Lieve lezers zoals jullie gezien hebben heb ik niet kunnen updaten. Er was dus toch geen wifi -_- maar hier is alsnog het hoofdstuk van woensdag X
Ik open m'n ogen en het eerste wat ik doe is m'n telefoon erbij pakken. Ik zie dat m'n ouders wat foto's hebben gestuurd in de groepsapp van het gezin. Ik maak er een leuke collage van en zet hem op instagram. 'Fijne kerstdagen en alvast een gelukkig nieuwjaar X' ik tag nog even snel Daley in de foto en begin met m'n ochtendroutine.
Vanavond om een uur of zeven ga ik samen met Naomi, Joël, Candy, Daley, Amber, Davy, Jasper, Joan en Nicolaï een rondje varen in de grachten voor het Amsterdam light evening.
-
"Heeeey Vajèn" glimlacht Jasper blij. "Heey" ik geef hem een knuffel waarna ik de rest ook snel een knuffel geef."Alles weer oké tussen jou en Daley?" Ik kijk opzij en zie dat Nicolaï naast me is komen lopen. "Ja hoor" knik ik, binnen no-time komen we aan bij het schip waarna we aan boord gaan.
"Vajèn ga jij nog op vakantie?" "Ehm nee ik heb geen vakantie, gaan jullie wel?" Ik kijk Naomi aan die volmondig knikt. "Naar Dubai" "oeh lekker en jullie?" Ik kijk de tafel rond en zie iedereen knikken. "Ook Dubai" glimlacht Amber "met m'n ouders weer mee terug naar Denemarken, ze zijn eergisteren hier aangekomen" glimlacht Nicolaï zwakjes. "Canarische eilanden" grijnst Joan. "Pfff allemaal warme landen" zucht ik. "Jij gaat heel vaak op reis" "ja naar Engeland of Amerika" ga ik zuchtend verder.
Als de eerste lichtjes in zicht zijn draai ik me om en kijk naar buiten. Ik pak m'n wijntje erbij en voel een arm om me heen. "De jongens slaan een arm om hun vriendin heen, doe ik het maar bij m'n beste vriendin" "is goed hoor" grinnik ik naar Nicolaï.
"Wat ik nog vergeten ben te zeggen, jullie kunnen ook buiten op het dek staan. Of het met z'n allen lukt weet ik niet, maar daar komen jullie vanzelf achter" glimlacht een man. "Top dank u wel" "kan ik nog wat inschenken voor jullie?" Gaat de man verder.
"Ik ga even buiten staan, even een beetje frisse lucht" iedereen knikt en met m'n wijntje loop ik naar buiten. Ik ga op een soort bankje zitten en kijk wat voor me uit.
Ik hoor de deur open gaan en even later weer dicht. Als ik achterom kijk zie ik Nicolaï staan. "Hey" "hey" zeg ik zacht en ik kijk weer voor me.
"Waarom zit je hier?" Vraagt hij na een lange stilte. "Gewoon een beetje rust" ik haal m'n schouders op en neem nog een slok van m'n wijn. "En nu de echte reden" "het is de echte reden" "Vajèn" ik kijk hem aan en ik zie al gelijk aan hem dat hij me niet laat gaan tot ik de waarheid vertel. Snel kijk ik weg naar het water.
"Ik dacht na" ik verbreek de stilte die er was gevallen en draai wat rondjes met m'n wijnglas. "Dat weet ik" "hoe?" "Ik ken je langer dan vandaag, was het Viktor?" Ik knik heel langzaam een keer. "Je mag huilen" hij legt een arm om me heen en ik leg mijn hoofd tegen zijn schouder. "Ik wil het niet" zeg ik zacht, "misschien lucht het op?" Ik schud m'n hoofd en kijk wat naar de lichtjes.
"Zullen we naar binnen?" "Is goed" ik haal m'n hoofd van zijn schouder en zie nog net een rug van iemand. Met grote ogen kijk ik naar de deur die op een heel klein kiertje staat. "Ze kunnen het niet gehoord hebben" verzekerd Nicolaï me. "Ik hoop het maar, anders ben ik de klos" ik duw de deur verder open en ga weer op m'n plek zitten.
"Alles oké krullenbol?" Daley kijkt me vragend aan waarna ik knik "ja het gaat prima, geen zorgen" ik glimlach en zet m'n lege wijnglas weer op tafel.
Zodra Daley de radio ziet zet hij hem wat harder en loopt naar me toe. Hij steekt zijn hand naar me uit die ik een beetje twijfelend aanpak. De eerste klanken van het liedje van Sam Smith zijn al te horen terwijl Daley me meetrekt.
Have yourself a merry little Christmas,
Let your heart be light
From now on,
Your troubles will be out of sightOp een lege plek blijft hij staan en slaat zijn armen om m'n heupen. "Moet je niet dansen met Candy?" "Die is zwanger dus dat gaat een beetje moeilijk met die dikke buik en ik wil gewoon met m'n krullenbol dansen" zijn glimlach is zo aanstekelijk dat het mij ook laat glimlachen.
Have yourself a merry little Christmas,
Make the Yule-tide gay,
From now on,
Your troubles will be miles away.Voorzichtig trekt hij me tegen zich aan zodat we in een soort van knuffel staan. Ik sla mijn armen nog wat beter om hem heen en kijk een beetje naar de rest. Er dansen wat mensen en er zitten nog wat mensen aan de tafel.
Here we are as in olden days,
Happy golden days of yore.
Faithful friends who are dear to us
Gather near to us once more."Vroeger dansten we ook wel eens samen" "ik weet het" er verschijnt weer een glimlach op m'n gezicht als ik terug denk aan die tijd. "Zullen we weer zitten?" Ik haal mijn hoofd van zijn schouder waarna hij zijn hoofd schud. "Is er echt niks?" "Nee er is niks, kom we gaan terug" hij knikt en loopt achter me aan terug naar de tafel waar wat mensen druk in gesprek zijn.
Through the years
We all will be together,
If the Fates allow
Hang a shining star upon the highest bough.Ik wil naast Candy gaan zitten als Daley me tegenhoud. Snel gaat hij naast Candy zitten en trekt mij naast hem. "Moest dit?" "Mijn twee meiden" Daley negeert m'n vraag en slaat een arm om mij en Candy heen. "Ik hou van jullie" hij drukt een kus op het haar van Candy en daarna drukt hij een kus op mijn haar. "Ik hou ook van jou" ik glimlach en druk een kus op zijn wang.
Nog 2 hoofdstukken en een epiloog lieve lezers.
JE LEEST
Backstage (voltooid)
FanfictionIk ben Vajèn Blind en ben het tweeling zusje van Daley Blind. Ik ben professioneel danseres en dans bij veel grote sterren op het podium. Met voetbal hou ik me niet zo bezig. Daley woont in Engeland maar we hebben veel contact. Bij een optreden kome...