"Vajèn wakker worden" hoor ik zachtjes. "Mmmh" zucht ik en langzaam doe ik m'n ogen open. "Kom je ontbijten?" Grinnikt Viktor. "Ja" zeg ik terwijl ik me uitrek. "Kom je kan makkelijk zo mee naar beneden, je ziet er heel mooi uit" glimlacht Viktor "zeker?" Ik kijk in de spiegel die tegenover het bed staat. "Ja kom nou maar" lacht hij en hij trekt me het bed uit.
"Ohja, m'n zusje wilt samen met je dansen zei ze gister" "lijkt me leuk, ik kan er wel een dansje leren van een show" "dat zou ze leuk vinden" knikt Viktor. Ik loop achter hem naar beneden waar iedereen al op de bank zit. "Wij hebben al ontbeten, maar alles staat er nog voor jullie" glimlacht Jane "dankje mam" glimlacht Viktor. Ik glimlach vriendelijk en loop achter Viktor aan.
"Hoe laat komt je vriend?" Vraagt Viktor als Agnes bij ons aan tafel komt zitten. "Één uur, maar hij kan maar een uurtje blijven" glimlacht ze zwakjes. "Daarna kan ik je wel een dansje leren van een show" "ja dat lijkt me heel leuk" glimlacht ze "ik regel de muziek dan wel bij Vik" "komt goed" lacht hij.
"Oh Vik?" Vraagt Agnes "Ja?" "Doe alsjeblieft een beetje aardig tegen Lucas" smeekend kijkt ze haar oudere broer aan. "Ja komt goed" knikt hij.
Als net alle spullen van het middag eten zijn opgeruimd gaat de bel. Vrolijk loopt Agnes richting de deur waar vervolgens wat stemmen vandaan komen.
"Lucas dit is mijn broer Viktor, Viktor dit is Lucas" ze geven elkaar een hand. Niet alleen Lucas lijkt gespannen maar ook Agnes. "Lucas, dit is Vajèn de vriendin van Viktor, Vajèn dit is Lucas" "hey leuk je te leren kennen" glimlach ik vriendelijk.
"Hoe oud ben je eigenlijk Lucas?" "19" antwoord hij glimlachend. Ik vang een blik op tussen Agnes en Lucas. Met een verliefde blik kijken ze elkaar aan.
~
"Leuk dat je er was Lucas" glimlacht Jane als hij op het punt staat te vertrekken. "Bedankt dat ik mocht langskomen, ik vond het gezellig" glimlacht hij. "Ik laat je wel even uit" zegt Agnes een beetje verlegen."Ik ga naar het toilet" zegt Viktor als ze net de gang zijn ingelopen. "Vik" grinnik ik. "Ja?" "Laat ze" "waarschijnlijk loopt hij nu Agnes af te lebberen" "dat hoort erbij laat ze lekker" glimlach ik. Viktor zucht diep en mompelt wat onhoorbaars waarna hij op de bank ploft.
-
"Ja heel goed, zullen we hem nog één keer helemaal doen?" "Ja graag" knikt Agnes glimlachend. Ze zet het liedje 'sorry' van Justin Bieber nog een keer aan en samen dansen we het dansje."Dat was heel goed meiden" glimlacht Magnus "ja het was genieten vanaf hier" knipoogt Viktor en ik voel mezelf een beetje blozen. "Als ik een keer naar Nederland kom, wil je me dan nog een dansje leren?" Vraagt Agnes "Natuurlijk" glimlach ik.
"Zullen we samen even een rondje lopen?" Vraagt Viktor. Ik knik en pak m'n jas en schoenen uit de gang. Als Viktor ook zijn jas en schoenen aanheeft lopen we het huis uit.
"Wat vind jij van Lucas?" "Ik vind hem aardig, ik denk dat hij goed is voor je zusje Vik" Viktor glimlacht zwakjes. "Hij lijkt me ook wel aardig" knikt hij.
"Als jij hier wacht dan ga ik even naar het toilet" ik knik en ga op een bankje zitten. Ik kijk wat rond als ik een bekende stem hoor. "Vajèn je bent hier voor Viktor he?!" "Als vrienden ja" knik ik en gelijk voel ik me schuldig. Ik kan toch niet liegen tegen Daley? "Wat doe jij hier?" "Als verrassing voor Viktor" wantrouwend kijkt hij me aan."ik ga naar m'n hotel, ik spreek je nog wel" ik knik en dan loopt hij weg. Als ik zeker weet dat hij weg is haal ik even opgelucht adem.
Met een grote glimlach loopt Viktor mijn kant op. Als hij bij me is drukt hij snel een kus op m'n mond die ik eigenlijk wou ontwijken. "Wat is er?" Vraagt Viktor bezorgt maar net als ik wat wil zeggen hoor ik een stem die ik op dit moment liever niet wou horen. "Ja tuurlijk gewoon als vrienden hé Vajèn?" Ik kijk om en zie Daley staan. "Je weet hoe ik erover denk, dan lieg je tegen me en vervolgens zie ik het gewoon" niet bevattend schud Daley zijn hoofd. "Sorry Viktor, maar je kan niks hebben met m'n zusje" "maat, ik hou van haar" "jongens, ik heb me vergist in jullie, in Viktor en jou Vajèn, je wist hoe ik erover dacht en jij ook Viktor. Vajèn ik wil met je praten, alleen" ik knik en loop achter Daley aan.
"Hoe kun je dit doen Vajèn? Viktor is één van mijn beste vrienden" niet bevattend kijkt Daley me aan. "Candy was anders ook eerst MIJN vriendin" boos en onbegrijpelijk kijk ik Daley aan. "Dat is anders" "en waarom Daley?" "Can is een lieve vrouw, Viktor is 21 Vajèn, dan doe je nog stomme dingen zoals vreemdgaan" "niet alleen jongere mensen doen dat" doelend op Daley die zelf is vreemdgegaan met Candy waardoor het uitging met z'n ex. "Toen was ik ook nog jong" "23 noem ik volwassen Daley, weetje laat maar ik ben weg" "je kan kiezen of mij of Viktor" zegt Daley snel voordat ik wegloop.
Wie zou ze kiezen?
En voor wie zijn jullie? TeamDaley of TeamViktor?
JE LEEST
Backstage (voltooid)
Fiksi PenggemarIk ben Vajèn Blind en ben het tweeling zusje van Daley Blind. Ik ben professioneel danseres en dans bij veel grote sterren op het podium. Met voetbal hou ik me niet zo bezig. Daley woont in Engeland maar we hebben veel contact. Bij een optreden kome...