07

1.4K 44 2
                                    

Als ik op m'n wekker zie dat het 10 uur is stap ik snel m'n bed uit. Ik loop naar m'n kast waar ik een outfit uithaal. Zodra m'n haar en make-up ook goed zitten loop ik naar beneden waar ik een ontbijt voor mezelf klaarmaak.

Om kwart voor 12 pak ik snel m'n telefoon en autosleutels. Ik loop naar buiten en draai snel het huis op slot om vervolgens naar een restaurant te rijden waar ik nog nooit van had gehoord en dat is knap. Daley en ik probeerden altijd nieuwe restaurantjes uit, maar van deze had ik nog nooit gehoord.

Als ik aankom zie ik een klein restaurantje midden in een soort bos. Dat verklaart al een hoop. Ik parkeer m'n auto en loop naar binnen waar ik al snel Viktor zie zitten. "Hey" hij staat op en geeft me een kus op m'n wang. "Hey, kom zitten" ik glimlach en ga op de stoel tegenover Viktor zitten.

"Hoe kom je eigenlijk bij dit restaurantje? Ik heb er nooit van gehoord en dat is knap" Viktor begint te lachen en kijkt even rond. "Nicolaï, een teamgenoot heeft me een keer meegenomen hiernaartoe, maar vertel hoezo is het knap?" "Ik ken Nicolaï" knik ik "maar Daley en ik probeerden altijd nieuwe restaurantjes uit, maar van deze had ik nog nooit gehoord" "het is ook niet echt in Amsterdam" "dat is waar" ik glimlach en kijk Viktor recht in zijn ogen aan. Mooie groenige ogen kijken me aan wat al snel wordt verstoord door een ober. "Kan ik jullie de menu kaart aanbieden?" "Ja dankjewel" Viktor hersteld zich als eerste en neemt de menu kaart in handen. Ik glimlach vriendelijk en pak de menu kaart aan.

"Vertel eens iets over jezelf, ik heb je nooit echt goed gekend" "oké, eh... Naja ik ben danseres, maar dat wist je al" grinnik ik "oké, ik stel wel vragen dat is makkelijker" lacht Viktor en ik knik. "Ehm, veel dingen weet ik natuurlijk al van Daley, zoals waar je hebt gewoond enzo" "waar heb jij gewoond?" "In Aarhus, in Denemarken" glimlacht hij. "Ik ben nog nooit in Denemarken geweest" "snap ik, het is ook niet echt een land waar je zo snel op vakantie zou gaan." "Heeft u een keuze kunnen maken?" Er staat alweer een ober aan onze tafel "ja, Vajèn wat wil jij?" "Water en een Panini ham, kaas alsjeblieft" glimlach ik en de ober knikt als teken dat het staat genoteerd. "Voor mij hetzelfde" "komt eraan" de ober glimlacht vriendelijk en loopt al naar de keuken.

"Oké, hoe is het om een bekende vader en broer te hebben?" "Ehm, ik merk er niet super veel van. Tuurlijk kun je cadeautjes krijgen die wat duurder zijn, maar voor de rest merk ik er niet veel van" hij knikt en schenkt me een glimlach.  "Eetsmakelijk" de ober zet ons eten en drinken neer en loopt weer weg. "Eetsmakelijk Vajèn" "eetsmakelijk" ik glimlach en neem eerst een slokje van m'n water om vervolgens aan m'n broodje te beginnen.

"Heb jij ooit gevoetbald?" Viktor kijkt me geïnteresseerd aan "Ja toen ik op de basisschool zat deed ik voetbal en dansen" "maar uiteindelijk voor dansen gekozen dus?" "Ja, het werd allemaal teveel en dansen ligt me toch iets beter dan voetbal" hij knikt begrijpelijk en draait een beetje met z'n glas. "En jij? Heb je nog andere sporten naast voetbal gedaan?" Hij kijkt op van de tafel en begint te glimlachen. "Nee, voetbal was m'n alles. Ik ben wel een keertje mee geweest met m'n zusje naar dansen maar dat kon ik niet" "wat voor stijl danst je zusje?" "Stijl? Heb je stijlen bij dansen?" Met grote ogen kijkt Viktor me aan. "Ja, natuurlijk, hiphop, jazz, stijldansen echt van alles" "ik heb geen idee" lacht Viktor.

"Ik weet nog hoeveel tijd mijn voetbal in beslag nam in Nederland maar hoe ging dat bij jullie dan? Aangezien jij professioneel danseres bent" "m'n vader ging meestal met Daley mee en m'n moeder met mij, als ik kon kijken bij Daley ging ik kijken bij hem en andersom ook" hij knikt en kijkt me diep in m'n ogen aan. "Heb je Ajax nooit gemist?" "Nee niet echt, toen Daley weg was miste ik hem gewoon. Ik ging niet meer naar Ajax, misschien miste ik het wel, maar ik dacht dat het kwam omdat ik Daley miste" hij knikt begrijpelijk "ik neem je wel een keer mee, naja ik geef je wel kaartjes dan neem je maar een vriendin ofzo mee" "ik kan ook met m'n vader meegaan" "oké, maar beloof me dat je komt" "ik beloof het, m'n vader gaat aankomende wedstrijd. Alleen moet ik even kijken hoe dat uitkomt met m'n optredens, maar volgens mij kan ik aankomende wel" hij knikt en neemt nog een slok van z'n water.

"Ik heb straks helaas een afspraak, zullen we nog een keer afspreken?" Een beetje onzeker kijkt hij me aan. "Lijkt me heel leuk" knik ik en er verschijnt een grijns op zijn gezicht.

Na het betalen van de rekening wat ik wou doen maar niet mocht lopen we naar mijn auto. "Bedankt voor dit leuke gesprek" "jij ook bedankt" Viktor glimlacht en geeft me een kus op m'n wang. Na nog een korte knuffel stap ik m'n auto in en zwaai nog even. "Tot zondag" knipoogt Viktor nog "misschien tot zondag" grinnik ik.

Als ik thuis kom besluit ik gelijk m'n vader een berichtje te sturen.
Ik: hey pap, zondag ga je bij Ajax kijken toch? Zo ja mag ik mee?
Al gelijk krijg ik een berichtje terug.
Pap: hey meisje, natuurlijk mag je mee. Zou ik je om 13:30 ophalen?
Ik: is goed tot zondag
Pap: waarom wou je weer eens mee dan?
Ik: het is al zo lang geleden :)
Ik leg m'n telefoon weg en besluit het huishouden maar te doen. Ik glimlach als ik langs een foto van Daley, Candy en mij kom. Ik blijf er even naar kijken en ga dan weer verder met het huishouden.

Backstage (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu