24

1.1K 35 2
                                    

Als ik m'n koffer weer heb loop ik naar de aankomsthallen. Ik zoek naar Viktor, maar ik kan hem nergens vinden. Net als ik m'n telefoon erbij wil pakken hoor ik iemand m'n naam roepen. Als ik opkijk zie ik Viktor met een meisje staan. Blij loop ik naar ze toe. "Heey" zegt Viktor blij terwijl hij z'n armen om me heen slaat. "Hoe was je optreden en je vlucht?" "Allebei wel goed" knik ik. "Agnes, dit is mijn vriendin Vajèn, Vajèn dit is m'n zusje Agnes" ik geef het blonde meisje een hand en glimlach vriendelijk. "Leuk je te leren kennen" "vind ik ook" glimlacht ze. "Kom dan gaan we naar de auto" ik knik en loop achter Viktor aan die m'n koffer meeneemt.

"Je hebt echt heel mooi haar" "oh dankjewel" glimlach ik vriendelijk naar Agnes. "We zijn er bijna hoor" knipoogt Viktor via de binnenspiegel van z'n auto. Ik knik en kijk weer uit het raam naar alle dingen die ik zie. Ik ben nog nooit in Denemarken geweest, op vakantie gingen we altijd naar warme landen. "Hier woonde Nicolaï vroeger" ik kijk naar Viktor die naar een huis wijst. "Ja hij heeft het een keer op een foto laten zien, ik was een paar jaar geleden benieuwd hoe de huizen hier eruit zagen" ik glimlach zwakjes en kijk snel weer naar  buiten om Viktor zijn blik te vermijden.

"We zijn er" ik kijk Viktor aan die een grote glimlach op zijn gezicht heeft. Ik glimlach zwakjes en stap de auto uit. "Agnes, ga maar vast naar binnen" ze knikt en loopt het huis in terwijl Viktor m'n koffer uit de kofferbak pakt. "Het komt allemaal goed" hij drukt een kus op m'n mond en strijkt een plukje haar uit m'n gezicht. "Kom we gaan naar binnen" hij pakt m'n hand en loopt richting de deur die al openstaat.

Als we de kamer binnenkomen zitten er vier mensen op de bank die allemaal opstaan. Ik loop naar ze toe en geef ze om de beurt een hand. "Hey ik ben Jane, de moeder van Viktor" "ik ben Vajèn" "hallo Vajèn ik ben Henrik" "hallo" glimlach ik "Magnus, Viktor zijn broer" "hey, leuk jullie te leren kennen" glimlach ik en ik kijk ze allemaal even aan. "Ga lekker zitten meid, wil je wat drinken?" Jane staat alweer op van de bank "water graag" ze knikt en wilt naar de keuken lopen als Viktor haar tegenhoud "ik doe het wel mam" "oh is ook goed" glimlacht ze en ze gaat weer op de bank zitten.

"Ik ben wel benieuwd wat zo'n mooie meid in het dagelijks leven doet" vriendelijk kijkt Jane me aan. "Ik ben danseres" "ah wat leuk, dat hoor je niet zo vaak" "nee klopt" knik ik.

"Ik ga even koken" Jane staat op en als ik op de klok kijk zie ik dat het al vijf uur is. "Ik ga even snel huiswerk maken" zucht Agnes "is goed" knikt Viktor.
-
"Zou ik helpen met de afwas?" Vraag ik als Jane alle borden opstapelt "alleen als je wilt hoor" "natuurlijk" glimlach ik. Ik pak wat pannen en loop ermee naar de keuken.

Als alles schoon is maak ik nog even snel het aanrecht schoon. "Bedankt voor je hulp" "graag gedaan" glimlach ik. Samen lopen we naar de woonkamer waar alleen Magnus en Henrik zitten. "Viktor zit buiten, ga maar naar hem toe" glimlacht Henrik. Ik knik en loop door de achterdeur de achtertuin in waar ik Viktor zie zitten. In stilte ga ik naast hem zitten.

"Het is zo fijn om bij m'n familie te zijn" zegt Viktor na een lange stilte. Ik knik en kijk net zoals Viktor vooruit. "wat ga je eigenlijk doen als ik me moet melden volgende week?" "Naar huis, ik moet ook weer trainen" Viktor slaat zijn arm om me heen en drukt een kus op m'n haar. "Ik vind het altijd fijn om 's avond buiten te zitten" "snap ik" knik ik.

"Vind je m'n familie een beetje aardig?" "Tot nu toe wel" knik ik. "Dat is mooi" "ik wou dat je mijn familie ook zou kunnen ontmoeten, maar nu is dat even niet zo handig" "ik snap het, het is niet erg. Het komt vanzelf wel" ik zucht even diep en kijk weer naar het mooie uitzicht.

Buiten is het al donker als Agnes buiten komt met een dienblad. In stilte zet ze hem naast ons neer. "Dankje Agnes" "geen dank Vik" glimlacht ze. Van het dienblad pakt ze wat kaarsjes en zet ze bij ons neer. Ze loopt met een aansteker in haar hand naar wat andere kaarsen die in de tuin staan en steekt ze aan waarna ze weer naar binnenloopt.

"Wil je ook wat water?" "Ja graag" knik ik. Viktor geeft me een glas aan die ik dankbaar aanpak. "Je moet wel bij me in bed slapen maar dat vind je niet zo erg hoop ik" "natuurlijk niet" grinnik ik "gelukkig maar."

"Vik?" Vraagt Agnes voorzichtig "Ja?" "Kan ik even met je praten?" "Tuurlijk" knikt hij. "Ik ga wel even naar binnen" glimlach ik.

Als ik binnenkom zie ik alleen Magnus nog op de bank zitten. "Hey" "hey" ik ga op de bank zitten en kijk wat naar de tv die aanstaat. "Sorry dit word een beetje bijdehand maar hoe oud ben je eigenlijk?" Vraagt Magnus "25 en jij?" "24, ik had je wel jonger geschat als ik eerlijk ben" "dat is bijna altijd goed" glimlach ik. "Behalve als je drank wilt kopen en je wordt 17 geschat" "ja dat is vrij vervelend" grinnik ik.

Na een tijdje zie ik Agnes binnenkomen en daarachter aan komt Viktor. "Zullen we slapen?" Vraagt Viktor "is goed" knik ik. "Welterusten" "welterusten" glimlach ik.

"Vik wat is er?" Vraag ik als Viktor naar het plafond blijft staren. "Agnus heeft een vriend, hij komt morgen zodat ik hem kan ontmoeten" zucht Viktor "hij is vast heel goed voor je zusje" "ze wordt gewoon zo snel groot en ik merk er bijna niks van" "dat begrijpt ze vast wel" "ik weet het niet" zucht hij. "Het is altijd zo'n tweestrijd, voetbal is m'n alles, maar m'n familie ook" "ze begrijpen je keuze echt wel Vik" "ja laten we maar slapen, slaaplekker Vajèn" "slaaplekker Vik" hij drukt een kus op m'n mond en slaat zijn arm om me heen.

Backstage (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu