02

1.7K 44 3
                                    

"Hey gefeliciteerd" ik kijk om en zie Viktor, Davy, Jasper en Joël staan die Daley allemaal een handdruk geven. "Waar is dat leuke zusje van je" "daar, maar je blijft met je poten van der af hoor" "natuurlijk" lacht Viktor en hij loopt mijn kant op. Ik doe net alsof ik het niet gehoord heb en trek m'n jurkje even goed. "Gefeliciteerd" ik krijg drie kussen van Viktor en een bosje bloemen "dankjewel" glimlach ik.

"Heb je het een beetje naar je zin?" Ik kijk opzij en zie Davy staan "oh ja hoor" knik ik en ik kijk even snel de tuin rond. "Volgens mij ken je ze niet eens allemaal" "nee klopt maar ik wou graag bij Daley zijn op onze verjaardag" "is begrijpelijk" knikt hij. "Hoe gaat het met Amber? Ik heb haar sinds dat Daley weg is niet zoveel meer gezien" "het gaat goed, ik heb jou sinds dat Daley weg is nooit meer gezien" "ja sorry, ik heb het ook best wel druk met dansen." "Ik snap het" "hey hoe gaat het hier" Daley komt op ons afgelopen en slaat zijn arm om me heen. "Het gaat wel goed" knik ik en ook Davy knikt. "Ik ga even bij de rest kijken, ik spreek je wel weer" ik knik en Davy loopt naar een ander groepje.

"Vindt je het een beetje leuk?" "Jawel" "het klinkt niet echt overtuigend" grinnikt Daley en ik glimlach zwakjes. "Ik hou van je, dat weet je toch?" Ik knik en sla mijn armen om hem heen. "Ik mis je gewoon in Nederland" "ik mis jou ook maar het is niet anders, zullen we het er morgen verder over hebben en nu gewoon lol maken?" ik knik en laat hem weer los. "Kom ik stel je wel voor aan wat vrienden" hij pakt m'n hand en trekt me mee naar een groepje jongens.

"Jongens dit is dus mijn tweelingzusje maar ohwee als jullie haar met maar één vinger aanraken" ik glimlach zwakjes en geef de jongens een hand.

Ik pak m'n wijnglas en loop via de openstaande achterdeur de tuin in. Ik ga op een schommelbank zitten en staar voor me uit. Ik mis Daley echt in Amsterdam. We hadden het samen altijd zo gezellig en we deden heel vaak wat leuks samen. Maar omdat hij nu in Engeland woont en ik in Nederland doen we niet zo vaak meer wat leuks. 

Ik voel een traan over m'n wang lopen en zodra ik wat voetstappen hoor op de tegels veeg ik hem snel weg. "Hey wat doe je hier?" Ik kijk op en zie het vrolijke gezicht van Viktor. "Oh gewoon even rustig zitten" hij knikt en komt naast me zitten. "Als er wat is kun je het gewoon zeggen hoor" "er is niks, echt niet" hij knikt en kijkt voor zich uit.

"Kom we gaan naar binnen, het is echt te koud buiten" ik glimlach en knik. Viktor pakt m'n hand en trekt me mee naar binnen waar de warmte ons tegemoet komt.
-
"Doeii" ik zwaai de jongens uit en als ik de woonkamer weer inloop zitten alleen Jasper, Joël, Viktor en Davy er nog. Ik plof op de bank neer en pak m'n mobiel erbij. Candy komt naast me zitten en geeft me een wijntje aan. "Oh dankjewel" glimlach ik en samen proosten we.

"Ik ben kapot dus ik ga naar boven, welterusten jongens" "welterusten" Daley staat op en geeft me een stevige knuffel "welterusten Jen" ik glimlach even en wordt dan in een knuffel getrokken door Davy.

Nadat ik iedereen nog een knuffel heb gegeven loop ik naar boven. Ik rits m'n koffer open en pak de spullen die ik nodig heb eruit. Als ik net in m'n bed lig krijg ik een berichtje van mijn beste vriendin.
Esmee: hey hey Jen, hoe is het in Engeland? Heb je een beetje een leuke verjaardag?
Ik: hey eh ja opzich wel leuk, oh ja hoor
Esmee: ah mooi zodra je weer in Nederland bent krijg je mijn cadeau
Ik: pff gek ik hoef geen cadeautjes
Esmee: ja dat is pech voor je, ik ga slapen truste Jen
Ik: truste Es

"Jen?" "Slaperig kijk ik naar de deur waar Daley met een opgewekt gezicht staat. "Ja?" "Kom eens mee naar beneden" vermoeid stap ik m'n bed uit en loop ik naar beneden.

"Je dacht toch niet dat je mocht gaan slapen zonder een cadeautje van mij" "eigenlijk wel" gaap ik en Daley pakt twee cadeautjes. "Eerst deze" hij geeft me een cadeautje dat met zilver papier is ingepakt. Nieuwsgierig pak ik het uit en zie een horloge die ik al heel lang wou maar best duur was. "Wat? Daley waarom?" "Omdat je de beste bent" glimlacht hij en hij slaat zijn armen om me heen. "Maar het is super duur" "dat heb ik voor je over" hij drukt nu een goud cadeautje in m'n handen en de jongens kijken me allemaal glimlachend aan. "Weten hun al wat er in zit?" "Nee niemand behalve Can" nieuwsgierig haal ik het lintje eraf en dan haal ik de deksel eraf. "Niet? Can?" "Ja" lacht ze en ik haal een baby shirt van Manchester united met Blind eruit. "Ah gefeliciteerd" zegt Viktor en hij feliciteert gelijk Daley. Ik vlieg Candy om de hals en feliciteer haar uitgebreid.

"Maar Can je dronk gewoon wijn?" "Het was water" grinnikt ze. Ik glimlach even en vlieg dan bij Daley om zijn nek. "Gefeliciteerd grote broer" "dankjewel" als ik hem loslaat zie ik een trotse blik op Daley zijn gezicht staan. "Zo mevrouw Blind dat wordt afkicken, geen wijntjes meer op een terrasje" grinnik ik "voor dit kleine wonder heb ik het over" net zoals Daley heeft Candy ook een trotse blik op haar gezicht. "Het wordt in ieder geval een prachtig kindje want jullie zijn allebei prachtig" "dankje Jen, nu zou ik je niet weer uit bed halen" glimlacht Daley. "Ja ik zou graag nog even blijven maar ik heb het onwijs koud" "waarom trok je ook niet snel een broek aan en hey dat is mijn shirt" "nu niet meer" ik grinnik even en geef Daley snel een knipoog waarna ik snel naar boven loop en m'n bed induik.

Backstage (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu