, dinsdag heb ik s'avonds vrij dus dan kan ik ook" "oké dan kom ik dinsdag avond even oké?" Ondertussen draai ik m'n deur open en gooi ik m'n sleutels op een tafeltje. "Ja is prima tot dinsdag" "yoo" de verbinding wordt verbroken en ik raap wat post op van de deurmat.

Eigenlijk ben ik wel benieuwd waarom Daley langs wilt komen. Normaal doet hij het niet, maar hij is al heel lang niet meer in Nederland geweest met het voetbal. Ik hoop maar dat het niks ernstigs is.

Swingend doe ik de afwas en als alles in de vaatwasser staat besluit ik maar een rondje te lopen in het park. Ook zo'n ding wat Daley en ik vaak deden als we ons verveelden en we niet wisten wat we anders konden gaan doen. Als jeugdspeler nam hij wel eens een bal mee en gingen we samen overschieten. Hij leerde me dan wel eens dingen die hij bij Ajax had geleerd zodat ik ook een betere voetbalster zou worden.

Als ik langs een jongetje en een meisje loop die aan het voetballen zijn maak ik een foto en stuur hem naar Daley.
Ik: dit deden wij ook altijd :) X
Daley: ja, ik weet het nog :) verveel je je weer eens?
Ik: zoiets ja :)
Daley: Hahahahaha tijd voor een man zus ;)
Ik: pff geen tijd voor :p zou je het wel goed keuren dan?
Daley: als hij door m'n strenge keuring komt dan wel
Ik: oehjeej als ik dan iemand vertel over je strenge keuring haakt ie gelijk af ;)
Daley: hahaha al iemand gevonden dan?
Ik: nee hoor, geen zorgen :)
Ik: waarom wil je me dinsdag eigenlijk spreken?
Daley: daar hebben we het dan wel over, geen zorgen ;)
Ik zucht even. Daar heb ik ook niet zoveel aan. Ik stop m'n telefoon in m'n tas en ga op een bankje zitten. Ik kijk een beetje rond en zie best veel mensen lopen.

Als het zachtjes begint te miezeren besluit ik maar weer naar huis te lopen in de hoop niet al te nat thuis te komen.

Eenmaal thuis aangekomen zie ik een berichtje van Viktor. Nieuwsgierig klik ik erop en begin te lezen.
Viktor: kun je morgen avond? Die week erna moet ik met Ajax weg
Ik: ik kan na m'n optreden wel
Viktor: mag ik kijken?
Ik: van mij wel, ik regel wel een backstage kaartje voor je
Viktor: is goed, ik kom gewoon alleen oké?
Ik: ja is prima

Backstage (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu