"Kom binnen" zeg ik somber als Esmee weer eens voor de deur staat. "Wat is er met jou aan de hand?" "Gezeur met Daley" zucht ik.
"Vertel" zegt ze als ik het drinken voor ons neerzet. "Oké, kijk ik heb dus twee afspraakjes gehad met Viktor en dat wou Daley niet hebben" "hoezo niet? En welke Viktor?" "Fischer, je weet wel dat Daley me vroeger altijd waarschuwde dat ik niet iets met zijn vrienden en teamgenoten mocht beginnen?" Esmee knikt en lijkt het al te snappen. "Nou daarom" zucht ik.
"En nu?" "Ik heb Viktor een berichtje gestuurd dat we niet meer kunnen afspreken" "maar Vajèn, als je hem leuk vindt moet je hem niet laten gaan" "ik ben niet verliefd" zucht ik "nee daarom ben je zo gebroken, kom op Vajèn. Ik zie het aan je" "ik kom vanzelf wel over hem heen, laten we wat leuks gaan doen" Esmee knikt en neemt nog een slok van haar drinken.
"Kun je niet met Nicolaï praten?" "Daar wil ik het niet over hebben Es" zucht ik. "Oh sorry" "het geeft niet" zeg ik zacht en ik neem nog een slok van m'n drinken.
"Kom dan doe ik je nagels wel even" "oké dan pak ik even wat spullen" ik sta op en loop naar m'n kast en pak er een tasje uit. Met het tasje loop ik terug naar de bank waar Esmee al klaar zit.
"Hoe was je weekendje weg met Timo?" "Ja heel leuk" glimlacht ze terwijl ze m'n nagels lakt. "Waar gingen jullie naartoe?" "Weekendje Londen" "ah leuk" ze knikt en met een grote glimlach zit ze op de bank.
Als de deurbel gaat zet ik even snel een glimlach op en loop richting de voordeur. Als ik door het raam zie dat het Viktor is kan ik geen glimlach meer op m'n gezicht krijgen. Met een beetje tegenzin open ik de deur. "Hey Vajèn ik moet je spreken, mag ik binnenkomen?" Vraagt Viktor snel "Esmee is binnen" "oké, het kan hier ook, waarom kunnen we niet meer afspreken?" "Ik vertel het je liever niet, maar Daley heeft het gehoord van onze afspraakjes van iemand en hij wilt het niet hebben" zucht ik "dan spreken we in het geheim af, ik beloof dat ik het tegen niemand zeg" "Vik, misschien heeft Daley wel gelijk" "nee Vajèn dat heeft hij niet en dat weet jij ook" "misschien is het beter zo, doei Viktor" snel pakt hij me vast en drukt zijn lippen op de mijne.
Als de zoen gestopt wordt kijkt Viktor me hoopvol aan. "Sorry Vik, het is beter zo. Ook voor jou" ik doe de deur dicht en laat mezelf via de muur op de grond zakken.
"Vajèn wat doe je?" Esmee komt de gang ingestormd. Ze doet de deur open en even later weer dicht. "Wat deed je?" "Kijken of Viktor er nog stond oen, wat ben jij een ongelofelijke sukkel" "nee het is beter zo, hij heeft een vriendin volgens Daley" ik schud m'n hoofd en help mezelf omhoog.
"Jullie vinden elkaar leuk en dat moet Daley gewoon accepteren Vajèn, doe hem een berichtje NU" "Es" zucht ik "ik wil geen problemen met Daley, laat het gewoon. Misschien kun jij ook maar beter gaan" "nee nee nee, ik laat me niet wegjagen omdat ik gelijk heb" "Esmee, maak je niet zo druk" "ja sorry hoor, ik wil je gewoon gelukkig hebben" ze pakt m'n hand en kijkt me haast smeekend aan. "Ja Daley ook" "maakt hij je gelukkig door dit te zeggen?" "Misschien beschermd hij me wel tegen het verdriet wat ik anders zou krijgen en nu ophouden anders kan je vertrekken" geïrriteerd loop ik naar de woonkamer waar ik op de bank plof.
"Zullen we pizza bestellen?" "Moet je niet koken voor Timo?" "Nee die is bij vrienden" glimlacht Esmee en ik knik even. "Ondanks alles wil ik wel Daley zijn wedstrijd zien hoor" Esmee knikt en pakt een boekje waar alle pizza's in staan.
"Welke wil je hebben? Dan bestel ik wel" "nummer acht" ik geef haar het boekje en ze loopt naar de keuken met haar mobiel. Ik sta op en zoek even snel een aansteker. Zodra ik die gevonden heb steek ik de kaarsjes aan voor een gezellig sfeertje.
"Jeetje wat een gezelligheid" grinnikt Esmee als ze terugkomt. Ik glimlach even en zet de tv aan. Ik zoek even snel de juiste zender op en zet de tv wat harder.
Als de bel gaat pak ik snel m'n portemonnee en loop naar de voordeur. "Goedenavond" "goedenavond" glimlach ik. Ik geef het geld en neem de pizza's aan "eetsmakelijk" "dankjewel" ik glimlach nog even naar de bezorger en schop de deur met m'n voet dicht.
"Eetsmakelijk" ik geef Esmee een pizza doos en plof op de bank neer. Ik pak het bestek van tafel en kijk gespannen naar de tv waar eerst nog even snel de opstellingen worden laten zien. "Oh kijk Daley speelt" zegt Esmee enthousiast "ja ik zie het" het klinkt minder enthousiast dan de bedoeling was, maar gelukkig zegt Esmee er niks van en eet ze verder van haar pizza.
Als er even op Daley wordt ingezoomd terwijl hij lacht slik ik even. Hij zit zo te zien nergens mee... Onopvallend kijk ik opzij naar Esmee die geïnteresseerd naar de tv kijkt. "Wil je nog wat drinken?" "Een sapje graag" ik knik en loop met de glazen naar de keuken waar ik wat te drinken inschenk.
"Komt Daley nog een keer bij jou langs voordat hij weer gaat? Of kwam hij alleen langs om dat doodleuk te zeggen?" "Hij kwam alleen langs om dat te zeggen" zucht ik "pff wat is er met hem aan de hand?" "We eh groeien gewoon uit elkaar denk ik" "het komt wel goed" geruststellend legt Esmee haar arm om me heen. "Ja vast wel" knik ik.
JE LEEST
Backstage (voltooid)
FanficIk ben Vajèn Blind en ben het tweeling zusje van Daley Blind. Ik ben professioneel danseres en dans bij veel grote sterren op het podium. Met voetbal hou ik me niet zo bezig. Daley woont in Engeland maar we hebben veel contact. Bij een optreden kome...